VT600C: domme vraag

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Ik had m'n vrouw beloofd die suffe sissybar van d'r VT600C af te halen maar volgens mij moet ik daar het complete achterspatbord voor demonteren. Ik had het zadel er al af en een bout losgedraaid maar dit type motor heeft nogal een K'nex karakter dus ik zal nog wel wat verborgen piefjes en palletjes moeten loshalen. Wie oh wie helpt me even op weg voor ik weer dingen kapot maak?
 
Djeezu man, gewoon eraf halen dat ding, wat kun je nu verprutsen aan het demonteren van een sissybar? Wees een kerel, en laat ons vanavond de foto's zien van een kale kont!!!! Zo en nu achter die pc weg, en de schuur in. Opzouten!
 
Djeezu man, gewoon eraf halen dat ding, wat kun je nu verprutsen aan het demonteren van een sissybar? Wees een kerel, en laat ons vanavond de foto's zien van een kale kont!!!! Zo en nu achter die pc weg, en de schuur in. Opzouten!

Hèhè ik had dat antwoord bijna zelf kunnen schrijven :+ Ik moet je ook bekennen dat ik de vraag ook met schaamrood op de kaken schreef. Je moet alleen ff weten dat die Shadows geheel Tupperware zijn en voor ik straks met een stuk gescheurd kunststof van zoveel honderd euro in de handen sta... :?

Die sissydinges zit ergens onder aan het frame vast en ik kan het niet loshalen zonder eerst dat spatbord- en zijkappenspul weg te halen. Nou ja ik beuk straks wel even, foto's volgen.
 
Je kan um gewoon demonteren, maar idd eerst spatbord, kappen etc. het hangt allemaal aan elkaar, net nog een VT 600 gedaan, trek er maar een paar uur voor uit

M4100036.JPG


dit krijg je dan
 
Laatst bewerkt:
Je kan um gewoon demonteren, maar idd eerst spatbord, kappen etc. het hangt allemaal aan elkaar, net nog een VT 600 gedaan, trek er maar een paar uur voor uit

Dat kun je wel zeggen, wat een kreng om te demonteren zeg! Ik had volgens mij echt alle schroeven van het achterspatbord los maar meer dan een klein stukkie omhoog zat er domweg niet in. Met veel moeite en nog meer getier heb ik uiteindelijk alle beugeltjes en haken van de sissybar weten los te peuteren. Daarma was het nog een heel feest om het spatbord weer netjes op de goeie plaats te krijgen. In de tijd die ik er voor nodig had haal ik bij wijze van spreken mijn eigen motor twee keer in en uit elkaar. Maar goed, hier is dan de kale kont. Eigenlijk moet er nog even een recht stuur op en open uitlaten. Trouwens bij dat rechter zijkapje krijg ik ook alleen het achterste pinnetje in de rubber ophanging; de voorste weigert netjes op z'n plek te gaan.
 
Ja, dat is klote montage werk, tupperware rommel, staat onder spanning, maar paar keer moperen en het komt vanzelf, vandaag niet dan morgen wel, zegt echt wel "klik" en niet krak op een gegeven moment, en dan nooit weer loshalen (ik zou andere knippers plaatsen) hoewel is ie <94 dan zijn ze niet verplicht
 
Nou weet ik alleen niet of Bugeaters 'n foto van DIE kont bedoelde. 8-)

Ach, een kont is een kont is een kont is een kont.

Maar Dutchboy, je stijgt weer in m'n achting, als Hulzie ook al aangeeft dat't een k#%&tklus is..... :} ........ En inderdaad; je kont ziet er nu een stuk aantrekkelijker uit
 
(ik zou andere knippers plaatsen) hoewel is ie <94 dan zijn ze niet verplicht

Als je motor van voor 1994 is zijn knippers dan niet verplicht?
Want als dat zo is gaan die van mij er echt heeeeeeel gauw af :P

Sissybar moet er bij mij ook nog af, maar volgens mij krijg ik dan een probleem met m'n veerpoten, ik denk dat ik dan een verlengbus nodig heb ofzo :? omdat m'n veerpoot na de beugel van m'n sissybar gemonteerd dient te worden.
Ik kan ook heel erg fout zitten hoor, zoveel verstand heb ik er niet van :o

Heb net al een breder stuur besteld en zo gauw die binnen is begin gaat hij erop en kijk ik ook naar de sissybar en de knippers ;)

33333.jpeg
 
Ja, dat is zo, al die dingen kun je vinden op het forum van www.motorenhuls.nl daar staat alles aangaande wetgeving en intruders, V twins GS en GSX én al lang kant en klaar, daar schrijf ik mijn ervaringen, en dat is 20 jaar.
Als je er naar toe gaat, en je logt in, dan kun je bij de helpdesk komen, wel even voorstellen binnen 12 uur, anders band ie automatisch. vermelden wie je bent, wat je rijdt, in welke regio van het land je zit, wat je boeid, toeren, sleutelen, treffens afrijden, wij, ik en mijn vrouw, en de 75 anderen daar, we sleutelen meer dan we rijden, en rijden in hoofdzaak treffens af, volgend weekend Retie Belgie, zie ook www.annemien.nl wij zijn 1 family, samen treffens blazen en onderwijl elkaar helpen ,low budget en toch leuk

hier 1 van mijn motoren, is ook een intruder, noppa knippers
naamloos.bmp
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dat had ik ook gehoord.

Alleen vraag ik me af wat het geval is met een custom bike; blok is oud, frame is nieuw. Ik neem aan dat ze naar het frame kijken? In dat geval betwijfel ik of ik zonder knippertjes mag rijden.
 
Altijd gedacht dat die grens ergens 'begin jaren 80 lag?? fout gedacht blijkbaar. (of was dat spiegels?)
Het is toch ook afhankelijk of er knippers op zaten bij de typegoedkeuring? want als je ze er achteraf afhaalt voldoet de motor daar niet meer aan.






maar ja, doet ie dat nog wel met andere dempers :?
Ach, whatever. Ikzelf prefereer het toch als ze kunnen zien welke kant ik in wil, maar da's persoonlijk.
[me] magnamaniac is te lui zijn handen uit te steken[/me]
 
Knippers = jonger dan 94 verplicht
Spiegels = 1 verplicht, jionger dan ?? 2 (maar dan zijn ze erg nieuw)
Spiegels heb ik me nooit in verdiept eigenlijk, alleen
- 20 jaar rechten en plichten, 25 jaar, vanaf 94, GS en GSX techniek, CB techniek, VS techniek en....................JAWA's
 
JAWA', der ÜBERbrik :} :} (bijna) de enige motor die zo goed als nieuw de brikkenstatus al mag dragen.
Heb je deze ook nog (enkelen) ik zag er zo gauw op je site geen bij staan.
ikzelf ben helemaal into VF-motoren en Magna's in het bijzonder
 
Ja, heb zo'n jawa gehad, (heb nu nog 5 motoren, jaar geleden had ik er 9 rijklaar, van alles en nogwat, en overal in) maar nam teveel ruimte in, had toen ook een jawa reedt er alleen int donker op, want et was me wat, eerst lens trappen en dan denken dat de 3e het niet doet, maar het was 2 en een overdrive of 3 en een overdrive, wat een gedoe. Ik wou nog wel een keer een Djepr zijspan, zo'n rus, maar al;s ik dat doe -mijn vrouw rijdt ook- maar die gaat dan lopen, of zo'n MZ , met span, ook lagge

Ook intrrr. is bij elke motor kun je zomaar een blauwe plaat aanschaffen, aanvragen via autogarage, werkt altijd
Boete voor de drager ervan = 130 euro dacht ik
Ouder dan, neen GEEN 25 jaar dat geldt daar weer niet voor, maar is het kenteken afgegeven in 78 of eerder en zit er het eerste kenteken nog bij, dan mag jum voeren (ik heb um op twee motoren, GS 750 van 78 en CB 350 four uit 72 Ratbike)
 
Ze zijn nu bezig met het aanpakken van kenteken plaat naast de motor.
Eigenbouw op kenteken dus ook, zijkant mag, maar onder voorwaarden

Hier, stukkie van een maat van me, is bij de wouten;

Bevestiging kentekenplaat;
Motor voor 31 oktober in gebruik genomen:
------------------------------------------
Bevestiging aan de achterzijde.

niet lager als 20 cm en niet hoger als 150 cm.

naar voren gekanteld niet meer als 30 graden en naar beneden niet meer als 5 graden. Dus niet beiden zodat je hem rond buigt, plaat moet origineel en vlak zijn!!

Op 20 meter afstand achter het voertuig door een waarnemer goed zichtbaar ( geheel) en leesbaar.

Geen beschadigingen, vuil of toestanden aangebracht waardoor de plaat slechter leesbaar is.
-----------------------------------
Motoren na 1 november 1995 dienen te voldoen aan de richtlijnen in de genoemde EEG norm. Dat komt in het kort neer op de bovenstaande regels en extra daarbij de zichtbaarheidshoek naar links en rechts van 30 graden. Dit is puur gedaan voor de flitskasten om de opsporing mogelijk te maken. Aan deze norm dienen alle motoren van fabriekswege te voldoen als ze worden ingevoerd. De plaats is dan in de norm vastgelegd en de plaat mag niet verplaatst worden. Die norm is er dus voor de vervaardiger van de motor en de eigenaar dient de plaat "op de daartoe bestemde plaats" bevestigd te hebben. En die plaats is door de fabrikant gemaakt. Dus nieuwere motoren mag je niks aan veranderen. Henk Huls zijn motor is gekeurd bij de RDW en daar houden ze deze regels aan, dus zal hij wel voldoen aan de eisen van voor 1995, of zijn plaat voldoet aan de 2 keer 30 graden links en rechts, mazzelpik!

Ik zie geregeld platen die zijn gebogen met het wiel of het spatbord mee. Dat is nou eens echt verboden, plaat moet vlak zijn.

Dat was het zo'n beetje, meer is er niet over. De diender die het aandurft te schrijven met als reden dat de plaat aan de uiterste achterzijde moet zitten gaat volgens mij voor de rechtbank onderuit. De achterzijde is nooit het uiterste achterste punt, Ik denk als je de plaat tussen het achterste punt en de achteras plaatst, en je voldoet aan de gegeven afmetingen, je verlichting oke is enz, dat je het dan netjes voor elkaar heb.

Resume: Zolang de wetgever niet met een duidelijke uitspraak komt wat nu wordt verstaan onder de "achterzijde" van de motor kan de agent op straat dat niet voor zich zelf invullen.
 
Laatst bewerkt:
Maar Dutchboy, je stijgt weer in m'n achting, als Hulzie ook al aangeeft dat't een k#%&tklus is..... :} ........ En inderdaad; je kont ziet er nu een stuk aantrekkelijker uit

Ja joh ik piep niet zomaar hoor, het is doodeng als zo'n spatbord piept en kraakt in je handen en je in je achterhoofd alleen maar denkt hoe duur een nieuw spatbord wel niet zal zijn.

't Is een 98-er maar ik wist niet eens dat knipperlichten verplicht waren op een motor haha ik heb zelf al een flinke tijd zonder gereden en voor andere dingen aangehouden maar nog nooit daarop aangesproken door de kit!

Ik zou die Shadow inderdaad graag nog wat verbouwen: recht stuur, open pijpen, die taartschep onder het achterspatbord eraf, kleinere knippertjes, staalflex remleiding hmmm beetje tunen })

Ik heb net mijn eigen brommer na een verbouwing vanavond aangetrapt. Nu nog even de elektro helemaal goed maken en de remmen ontluchten en rijden maar :]

full
 
Mooi supermotorrad.
Staalflex leidingen, 30 euro per leiding compleet incl. banjo's (uit 1 lengte) bij www.terbraake.nl
Klaar terwijl u wacht, zelf monteren

Hé dat adresje past mij qua reistijd beter dan Goodridge in Delft waar ik ze nu vandaan heb. Moet echter wel zeggen dat dit wel supermooi is hoor, ik heb een rode en een blauwe leiding en mooie geanodiseerde banjo's en bouten. Ook de afwerking van kraagjes is erg netjes.
 
Knippers = jonger dan 94 verplicht
Spiegels = 1 verplicht, jionger dan ?? 2 (maar dan zijn ze erg nieuw)
Spiegels heb ik me nooit in verdiept eigenlijk, alleen
- 20 jaar rechten en plichten, 25 jaar, vanaf 94, GS en GSX techniek, CB techniek, VS techniek en....................JAWA's

Wat spiegels betreft:
Als een motor harder dan 100km/u kan moet deze 2 spiegels hebben.

Zie hier:
Spiegels

De motorfiets moet voorzien zijn van een linker achteruitkijkspiegel. Motoren die meer dan 100 km/u kunnen rijden moeten ook voorzien zijn van een rechter achteruitkijkspiegel.

(off-topic, maar goed! ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan