Ex-legermotoren

klopt, de meeste tijd gaat zitten in dingen passen, uitproberen, er achter komen dat het toch anders moet en dan het beste alternatief verzinnen.
Gewoon op je gemak doormodderen, zo blijft het leuk.
Als je intussen maar een ander leuk barrel hebt om op rond te ploffen.. :]
 
klopt, de meeste tijd gaat zitten in dingen passen, uitproberen, er achter komen dat het toch anders moet en dan het beste alternatief verzinnen.
Gewoon op je gemak doormodderen, zo blijft het leuk.
Als je intussen maar een ander leuk barrel hebt om op rond te ploffen.. :]

De R1100R is aan barrels gereden.
Ik heb nu een R1100GS. Een all road. Iets luxer allemaal dan een R1100R.
 
Dit is niet echt een legerfiets maar is wel de motor waarmee twee franse legerofficieren als eerste motorrijders de sahara mee door gereden zijn. :]
full
 
Dit is niet echt een legerfiets maar is wel de motor waarmee twee franse legerofficieren als eerste motorrijders de sahara mee door gereden zijn. :] [afbeelding]

best knap met een gietijzeren zijkleppertje..
in belgie zijn de belische merken als FN en gillet nog best populair en qua onderdelen schijnt het ook nog erg goed te doen te zijn.
Op een beurs zag ik een vooroorlogse 500cc (!) FN, compleet vp. 3000 euro,
dat vind ik erg leuk om te zien dat het nog kan..
en die jaren 30 styling is zooo mooi! *O*
 
Sorry dat ik zo laat reageer maar DRUK DRUK DRUK :N

Er zijn inderdaad veel onderdelen .
Dat komt omdat in 1932 er 105 motorfietsen per dag van de band afkwamen.
De FN die ik heb komt uit 1929. :Y
 
Ofschoon off-topic,.. Ik kwam onlangs nog wat van die prachtige diesels tegen,..

eerst, wist je dat een mz 150cc slechts 6.5 pk heeft, en dat die dingen 110 lopen?
mijn BSA m21 (600 zijklepper) had 15 pk, de m20(500cc) 12 en daar kon je goed 80 mee rijden.
mijn creatuur loopt vnl. op koppel.
kijk maar eens goed naar het blok, dan hou ik de spanning er nog effe in O-)
[afbeelding]
full
 
ja mooi.. misschien animo voor een dieselfiets topic?

Leuk idee, ik denk dat het een klein topicje zou worden. Er zijn maar heel weinig mensen met een dieselfiets. De meeste gaan toch voor chroom en flitsend.

Ik ben weer aan het frame begonnen, eindelijk mooi weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik las al dat er op dit forum heuze monteurs van de v50 nato aanwezig zijn.
Nu heb ik een vraag: Mijn guzzi houdt in vanaf 4 a 5000 rpm (op een onbelaste motor). De motor sputtert en ploft in de uitlaat. Als je ermee rijdt en optrekt gebeurt dit al bij zo'n 3000 rpm.
De bobines heb ik inmiddels vervangen, zo ook de bougies, kabel en kappen/stekkers.
De ontsteking is wel elektronisch, maar volgens mijn geen motoplat. De complete onsteking zit namelijk op de plaat gemonteerd en is in een soort zwart latex ingegoten. Een kennis die meer verstand van elektronica heeft (ik ben zelf meer van de mechanische techniek) kon eigenlijk niks vinden wat mis was aan de ontsteking.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Aftsellen ontsteking (en hoe want het wph van TLM behandelt slechts de mechanische ontsteking), schoonmaken /afstellen carburetteurs?

Groet,

Frits
 
Ik las al dat er op dit forum heuze monteurs van de v50 nato aanwezig zijn.
Nu heb ik een vraag: Mijn guzzi houdt in vanaf 4 a 5000 rpm (op een onbelaste motor). De motor sputtert en ploft in de uitlaat. Als je ermee rijdt en optrekt gebeurt dit al bij zo'n 3000 rpm.
De bobines heb ik inmiddels vervangen, zo ook de bougies, kabel en kappen/stekkers.
De ontsteking is wel elektronisch, maar volgens mijn geen motoplat. De complete onsteking zit namelijk op de plaat gemonteerd en is in een soort zwart latex ingegoten. Een kennis die meer verstand van elektronica heeft (ik ben zelf meer van de mechanische techniek) kon eigenlijk niks vinden wat mis was aan de ontsteking.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Aftsellen ontsteking (en hoe want het wph van TLM behandelt slechts de mechanische ontsteking), schoonmaken /afstellen carburetteurs?

Groet,

Frits


Hallo Frits, welkom op Motor-Forum *O* altijd leuk hier weer een Guzzi rijder tegen te komen :Y

Als hier niemand je kan helpen, kun je met deze vraag ook goed terecht in het Sleutelforum van de Moto Guzzi Club Nederland. Je hoeft geen lid te zijn van de Guzzi club om je op het forum aan te melden.
 
Ik heb het fotootje van mijn toenmalige ex-legermotor toch nog gevonden en ingescand.
Enkele post's geleden heb ik een R27 die er op leek ingezet.
Het rode zadel is niet origineel. Deze foto is van vlak voor 1978, de motor zelf is uit "61.
full
 
erg leuk ding. op hardenberg afg. zaterdag stond ook een bmw mono.
het frame leek wel wat krap om er een china dieseltje in te zetten 8-)
 
erg leuk ding. op hardenberg afg. zaterdag stond ook een bmw mono.
het frame leek wel wat krap om er een china dieseltje in te zetten 8-)

Door de bank genomen is dat nog het leukste motortje die ik ooit heb gehad.

Gewoon een Dnepr nemen, kan je de tandwielen in de V-bak nog van aanpassen ook. De V-bak die ik heb daarvan is de 4de 1:1 .
Ik weet niet of dat heel oude BMW spul nog te koop is voor normaal geld.
 
Door de bank genomen is dat nog het leukste motortje die ik ooit heb gehad.

Gewoon een Dnepr nemen, kan je de tandwielen in de V-bak nog van aanpassen ook. De V-bak die ik heb daarvan is de 4de 1:1 .
Ik weet niet of dat heel oude BMW spul nog te koop is voor normaal geld.

De Hobbyist heeft nog wel weel onderdelen, heb zelf een R51-3 uit '53 waarvoor nog bijna alles te krijgen is.
 
Heb me er vorige week woensdag ook weer een guzzi bijgekocht. Was eigenlijk op zoek naar een autotje maar dat is niet echt gelukt :P. Motor bloed stroomt net iets te sterk door mijn adertjes.

nato3.JPG
 
Hartstikke gaaf :}

waar heb je die zo gauw gevonden :? ...ding is mooi compleet zo op 1ste gezicht :Y

munitiekisten als koffers door de vorige eigenaar gemaakt? :)
 
De kuip hoort er origineel niet op, heeft vorige eigenaar gedaan samen met de munitie kisten. Zat eerst eenzelfde kuipje op als te zien in de allereerste post van dit topic.

Gevonden op marktplaats, was eigenlijk op jacht naar een autotje... maar dat wordt em ff niet meer :+
 
Op 14 Februari 2008 stelde ik de vraag over wat de oorzaak kon zijn van de slechte prestaties en de knallen van mijn Moto Guzzi V50.
Nu heb ik denk ik de oorzaak gevonden, nl. het vet van de mechanische vervroeger was het stotteren, knallen en inhouden verholpen. Ik moest wel het onderdeel met de driekwart ronde magneet nog eens een halve slag draaien, die had ik eerst verkeerd teruggemonteerd.

Het is een heerlijke fiets om mee te rijden, maar tot nu toe hebben dus al de remmen, de koppeling en de vervroeger vastgezeten.

Groet,

Frits
 
Terug
Bovenaan Onderaan