Ervaringen met nieuwe Z750

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Fazer

MF'er
10 okt 2002
64
0
Noordwijkerhout
Wie van jullie heeft er al gereden op de nieuwe
kawa Z750? Of weet ergens op internet een test
te vinden.

Sinds de beurs ben ik namelijk helemaal gek van
de zwarte Z750 met dubbele IXIL-uitlaten.

groet
 
....is het geflirt met de Suzuki's afgelopen? Jij schopte continue GsxR's omhoog in gezocht-gevonden (zie laatste posts in profiel) ;)
 
Was dat niet een Z1000???? 8-)

Dat klopt! Sterker ik heb er foto's van en afgelopen week proberen te posten op het forum. Was m'n eerste keer en lukte niet (>100kb). Ik heb ook met de importeur gesproken van IXIL en hij wist mij te vertellen dat dit systeem vanaf (eind)April leverbaar wordt op de Z750. Ik heb hem persoonlijk in overweging en vind hem echt heel stoer! Heb wel wat kritische vragen gesteld over de slechte resultaten van IXIL in de Moto73 uitlaten test. Volgens hem kwam dit door dat er streetlegal gestest werd (met killer) en zij er vanuit gingen dat er zonder killer werd getest. Dan is er volgens hen wel een kleine vermogenswinst. Tevens was de geteste demper er een uit de 'low'range (+goedkoopste prijsklasse) en de underseatdemper hoger gepositioneerd is (woordspeling ;) ).

Ik heb tevens foto's gemaakt van de Xtreme-serie van Laser voor de Z750. Vier uitlaatjes ala MV. Zag er mooi uit maar was nog in ontwikkelingsfase. Er moeten nog hitteschilden ontwikkelt worden werd mij verteld. Vermoedelijke consumentenprijs voor dit systeem lag net boven de € 560,-.

Ga nu maar eens kijken hoe ik die foto's onder 100kb krijg.

Ciao, Indorider
 
full
 
Effe on topic:
Heeft er nu al iemand gereden op die nieuwe Z750, want Kawasaki NL heeft een actie waarbij je kunt proefrijden. (ik kreeg een kaartje thuisgestuurd)
Kijk anders even op http://www.kawasaki-nederland.nl/addz750.htm daar kun je zien welke dealers mee doen.
Het is qua motor best een leuk ding, maar voor mij niet praktisch genoeg om er mijn Fazer 600 voor in te ruilen.
Ik ga binnenkort wel een keertje proefrijden, de Z1000 reed best wel lekker vorig jaar.
 
kijk in het blad MOTOR voor een vergelijkings test tussen

KAwasaki Z750
Suzuki Vstrom 600
Yamaha Fazer

Komt er echt niet slecht uit die kawa.....en dat is niet omdat ik op de grote broer rij.
Heb zelf ook pas op de Z750 gereden.
Geen verkeerde machine.

gebruik anders de zoekfunctie voor meer informatie
 
kijk in het blad MOTOR voor een vergelijkings test tussen

KAwasaki Z750
Suzuki Vstrom 600
Yamaha Fazer

gebruik anders de zoekfunctie voor meer informatie
Ik heb het blad net gekocht en ga vanavond even lekker vergelijken.
Er is volgens mij nog niet zoveel Z750 ervaring uit te wisselen omdat er waarschijnlijk pas een paar in NL rondrijden.
De schrijvende pers is meestal niet zo objectief en vinden elke motor bijna leuk, dus hoor ik het hier liever.
 
En hier is het zeker objectief :?
Daarvoor moet je hier niet zijn, wat je hier wel hebt is veel meningen en veel meer ervaringen dan uit 1 zo'n test kunnen blijken.
 
En hier is het zeker objectief :?
Hoeft toch ook niet, daar moet je doorheen kijken :+
Fazer is toch gewoon de beste motor. O-) (voor mijn portemonnee en gebruik)
Daarvoor moet je hier niet zijn, wat je hier wel hebt is veel meningen en veel meer ervaringen dan uit 1 zo'n test kunnen blijken.
Daar gaat het mij inderdaad ook meer om. Iedereen heeft toch zijn/haar favoriete merk. De Z1000 kwam uit de langeduurtest niet als echt goedkoop uit de bus en dat soort ervaringen maar dan voor de Z750 zou ik hier ook wel eens willen horen.
Dus nogmaals on topic:
Wie heeft er wat zinnigs te roepen over de Z750?
 
ik heb er een zo'n z750 nu 3000 km opgereden met hyperpro veren voor en achter
ik zou voorlopig geen ander meer willen een echte gooi en smijt fiets ik ben ff in duitsland geweest om z'n top te testen op de teller 247 km/u dus niks mis mee zou ik zeggen gewoon kopen zo'n ding. :]
 
Waarom heb je er Hyperpro-vering opgezet? Kun je mij vertellen hoe jij het eventuele verschil ervaart? Ik heb zelf weleens gehoord dat de standaardvering wat slap is. Ik heb mijn fiets trouwens nog niet opgehaald. Ik ben tevens aan het twijfelen of ik hem volgende week al ophaal of er nog even mee wacht zodat ik hem wat completer kan ophalen met (voor een gedeelte) reeds bestelde accessoires.

Wil je me ook vertellen wat zo'n setje Hyperpro kost?

Ciao, Indorider
 
nou dat zal ik vertellen ik vond hem ook van voren wat slapjes (dit geld overigens ook voor de z1000) dus ik ging naar de motor beurs om eens wat info te vergaren.
Toen ben ik al die verenmannen eens om inlichtingen gaan vragen en bij hyperpro werd er aan mij gevraagt of ik mijn fiets als testfiets wilde afstaan ik was m een week kwijt en de veren heb ik gratis gekregen.
Maar als je dit setje wilt aanschaffen dan moet je rekenen op 249,-
Ik wil wel dit zeggen en dat is niet omdat ik ze nou gekregen heb hoor maar als ik had geweten dat je fiets er zoveel beter van rijd had ik dit op mijn oude fietsen ook aangeschaft. :}
 
Bedankt voor je reactie. Na het lezen hiervan heb ik wel besloten dat ik hem eerst even ga inrijden met de standaardvering zodat ik ook daadwerkelijk het verschil ga ervaren. Komt er dus naar alle waarschijnlijkheid wel op!

Heb jij trouwens nog andere modificaties aangebracht? Of van plan?
 
ik heb valbescherming van dingen aan de zijkant van t blok ik heb een seat cover ik heb ook een andere kentekenplaat houder zodat die hele spatlap weg is aan de achterkant alleen je krijgt wel een natte rug met slecht weer maar dat hebben meer motoren die dat ook hebben gedaan.
ik ga nog een k&n filter erin zetten ik wil nog een bos gp1 en ik wil nog een stuur demper maar daar moet ik nog ff voor sparen. :]
 
Vanmorgen mijn motor opgehaald! :9 Ik heb nu 120 km rijervaring mat mijn Z750 en vind hem natuurlijk helemaal top! Ondanks dat ik nog niet meer dan 5.000 toeren mag draaien merk ik al wel dat er veel potentieel in het blok zit en in iedergeval minder piekerig aanvoelt dan mijn vorige motor (R6). Ik heb wat foto's gemaakt van de aflevering maar die moet ik nog downsizen (en dit kan ik niet zelf :X ). Ik kan in iedergeval niet wachten tot het volgende ritje....hoop dat het morgen een beetje behoorlijk weer wordt.

Groet, Indorider
 
Hoe zit het met de duo. Kan die een beetje aardig zitten qua ruimte (ook voor de benen) ?

Kan iemand daar wat over vertellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan