Schakel Pook

Hellrider

MF veteraan
28 okt 2003
2.231
0
ik had net weer een mooie ingeving,,ik wil van de zomer beginnen met
zelf forward controls te maken op me bike. maar nu leek het me wel wijs
om een Schakelpook te maken zo naast de tank. ik heb het wel eens gezien
op bepaalde harleys enzo.. iemand ervaring hiermee hoe die rijdt en ik wil
PLAATJES!!!! hahaha
 
Suicide Clutch

full

knukkel zijn fiets geloof ik :)
 
knukkel zijn fiets geloof ik :)

Haha... Inderdaad! (in de tijd dat hij nog in de primer stond, alle kleur is erin gephotoshopt).

Is trouwens geen suicide shift omdat de koppeling 'ontkoppeld' kan blijven staan (door die veer die je ziet bij het voetpedaal).
Oftewel, als hij in een versnellings staat kun je de koppeling intrappen en die blijft dat ontkoppeld staan - dat is niet het geval bij een suicide shifter... dat terzijde.

Ik vind het rielekst rijden en je hebt het in no-time onder de knie, dus gewoon doen!
 
Dat is dan mooi gefotosjopt...

Hebben jullie dat systeem van Russel Mitchel gezien in WBO?
Die had een soort handrem op de shifterrod (in de vorm van een rode knop)
Heb ik het goed begrepen dat die knop dus speciaal is omdat hij een suicide clutch heeft en geen handrem op z'n stuur?

Leuke misser van de vertaal afdeling overgens: Suicide clutch = dodemansknop. Zagen jullie het ook?
 
ja mooi man.

nu dacht ik dus. als ik nou waar normaal de schakelpook zit bij je forwardcontrols daarnou de koppeling van maak. moet je dus met je voet de
koppeling bedienen en met je hand die schakelpook bedienen.
 
en daar gaan sommige dus de fout in. Als je koppelt met je voet bij het verkeerslicht......sta je dus met een voet aan de grond....en je schakelt aan je tank of onder je benen...dus maar een hand aan het stuur.....zie je het al een beetje voor je.....vandaar de naam suicide clutch...je moet een beetje gek zijn....
}) }) }) })
 
heet niet voor niks stadsguerilla. 8-)

maar het gaat dus om deze bike. mischien dat sommige nog ideen hebbe daarvoor.

full
 
Ik loop al tijden met het idee om met mijn rechterhand te gaan schakelen. En dus gewoon met links te koppelen.
Lijkt me net een stukje veiliger.

Ben er alleen nog niet uit hoe ik dit moet gaan doen met mijn cb750.

Tom
 
ja rechts is ook mooi, maar om die hele overbrenging te maken daarvoor :?

is voor zo'n japanner allemaal niet zo makkelijk
 
Schakelen met rechts? En gasgeven dan? Of ga je dan een voetgas maken? Ben heeeel erg benieuwd wat het gaat worden........



Stads, laat me ff weten wanneer je bike klaar is, dan ga ik voorlopig de stad niet in met m'n kids........
1872.gif
 
haha.




nee ik wil de gas en voorrem gewoon aant stuur houden maar alleen de koppeling (links ant stuur) en de versnelling (links ant blok) beetje aanpassen.
gewoon met de hand schakelen en met de linkervoet koppelen mahjha dat klinkt alleen al zo suicide whahaha.
 
ok, nou ben ik de clutch kwijt :+ wat is nu het verschil tussen een suicide clutch en een suicide shift?

Volgens mij hetzelfde... formeel is het suicide clutch, maar ik gebruik het door elkaar. Als er een verschil is wil ik dat ook wel weten...
 
Schakelen met rechts ja. En gasgeven? Dat doe ik nooit gelijk met schakelen.

Gas los, koppeling in. Schakelen, gas erop en koppeling los.

Tom
 
Suicide clutch is net zoiets als in een auto, pedaal komt omhoog als je de druk eraf haalt.
In tegenstelling tot de zgn rockerclutch op bv een Liberator en Indian.
Die blijft door veer en frictie mechanisme in de stand staan waarin je hem zet.
Je kunt hem dus ontkoppelen en vervolgens je voet eraf halen blijft dan ontkoppelt staan.
Ik rij met allebei, niet op dezelfde motor natuurlijk.
Beide systemen rijden goed, suicide schakelt alleen sneller
 
Terug
Bovenaan Onderaan