Vraag Magna

Rob1953

Rookie
5 mrt 2004
12
0
Heerhugowaard
Hallo, Ik loop te denken om een VF 700 C MAGNA aan te schaffen, ik heb nu een Virago met een 9 ltr tank.
Mijn Virago rijd wel zuinig maar ik moet nagenoeg elke dag tanken.
Kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde verbruik is van de VF 700 C MAGNA??
Ik rijd elke dag naar mijn werk met de motor.

bvb dank.
 
Hallo,

Mijn vader heeft ook een Honda Magna V700. Deze rijdt ongeveer 1 op 15 of 1 op 16. Zijn motor komt uit 1985, import. De tank van een Honda Magna is niet zo groot. Dit is een 12,5 liter tank. Dus je zal ook weer geregeld moeten tanken.

Groetjes Money ;)
 
Hoi,

Ik heb sinds kort een VF700c (supermagna) en die verbruikt behoorlijk veel(naar mijn mening). Ik rij op een volle tank van 13liter ongeveer 100 mile, dan heb ik nog de 2,8liter reserve tank over.

maarja het is zoals met alles wat op benzine rijd, het hangt van je rechterhand af
Ik heb nog even in het werkplaatshandboek gekeken maar kan geen gegevens vinden over het verbruik

in ieder geval succes met je keuze enne ik heb in iedergeval geen spijt van mijn aankoop.
 
wij hadden er ook ooit een...supermagna.
inderdaad maar een kleine tank en dus regelmatig tanken, maar hij was in ieder geval een stuk zuiniger dan de TL1000R van vriendlief :X

ligt ook aan je rijstijl idd.
veel plezier ermee in ieder geval.
die van ons is helaas niet meer '(
 
Ik heb een Magna VF 750 C uit 1988 en die rijdt ongeveer 1 op 14. Er moet geregeld getankt worden, want de tank is niet zo groot en zoals al eerder opgemerkt, rustig aan met die rechterhand en dan rijden ze best zuinig. Is echter wel moeilijk, want zo'n Magna heeft lekker veel vermogen en dat wil je natuurlijk weleens voelen af en toe 8-)
 
Ik heb een Magna VF 750 C uit 1988 en die rijdt ongeveer 1 op 14. Er moet geregeld getankt worden, want de tank is niet zo groot en zoals al eerder opgemerkt, rustig aan met die rechterhand en dan rijden ze best zuinig. Is echter wel moeilijk, want zo'n Magna heeft lekker veel vermogen en dat wil je natuurlijk weleens voelen af en toe 8-)

Yup, ik heb ook een Magna 750c uit 1986.
Ik kan mijn rechterhand dus moeilijk in bedwang houden en dan gaat het idd wat harder. Ik denk dat het niet veel scheelt met je Virago...
Maar, als ik jou was zou ik overstappen. Honda vs Yamaha? Ik weet het wel!! *D
 
Als je een beetje een rustige rijder bent is 1:16-17 goed te halen, heb je een "aggressievere" rechterhand zul je meer rond 1:13-14 uitkomen. De tankinhoud scheelt overigens ook nog in de verschillende bouwjaren van de Magna 700:
'84= 14 liter
'85-'86= 13.5 liter
'87(supermagna)= 13 liter
 
Hoi Rob,

Probeer eens een keertje een Magna.
Volgens mij wil je daarna niet snel meer wat anders en maak je je ook niet meer druk over tanken.
 
Ik heb ook een Magna (VF750C) gehad. Prima motor, maar let wel, dat je niet een van de eerste productie-jaren hebt. Daar waren, als ik het me nog goed weet te herinneren, de oliekanaaltjes in de kop niet zo goed. Waardoor de smering niet optimaal verliep.
 
Mijn Magna (VF700C) rijdt zo ongeveer 1:12 als ik me een beetje beheers.
Denk er al een tijdje over om de boel eens goed te laten afstellen, want als ik echt lekker aan het gassen ben :] , kom ik nog geen 60 mijl ver op een tankje (1 : 9 / 1 : 10). Wellicht dat er mensen zijn die tips hebben?
 
Die verbruikt VEEL te veel, om te beginnen zou ik de motor eens goed laten synchroniseren en de carburateurs en luchtfilter reinigen. Eventueel eens op de testbank laten zetten om het mengsel te laten checken. Heb je er verder problemen mee als slecht trekken o.i.d.?
 
Ik rijd een Super Magna 1987 VF700, het verbruik is best schadelijk. Met een volle tank doe ik iets meer dan 100 mijl.
Wel een prima motor. :]
 
full


ik rijd ook supermagna maar die van mij rijd als ik lekker scheur gewoon 1 op 14 *D
 
Ik heb een verbruik van 1 op 16/17 en ik ben absoluut geen rustige rijder. Ik weet niet waaraan het ligt als ik jullie verbruiken zie.
 
Op zondag 11 april 2004 09:50 schreef Lowrider - 1 het volgende:[/url]
Denk er al een tijdje over om de boel eens goed te laten afstellen, ......
Wellicht dat er mensen zijn die tips hebben?
Mijn eerste gedachtengang zou zijn. Klein onderhoud: bougies, luchtfilter, oliefilter en olieverversen. En kijk dan ook eens hoe die bougies er uit zien. En dan vervolgens kleppenstellen. De olie die je gebruikt is dat de goede? Waarschijnlijk 10w40. Merk e.d. zie ander topics op dit forum. En wanneer voor het laatst koelvoeilstof vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan