Het grote VFR/RVF400 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff ontopic :+

mijn oude :P

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php
 
ik kon er geen hrc voor krijgen '(

:P

nee ik had geld tekort en ik had geen vertrouwen in de motor meer, na de grote reparatie (dynamo grapje van 500 euro)

Ah das minder, is dat een zwakke plek voor een NC30 (dan weet ik dat ook alvast)?
Ik heb na 11000km nog geen enkel probleem gehad alleen plezier. :}
Ik ben nu wel toe aan m'n 3e achterband maargoed.... B| (dus 2x vervangen)
Ook olie verversen/oliefilter etc komen er weer aan, ook ketting en tandwielen wil ik nieuw voor ik op vakantie naar Slovenie ga. Ook dure grapjes dus....en geld is voor mij nou ook niet zoals de regen voor Nederland. ;)
 
ik kon er geen hrc voor krijgen '(

:P

nee ik had geld tekort en ik had geen vertrouwen in de motor meer, na de grote reparatie (dynamo grapje van 500 euro)

geen vertrouwen meer in de motor????????? wat hoor ik nu???????? Dus ik kan ieder moment panne krijgen :( mooi is dat, ach kan altijd de andere brommer nog pakken }) , heb trouwens wel al een kapotte koppelingskabel gehad, leuk rijden joh! gewoon nergens remmen en hopen dat je elk stoplicht/rotonde/kruising mee heb
 
Dit is dan mijn mooie vfr400r, nc24.
:] ik ben er heel blij mee hoewel ik nog niet mag rijden, moet a.s. donderdag afrijden. (deel 2)

album_pic.php


Inmiddels heb ik dus mijn rijbewijs gehaald en de eerste 10km's gemaakt :] Ben er heel blij mee, rijd heel anders dan een CB500, maar door alle regen rij ik dus nog niet veel....
:(
 
Laatst bewerkt:
geen vertrouwen meer in de motor????????? wat hoor ik nu???????? Dus ik kan ieder moment panne krijgen :( mooi is dat, ach kan altijd de andere brommer nog pakken }) , heb trouwens wel al een kapotte koppelingskabel gehad, leuk rijden joh! gewoon nergens remmen en hopen dat je elk stoplicht/rotonde/kruising mee heb

als je 500€ moet dokken als student zijnde, het je echt geen vetrouwen meer in de motor. toen ie net gemaakt was had ik echt het gevoel dat ik niet meer kan rijden als er weer iets gebeurt.... dus verkopen en een goedkopere motor zoeken :P
 
Gister olie en oliefilter vervangen, luchtfilter/ caburateurs en blokje na gelopen en alles gesmeerd, nieuwe koelvloeistof etc. Kheb vandaag de vorkkeerringen vervangen, rechter was lek verdorie. Nu al 2e keer, ff goed de vrok geschuurd met ultra fijn schuurpapier om hem niet weer lek te rijden. Morgen nieuwe achterband laten zetten en dan donderdag op pad naar het verre zuiden. Erg veel zin in. :} :]
Wie gaat er nog meer weg met de NC?
 
Gister olie en oliefilter vervangen, luchtfilter/ caburateurs en blokje na gelopen en alles gesmeerd, nieuwe koelvloeistof etc. Kheb vandaag de vorkkeerringen vervangen, rechter was lek verdorie. Nu al 2e keer, ff goed de vrok geschuurd met ultra fijn schuurpapier om hem niet weer lek te rijden. Morgen nieuwe achterband laten zetten en dan donderdag op pad naar het verre zuiden. Erg veel zin in. :} :]
Wie gaat er nog meer weg met de NC?


oew. nu loopt ie nog harder!!

waarom zeg je dat je naar een meeting komt als je al lang weet dat je op vakantie gaat? |(
 
oew. nu loopt ie nog harder!!

waarom zeg je dat je naar een meeting komt als je al lang weet dat je op vakantie gaat? |(

Nee, als ik wist dat ik dan zou gaan had ikt niet gezegd he,
Mn ouders gaan later dus moet ik donderdag zodat als ik na 3 week terug kom als mn ouders nog weg zijn op de hond kan passen. Nu doet mn broerke dat.
Sorry.
 
Dit is dan mijn mooie vfr400r, nc24.
:] ik ben er heel blij mee hoewel ik nog niet mag rijden, moet a.s. donderdag afrijden. (deel 2)

(Afbeelding)

Inmiddels heb ik dus mijn rijbewijs gehaald en de eerste 10km's gemaakt :] Ben er heel blij mee, rijd heel anders dan een CB500, maar door alle regen rij ik dus nog niet veel....
:(


Tiepmiep,

Hetzelfde type heb ik ook gekocht, alleen met wat meer duistere stickers erop. Die zal ik er binnenkort vanaf halen.
Op vol vermogen rij ik er mee, en de teller gaat maar tot 180 en dan zit ik in de 5e op 10.000 toeren. (Wel vanaf de 1e versnelling helemaal doorhalen tot het rode gebied) Dus volgens mij kan hij nog harder.
Moet er alleen nog aan wennen, de snelheid, ben dan net een vlaggetje op dat ding.
Maar er zit ontzettend veel pit in. 8-)
Klein maar fijn, moet je maar denken. :+

Veel succes en hou het heel. :] :]
 
Hallo On the Road,

Mijn vriend heeft de proefrit gemaakt op mijn vfr, hij reed KMH (kijk maar op je teller). Ik weet niet hoeveel toeren hij maakt. Heb je ook dezelfde kleurstelling. Wij noemen het al mijn yoghurtbekertje, vanwege de kleurstelling. Ik ben er iig heel blij mee. Trekt wel snel op en als je een beginner bent, zoals ik, dan kun je er heel goed mee overweg (onder de 7000 toeren doet hij toch niet raar en als je langzaam gas geeft ook niet).
Ik had er ook wat rare stickers op en die zijn er al af, alles wat er nu nog opzit is geloof ik nog originee. Ik zag trouwens nog meer hier op mf met dezelfde motor in hun avatar (ook de kleuren), errug leuk :]

Ik heb gister voor het eerst 150 gereden en dat was best leuk. Wat een verschil met zo'n shit lesmotor, waar je hoofd ervan af waait als je boven de 100 komt.

plaats je nog een foto???

groetjes
 
Mijn VFR heeft dezelfde kleurstelling.

Yoghurt??? Links- of rechtsgedraaid???? :+

Zorg er wel voor dat de motor goed warm is, voordat je er hard mee gaat.

Groet :] :]
 
Leuk zo'n NC30/NC35 topic.

Ik heb ook een NC 30 gehad. Stuurt super en ben er nog (in 1997) mee naar barcelona gereden via een omweg (monaco).

Ik vond het onderhoud wel hartstikke duur! Een bougietje koste destijds fl 25,- terwijl een normale bougie fl 8,- koste.

En gebruiken jullie een reinigbaar filter (K&N of zoiets? Want ik merkte wel dat mijn VFRtje (zonder begrenzer, 215 km/u ipv 180 ) wel gevoelig was voor een schoon luchtfiltertje.

Groeten
 
Leuk zo'n NC30/NC35 topic.

Ik heb ook een NC 30 gehad. Stuurt super en ben er nog (in 1997) mee naar barcelona gereden via een omweg (monaco).

Ik vond het onderhoud wel hartstikke duur! Een bougietje koste destijds fl 25,- terwijl een normale bougie fl 8,- koste.

En gebruiken jullie een reinigbaar filter (K&N of zoiets? Want ik merkte wel dat mijn VFRtje (zonder begrenzer, 215 km/u ipv 180 ) wel gevoelig was voor een schoon luchtfiltertje.

Groeten


Zijn werkelijke hoogste snelheid heb ik nog niet vast kunnen stellen, omdat die stomme meter blijft hangen op de 180, het wijzertje gaat niet verder. (op de meter staat 180 als laatst meer keuze heb ik niet). Maar ik heb het idee dat hij harder kan, dus die 215 zal wel lukken.
Ik zal het eens testen met mijn maatje die een sneller motor heeft. Zodra het bekend is zal ik het melden (als ik er niet vanaf gewaaid ben :+ ).

Vorige maand alles ververst, olie en zo, af laten stellen; het filter was ik vergeten te kopen, dus dat hebben ze schoongeblazen. En waarschijnlijk zal ik ook aan nieuw bougies moeten over een tijdje, die zijn inderdaad prijzig; dan vervang ik ook het filter. De boel ligt dan toch open. En de kosten een beetje verdelen he.

Groet :] :]
 
Zou iemand wat voor me willen doen ?!??!?!

Ik ben op zoek naar een fotootje van de borging van het achterwiel van een NC35.
Ik ben benieuwd hoe dit origineel hoort te zijn.

Is dit een snelsluiter of een ander soort bevestiging ?

Thanks !
 
Zijn werkelijke hoogste snelheid heb ik nog niet vast kunnen stellen, omdat die stomme meter blijft hangen op de 180, het wijzertje gaat niet verder. (op de meter staat 180 als laatst meer keuze heb ik niet). Maar ik heb het idee dat hij harder kan, dus die 215 zal wel lukken.
Ik zal het eens testen met mijn maatje die een sneller motor heeft. Zodra het bekend is zal ik het melden (als ik er niet vanaf gewaaid ben :+ ).

Vorige maand alles ververst, olie en zo, af laten stellen; het filter was ik vergeten te kopen, dus dat hebben ze schoongeblazen. En waarschijnlijk zal ik ook aan nieuw bougies moeten over een tijdje, die zijn inderdaad prijzig; dan vervang ik ook het filter. De boel ligt dan toch open. En de kosten een beetje verdelen he.

Groet :] :]


de meeste vfr-en zijn origineel begrenst geweest op 180 km/u, kan goed zijn dat jij nog begrenst bent, de mijne gaat namelijk wel door na 180, heel die klok uit. schijnt een klein elektrisch kastje te zijn heb ik me laten vertellen.

gr van kc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan