Yamaha XVS 1100A voor vork vraag

MWW1977

Rookie
21 mrt 2021
14
2
Het onderste deel van de voorvork van mijn XVS 1100A dragstar classic is behoorlijk geoxideerd.
Ik bij mijn garage nagevraagd wat ik er aan kon doen en het antwoord was: "Niets! i.i.g. niet zelf." ... "de voorvork is voorzien van een blanke laklaag."
Nu heb ik op Youtube filmpjes gezien waarbij men zelf de voorvork weer mooi geschuurd heeft maar vervolgens niets melden over een eventuele laklaag.
Dus mijn vraag: Zit er standaard een laklaag over dat onderste deel?
 
Meestal wel.
Maar schuren, polijsten en spuiten kun je prima zelf.

Alu is kwetsbaar. Daarom zit er een laklaag op
 
maar het is niet te zeggen of het goed blijft , alu oxideert onmiddelijk weer , dus dat zit gelijk onder je blanke lak en hoe lang dat goed gaat is maar de vraag , originele gelakte vorken blijven ook nooit goed , op een gegeven moment gaat het mis .
maar inderdaad , gewoon proberen , je zie vanzelf wel hoe lang het goed blijft :-)
 
maar het is niet te zeggen of het goed blijft , alu oxideert onmiddelijk weer , dus dat zit gelijk onder je blanke lak en hoe lang dat goed gaat is maar de vraag , originele gelakte vorken blijven ook nooit goed , op een gegeven moment gaat het mis .
maar inderdaad , gewoon proberen , je zie vanzelf wel hoe lang het goed blijft :-)
Idd

Hammerite werkt goed. Maar is geen blanke lak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan