Ceebee400Tee
MF veteraan
In de afgelopen 4 jaar (want: huis verbouwd, kind gekregen, etc... ) heb ik mijn cb550k3 met veel liefde opgeknapt: frame gepoedercoat, bovenblok revisie, nieuwe wielen, tank en kapjes opnieuw gespoten, etc. Kortom: alles tot in de puntjes netjes gemaakt!
Alleen, ik loop ontzettend te stoeien met de afstelling. Hij wil niet goed oppakken, behalve als ik de choke erop zet. Ik denk dat het ligt aan de carburateurs. Ik heb ze er nu al wel 15x af gehad om te checken en te experimenteren met sproeiers en naaldhoogtes, e.d.
Willen jullie ajb meedenken? De nodige relevante info:
- originele 4-in-4 uitlaten
- originele luchtfilterkast met nieuwe aanzuigrubbers en nieuw filterelement
- inlaatspruitstuk met nieuwe o-ringen gemonteerd
- elektronische ontsteking (staat goed), alle bougies hebben goede vonk.
- kleppen gesteld (staan goed)
- carbs gereinigd en gesynced
- alle pakkingen en o-ringen vernieuwd. Ook de vilten afdichtingen van de choke- en gasklep-asjes nieuw gemaakt en gemonteerd.
- alle sproeiers en kanalen zijn open (doorgeblazen)
- vlotterhoogte volgens specs: 14,5mm
- gasschuiven zitten er goed in (cut-away richting choke klep)
- nieuwe benzine
- carb type PD46A, hoofdsproeier 90, zowel stationair sproeiers 38 als 42 geprobeerd. Moet de stationair regelschroef in beide gevallen veel verder uitdraaien dan volgens specs: 2,5-3 slag. Loopt dan netjes stationair, alleen bij optrekken 1/2 choke of meer nodig tot 3.500-4.000tpm, daarna kan de choke eraf en wil hij wel trekken. Als ik de bougies eruit trek zijn ze bleekjes --> arm mengsel dus.
- naalden een tandje hoger gezet (van groef 2 naar 3), nog steeds arm mengsel
Ik word er redelijk depri van moet ik zeggen: heb ik een supermooie motor, maar kan ik er niet op rijden. Hopelijk kunnen jullie me een stapje verder helpen. Bedankt alvast!
Alleen, ik loop ontzettend te stoeien met de afstelling. Hij wil niet goed oppakken, behalve als ik de choke erop zet. Ik denk dat het ligt aan de carburateurs. Ik heb ze er nu al wel 15x af gehad om te checken en te experimenteren met sproeiers en naaldhoogtes, e.d.
Willen jullie ajb meedenken? De nodige relevante info:
- originele 4-in-4 uitlaten
- originele luchtfilterkast met nieuwe aanzuigrubbers en nieuw filterelement
- inlaatspruitstuk met nieuwe o-ringen gemonteerd
- elektronische ontsteking (staat goed), alle bougies hebben goede vonk.
- kleppen gesteld (staan goed)
- carbs gereinigd en gesynced
- alle pakkingen en o-ringen vernieuwd. Ook de vilten afdichtingen van de choke- en gasklep-asjes nieuw gemaakt en gemonteerd.
- alle sproeiers en kanalen zijn open (doorgeblazen)
- vlotterhoogte volgens specs: 14,5mm
- gasschuiven zitten er goed in (cut-away richting choke klep)
- nieuwe benzine
- carb type PD46A, hoofdsproeier 90, zowel stationair sproeiers 38 als 42 geprobeerd. Moet de stationair regelschroef in beide gevallen veel verder uitdraaien dan volgens specs: 2,5-3 slag. Loopt dan netjes stationair, alleen bij optrekken 1/2 choke of meer nodig tot 3.500-4.000tpm, daarna kan de choke eraf en wil hij wel trekken. Als ik de bougies eruit trek zijn ze bleekjes --> arm mengsel dus.
- naalden een tandje hoger gezet (van groef 2 naar 3), nog steeds arm mengsel
Ik word er redelijk depri van moet ik zeggen: heb ik een supermooie motor, maar kan ik er niet op rijden. Hopelijk kunnen jullie me een stapje verder helpen. Bedankt alvast!
Laatst bewerkt: