Triumph speed triple model 2002-2004

Hoi kapitein

Ben net na drie Milles overgestapt (noodgedwongen vanwege de zithouding) naar een S3 05 en kan zeggen dat het ook een hele gave motor is. Niet de stijfheid van een Mille op het circuit, maar de funfaktor is misschien nog wel hoger, mede vanwege de riante zithouding. Als hij eenmaal ingereden is, is wheelien een eitje *D Ik denk dat dat net zo goed voor het model van 2002-2004 geldt.
220 km/uur op Assen ging goed, maar moet je niet te lang doen. Ik heb nog niet echt hele lange tocht gedaan, maar zo'n 130/140 lijkt me best vol te houden en 150 km/uur hangt van je nekspieren af denk ik ;)
Het rijden op de Triumph is een stuk relaxeder, omdat je een heel onspannen zithouding hebt en de motorkarakteristiek smeuiger.

Die onspannen zithouding moet je op het circuit wel iets bijstellen ;)

gassen_l.sized.jpg

(bedankt motorfoto.nl)
aktie.sized.jpg

(bedankt Matthy van Oudheusden)
 
Heren Speed triple freaks,

Heb ik toch ook nog een vraag , ben namelijk ook van plan om een 2004 model te kopen. Zit echter toch nog met 1 ding , Omdat ik ongeveer 4 keer per jaar op de motor naar het buitenland ga (via de snelweg) zou ik graag willen weten hoe het met de wind "bescherming" zit(met flyscreen). Wat is een gangbare snelweg snelheid.

Is 150km/pu nog te doen??????? :]

Hoop wat van jullie te horen.

grt Marco.

Heb nu een mille , maar speed triple vindt echt stoer. 8-)
Kwestie van training: Ik ben een keer vanuit Zwitserland met een 2002-Speed Triple (zelfde model) naar Nederland komen rijden over de autobahn met constant boven de 200 km/u (behoudens tank/peuken-pauzes). Was redelijk te doen, maar luitjes die een kuip gewend zijn vinden het nix. Persoonlijk vind ik het absoluut geen punt om constant 160 km/u te rijden, maar ik doe niet anders (Speed Triples sinds 1995).

Dus, doen!!! :] ...die nek train je vanzelf! :+
 
Ok, is misschien een beetje te laat maar ik wil toch ff zeggen dat er een nadeel zit aan een speedtriple. Het is zo verslavend dat je nooit meer anders wil.
 
Hello! ik ben nieuw hier omdat er in belgie niets meer te beleven valt...

even voorstellen, ik had een blade 954 van 2003 en heb hiermee een aanvaring gehad met een ijzeren koets. Fiets helemaal stuk en niet herstelbaar...
nu weet ik niet wat te kopen maar mijn voorkeur gaat uit naar een speed triple omdat je hier overal maar 30 kilometer per uur meer mag! Nu heb ik al veel gelezen over de tripple maar (bijna) nergens zie ik iets dat verband houdt met de gasrespons. is die echt zo brutaal bij het op en af het gasgaan? want dat stoorde mij het meest bij mijn Blade en ik wil niet tweemaal dezelfde fout maken hé! Ik zou mij een tweedehandse Tripple van 2004 kopen of een nieuwe, maar dat hangt van het duocomfort af.
 
ehm...een triple kan ook wel harder als 30 km/h hoor :+ :+

Ik heb helemaal geen problemen met aan/uit reacties van het gas. Ik heb een 2002 triple. Ook het duocomfort is vele malen beter dat wat je op een sportmotor zult aantreffen. Op mijn vorige (race)fiets had mijn vriendin nooit veel zin om mee te gaan. Ze kreeg altijd last van haar maag door het verkrampte zitten, nu gaat ze weer graag mee! *D

Over het verschil in duocomfort van het oude en nieuwe model kan ik niets zeggen. Die vraag zou je even in het topic "het grote speedtriple/speedfour topic" moeten stellen. Dit is namelijk nogal een oud topic :+
 
zou graag het verschil willen weten tussen de speed triple 1999 en 2002.
weet dat ze in 2002 ingekort is en nog een paar aanpassingen voor verbetering voor de bochten. maar in hoeverre merk je dit en zijn er nog meer verschillen????? :? :? :? :? :?
 
zou graag het verschil willen weten tussen de speed triple 1999 en 2002.
weet dat ze in 2002 ingekort is en nog een paar aanpassingen voor verbetering voor de bochten. maar in hoeverre merk je dit en zijn er nog meer verschillen????? :? :? :? :? :?
Kom nou maar naar 't Grote Speed Triple/Speed Four-topic, daar komen meerdere bouwjaren aan bod, al heeft het recente model wel de overhand. Echter, velen hebben ook al Speed Triples van eerdere jaren bezeten, dus de kennis is daar aanwezig :Y
Leuk topic :)

een wát? ijzeren koets? Als semi-Vlaming hoor ik graag de betekenis daarvan. Een bus ? een tram?
Gewoon 'n auto denk ik O-)
 
Ik heb een triumph speedtriple ik wil hem stallen voor de winter , Breekt mijn sleutel .mijn vraag is nu hoe krijg ik het zadel er af heb het slotje doorboord ,maar ik krijg hem niet op ????wie kan mij helpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan