Tips

S.i.d.

Die hard MF'er
23 sep 2003
413
0
Aangezien hier erg veel mooie fietsen in staan :} , leek me dit de ideale plek om eens wat tips te vragen voor iemand die zijn VT1100 wil gaan verbouwen.
Ik heb al eens een beetje rondgekeken naar een andere voorvork en evt balhoofd, verlenging van de voorvork, nummerplaathouder aan de zijkant, wielen met spaken, bredere tank, maar ben me te pleuris geschrokken wat dit allemaal kost :o .

Ik heb nu het project maar eens in stukken geknipt door dit jaar me alleen met alles voor de tank bezig te gaan houden.
Ik wil hier maximaal EUR 1500,-- aan spenderen. Iemand nog tips hoe en evt waar goed spul (evt tweedehands) te krijgen is (verbreed balhoofd 6 graden onderuit, vette voorband enz.)

Als er ook nog tips zijn over gevolgen van het veranderen van je voorvork en evt banddikte hoor ik dit ook heel graag.

Ik hoop dat jullie me weer iets moed kunnen geven, want zoals ik het nu zie kan ik van de verbouwingskosten makkelijk nog een shadow 1100 kopen...... :(

Alvast bedankt!

Groenten
 
Je wilt je dit jaar concentreren op de tank en je hebt 1500,-- te besteden.

Ik denk dat je dan keuze genoeg hebt. Kijk eens rond in de catalogussen(/ga)(/sa)(/gi) of op motorslopen.

Ik heb verder weinig advies voor je. Plaats eens een foto, dan krijgen we een beeld van wat je hebt, en wat je wil.

Toffe naam trouwens. Undercoveragent?
 
Sorry, ik was wat onduidelijk. "alles voor de tank" wil eigenlijk zeggen: voorvork, stuur, kmteller enz. (alles wat voor de tank zit)

Bijgevoegd een foto van mijn trots 8-) . Ik zal zo ff een picje posten van een model waar ik ongeveer naar toe wil

Ik begrijp je opmerking over de catalogus ff niet (/ga. /sa enz)

P.S. Ik begrijp dat jij ook de klassieker "Fixing the Shadow" kent ;)

full
 
Sorry, ik was wat onduidelijk. "alles voor de tank" wil eigenlijk zeggen: voorvork, stuur, kmteller enz. (alles wat voor de tank zit)

Bijgevoegd een foto van mijn trots 8-) . Ik zal zo ff een picje posten van een model waar ik ongeveer naar toe wil

Ik begrijp je opmerking over de catalogus ff niet (/ga. /sa enz)

P.S. Ik begrijp dat jij ook de klassieker "Fixing the Shadow" kent ;)

(Afbeelding)

Ik wist niet of het catalogus of cateloga of gatalogussen was.

Fixing the shadow is voor mij een van de toftste motorfilms.

Maar goed je voorpartij. Als je gewoon de bekende merken nieuw aanschaft, dan ga je het niet redden voor 1500,--. Dus als ik jou was, dan zou ik de motorslopen gaan afstruinen op zoek naar materiaal wat je kunt gebruiken.
Ikzelf heb een tweedehands voorpartij van een sportmotor in mijn fiets gezet. Dit zou jij kunnen doen met een wat langere voorvork van een sloop. Goed zoeken, en dan vind je vast wel wat.
Staar je bij tweedehands niet blind op glimmende onderdelen. Ook oude verf en roest kun je in een later stadium wel weer naar je zin krijgen. Hiermee bedoel ik dat het zonde zou zijn als je een dure voorvork koopt die later toch niet zo goed bij de rest staat. Je kan dan beter een tijdje met een verroest (goedkoop) ding rondrijden tot je hele motor naar je zin is, en hem dan laten spuiten/verchromen/oid.

Succes
 
Hier heb ik mijn bredere voorvork onder 6 graden hoek besteld:
http://www.chopperparts.tmfweb.nl/
Kosten ca. 350 euro

Teller hoeft niet veel te kosten. max 100 euro
Kijk eens bij Louis.de of Highwayhawk.com


Usd-vork kan een oude cross-voorvork zijn.

Platte rem- en koppelingsreservoir kan 2e hands van een Intruder 1400 (kostte mij €75)

Stuurtje kost nog geen zes tientjes
(Ik heb nog een 2e hands Flyerbar te koop- 35 euro)

Vetter voorwiel is wat lastiger.....ben zelf ook nog aan het zoeken.

Voor 1500 euro moet je een heel eind komen.
Vooral in Duitsland is veel ombouwspul te koop.
http://www.sl-custombike.com/
http://www.motorrad-burchard.de/pages/inhalt_de.php4

Of kijk eens op de site van de Shadow-club www.shadowmc.nl (vooral het forum).

full
 
Laatst bewerkt:
Gave bikes allemaal!

Ik ben zelf nog even aan het rondvragen geweest, maar als ik dat kostenplaatje zo zie voor het volledig verbouwen van de motor kan ik beter op zoeken naar een compleet verbouwde intruder 1400 of zo.

Als dit soort motoren echt goed verbouwd zijn, zie je vaak dat het eenzitters zijn geworden. Voor het enkele geval dat de vriendin acherop durft: Kent iemand hier zadeltjes voor duo passagier die je gemakkelijk kunt plaatsen en weer verwijderen?

Ik heb al wel wat gave intruders gezien: (vrpr is EUR 6500,--) :} :} :} :} :} :} :}

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan