nieuw projectje Shovel

je bent toch wel gestoord als je hieraan begint

  • zou het zelf ook doen

    Stemmen: 28 63,6%
  • misschien doen

    Stemmen: 7 15,9%
  • niet doen

    Stemmen: 7 15,9%
  • geen mening

    Stemmen: 2 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Als ik maandag even tijd heb zal ik wat foto's maken en als het lukt zal ik ze hier plaatsen ,dikwandige pijp zou ik niet gebruiken , de strippen zijn een centimeter of tien om een goede verbinding te krijgen met de horizontale verbindingen van het frame (aan de boven en onderkant), even geduld tot maandag en ik hoop dat het lukt om de foto's er op te krijgen.
 
Beetje moeilijk maar hier is de tweede, de eerste shovels waren zulke zwabberaars dat in de jaren tachtig de fabriek er zelf al een steunstrip op ging lassen (het maantje aan de linkerkant), de earley shovel en de eerste daarna moesten het echter zonder doen, de verticale pijp zit maar een centimeter of twee in het frame en met de strip er naast van onder tot boven krijg je een veel stijver geheel.

Bijlage: DSC01495.jpg
 
nou ik ben weer bezig, de versnellingsbak is weg en ik heb net mijn nieuwe velgen en banden in huis, zie www.tequilla-riders.com, onder t-riders en dan milwaukee iron :] aangezien dit een 84-er frame is zal hij wel stijf genoeg zijn. *O*
 
Laatst bewerkt:
de velgjes
full

de versnellingsbak, wordt afgemaakt met een kickstarter. en zal over een week of drie gereed zijn :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even het spul in het frame gebouwd van de week de rest even bekijken, Dan het frame ff poedercoaten en dan....dan zien we wel weer.
 
Hee boy's

Een collega van me heeft ook zo'n Mexicaan gekocht. Ik ga deze waarschijnlijk zondag uitelkaar trekken. Ook het blok halen we voor inspectie uit elkaar.

Ik blijf jullie volgen en zal jullie ook op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Keep up the good work :}
 
ik heb van de week net de sporty verkocht, en nu is er weer geld om door te stomen met dit project. Dyna 2000i ontsteking met bobine, spyke startmotor,achterspatbord en een dragstyle achtervork. Binnenkort een paar lasjes aan het frame maken, spul naar de poedercoater en dan maar weer in elkaar bouwen, foto´s volgen
 
he klaas, ik heb nog wel een achterbrug voor je, van mijn eigen motor, moet passen...

mail me ff hoe of wat, brallie@12move.nl

ik heb ook nog een setje van die "piramide kettingspanners", neu im box..
 
kun je me ff een mailtje sturen met die spanners?? de rest is al besteld, maar misschien dat een van de tequilla riders er nog belang bij heeft, de achterbrug is een dragstyle geworden uit het mcs boek.
 
ben vanavond even naar Bennie van twin-performance geweest, het leek wel pakjes avond, een van de klanten zei nog even en er ligt een hele motor in onderdelen op de balie, de meesten van jullie weten inmiddels wel dat een flhp wel uit iets meer onderdelen bestaat.
Ik had dit op de kerstmarkt besteld en op alles 20% korting. dit komt neer op 342,30 euro, dat is toch lekker meegenomen. .
Ik stond nog even met Bennie na te denken over het primaire gedeelte, Bennie zij waarom doe je er geen beltdrive op? ik dacht dat dit in de duizenden euro's zou lopen maar voor een bdl systeem kompleet met 1 reserve belt en koppelling, betaal je bij hem tussen de 6 en 7 honderd euro voor. Dat wordt dus de volgende stap.

ik ben de eerst komende tijd weer in de garage ik hou jullie op de hoogte en de foto's volgen. :] :] ;)
 
waarom doe je er geen beltdrive op? ik dacht dat dit in de duizenden euro's zou lopen maar voor een bdl systeem kompleet met 1 reserve belt en koppelling, betaal je bij hem tussen de 6 en 7 honderd euro voor. Dat wordt dus de volgende stap.

ik ben de eerst komende tijd weer in de garage ik hou jullie op de hoogte en de foto's volgen. :] :] ;)

Tip,
een belt in een afgesloten kast raad ik niet aan,geeft nogal wat problemen.
de belt wordt te warm en breekt.
Tip 2,
mijn ervaring met BDL is zeer slecht,koppeling werkt wel goed maar de rest is
van mindere kwaliteitwaarom geven ze er anders een reserve belt bij
mijn ervaring met primo is beter,maar je moet zorgen dat de kast goed geventileerd is.

mocht je voor een open 3" kick only gaan stick with primo

doe ermee wat je wilt,het is gewoon goedbedoeld advies
 
Ik heb op mijn FLH 1200 van 1978, ook een belt zitten als primaire aandrijving. De eerste is inderdaad weggesmolten en dus stond ik bij mijn eerste rit na 20 km stil.... Bommer!

Ik heb nu kleine ringetjes tussen primaire bak en deksel zitten, waardoor je een 2 a 3 mm ruimte hebt. Dit koelt meer dan voldoende en rij er nu al weer een jaar probleemloos mee rond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan