Het big-ass Bandit topic deel 31!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik lees ook weer mee! (en zal zo nu en dan wat van me laten horen. Maar het gaat me af en toe wat te snel in dit topic om bij te houden)
Binnenkort komen er nieuwe tandwielen en ketting op de Bandit. Plus nieuwe banden. Dunlop RoadSmarts worden het waarschijnlijk. Geen waarom die trouwens...
 
Het heeft m'n leven met een paar jaar ingekort en ik heb alvast een potje opgezet voor de kosten van de dagvaardingen voor godslaster, maar ik heb m'n toerenteller open gekregen :+
 
Het heeft m'n leven met een paar jaar ingekort en ik heb alvast een potje opgezet voor de kosten van de dagvaardingen voor godslaster, maar ik heb m'n toerenteller open gekregen :+

Foto how-to :+ ?

lalalala vrijdagmiddagopmewerkvervelingnog15minutenwerkenjipppieee moment :+
 
Laatst bewerkt:
Geen foto howto dit keer, gewoon geweld eigenlijk :+


Ehh ik heb even een 'oops' momentje. Ronald welke sensor heb jij ook alweer precies? Ik een GS1000... moest een GS1100 zijn :X Deze is dus te klein :(


Slimme actie |(
 
Oké nieuwe gevonden, wel een GS1100 dit keer, nu moet ik wel want ben al gaan boren :+


Ach kan iig de toerenteller helemaal voorbereiden... en de 2/3 aansluiten kan ook, die heeft de B12 sensor wel :+
 
Laatst bewerkt:
synchroniseren is de laatste stap.
stel eerst je kleppen en noteer je huidige sproeier bezetting en evt. naaldhoogte.
maak je bougies goed schoon of vervang deze.
wees zeker dat je nergens valse lucht krijgt, de timing goed staat en je een goede vonk heb.
daarna ga je pas afstellen en synchroniseren alvorens je de bank op gaat.
vlotterhoogte hoef je je in jouw geval nog geen zorgen over te maken indien deze in de orginele positie staan.

Lees je eerst een beetje in, het afstellen ga je zo te merken zelf doen en enkel degene die ermee rijd kan werkelijk en uitspraak doen over de afstelling.
onderstaande handleiding lijkt wat kinderachtig, maar de basis blijft hetzelfde en het is in mijn optiek een prima leidraad.
Brommerforum.nl - Info - Deel 2; Het afstellen van de carburateur.
gebruik overigens wel een hoogwaardige brandstof.
De reguliere onglood 95 zit zoveel (bio)enthanol en ander meuk doorheen, dat het bougiebeeld lastiger te bepalen is.

carburatiekitje is niet perse nodig, ik heb meerdere motoren met een standaard upgrade zoals de jouwe goed afgestel gekregen, zonder die meuk.(zelfs een rotax 123 blok als jij onder je aprilia heb gehad ;) )
en mocht je geld teveel hebben en zo'n kitje willen, neem dan de naalden van factory pro.

edit: hou bij een sproeierwissel voor de middelste twee carburateurs 2 maatjes kleiner aan.
Middelste cilinders worden altijd warmer dan de buitenste, en het scheelt in de kosten wanneer je een maatje groter/kleiner nodig heb.

en lees deze ook eens door : CV Carb Tuning Procedures

Oké, daar weet ik denk ik genoeg mee :) . Afstellen zal geen probleem zijn, maar de mening van andere vragen kost natuurlijk niets. Ik kan afstellen maar weet zeker dat hier enkele mensen zijn die er beter in zijn. Daarom mijn vraag :) .


Dat valt nog wel mee, het gaat me er om dat je er niet op moet blijven hameren dat we je niet kennen, natuurlijk kennen we je niet, nog nooit ontmoet. Maar jij kent ons ook niet... Dit kwam in ieder geval over alsof ik onmogelijk ook maar iets van programmeren kan weten, en dat gaat je tegenvallen. Dan komt dat over als een aanval/belediging en die ken ik slecht hebbe :+

Mocht je me een keer in het wild tegenkomen merk je vanzelf dat ik zo'n chagrijn ook weer niet ben :P

Zelfde hier hoor, ben ook helemaal niet zo een kerel die zit te hameren op iedereen. Enkel zie je hier weer dat dingen anders kunnen overkomen dan dat je bedoeld in eerste instantie.

Gebruik ze dan goed, :) betekent in dit geval iets als 'oké dit is wat beledigend, maar ik bedoel het niet kwaad hoor', gebruik dan :+ oid.

Dat is persoonlijk denk ik dan maar. Met een ':)' bedoel ik helemaal niets slecht, ook niet met een ':+' . Als je andere emoticons ziet voorbijkomen bij me dan is er wel iets aan de hand...

Je mag best kritiek leveren als je gelijk hebt hoor, maar laat maar zien waar ik geen gelijk had, jij dat aangaf, en ik het verkeerd opvatte :)

Daar ga ik niet eens aan beginnen aangezien het nu alweer nergens over gaat.

Dat kon zijn inderdaad, maar hij loopt nu minder dus in principe kun je dan de conclusie trekken dat hij dus niet fout stond, en nu wel fout staat :P Als je je standaard filter vervangt komt ie vrij drastisch armer te staan, dan moet hij echt dramatisch gelopen hebben voor je het filter ging vervangen om erna goed te worden :)

Dat is juist het probleem. Ik weet niet als ie ervoor wel goed stond. Hij reed gewoon normaal en niets apart gemerkt. Maar goed, ik zal toch moeten beginnen er aan vooraleer ik kan concluderen hoe hij nu is afgesteld.
 
Ik heb net een GSXR750 schokdemper gekocht met Hyperpro veer *O* *O* . Voor 65 euro nog wel :o . Ben benieuwd :] .
 
Laatst bewerkt:
Het heeft m'n leven met een paar jaar ingekort en ik heb alvast een potje opgezet voor de kosten van de dagvaardingen voor godslaster, maar ik heb m'n toerenteller open gekregen :+
Zo erg is het toch niet unruled met een kleinschroevendraaiertje langzaam de hele rand ombuigen en je kan de ring eraf schuiven. Heb vorige week beide tellers gedaan en geen angst gehad dat het fout ging zolang je het rustig doet kan er weinig fout gaan :+
 
Zo erg is het toch niet unruled met een kleinschroevendraaiertje langzaam de hele rand ombuigen en je kan de ring eraf schuiven. Heb vorige week beide tellers gedaan en geen angst gehad dat het fout ging zolang je het rustig doet kan er weinig fout gaan :+
Respect :+


Klopt, als je het rustig doet gaat het wel... maar ik ben niet zo geduldig :+ Alles bij elkaar ging het wel redelijk :P
 
Ik kan geen plaatjes van het werkende ding geven aangezien ik dus de verkeerde sensor heb ( B| ) maar de teller is klaar! Jordi weer hoor, brengt me op ideëen... Maar vooruit, toch wat fotootjes.


Gear indicator: Deel 1

Om te beginnen moet dus je teller open, haal em van je motor af, onthoud even hoe hij aangesloten zat kwa stekkertjes en leg em op je bureau. Die chromen rand die er nog op zit moet er af en dat is een bitch, echt een monikkenwerkje om dat netjes te doen. Het is mij zonder externe schade gelukt, dan kun jij het ook zullen we maar zeggen :+ De rand zit niet gelijmd, echt alleen geklemd. als de rand hoog genoeg is pak je hem er zo af. Zoiets: (dit is van het in elkaar zetten, maar ziet er hetzelfde uit dus whatever :+ )

2012-05-04%2020.28.12.jpg


Los? Mooi. Dan kun je bij je wijzer, tellerplaat etc. Draai het enkele kruiskopje aan de achterkant los om de daadwerkelijke unit uit het plastic omhulsel te laten vallen. Vang op. Hier zit nog een plastic bracket en een printplaatje aan vast, het plastic plaatje zit geklikt (voorzichtig los halen) en het printplaatje met twee schroeven. Dan zit het plaatje alleen nog licht geklemd op de motor. Zodra je alles los hebt heb je dus het losse tellerplaatje met wijzer en motor, die wilde niet eenvoudig uit elkaar en was ook niet per se nodig, dus laat lekker zitten zou ik zeggen. Dit is een aardig moment om te bedenken waar je de schakellampjes wil hebben. De how-to die me het idee gaf had ze aan de binnenkant zitten, like so. Vond ik iets minder geslaagd en bovendien onhandig met de hardware van de teller (twee condensators op die plek), ik wilde ze in de buitenrand, geïntegreerd in de streepjes. Daarnaast heb ik witte LEDs, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Zodra je weet waar je ze wil hebben, markeren, voorboren en daadwerkelijk boren (uiteraard voorzichtig, 't zit nogal in je zicht als je het verpest). Meet natuurlijk eerst de diameter van je LEDs even op :P

2012-05-04%2017.48.52.jpg

2012-05-04%2017.53.24.jpg


De LEDjes die ik heb hebben ingebouwde weerstandjes, hoef ik verder dus niet moeilijk mee te doen. Pas ze op de goede plek, maak alle + polen aan 1 draadje (scheelt weer) en soldeer het zaakje vast. Ja, ik ben weer fan van solderen. Stekkertjes zijn m.i. onbetrouwbaar, lomp en onoverzichtelijk. Let op dat je de polen goed om hebt, LEDs doen verkeerdom natuurlijk niks. Je blok is aarde, dus de - polen krijgen allemaal een eigen draadje want die worden geschakeld door de wals. eenmaal alles een beetje op maat gesnoeid en gesoldeerd heb je dit:

2012-05-04%2018.52.20.jpg


Beetje wrappen ter bescherming en controleren of het nog past zoals je verzonnen had:

2012-05-04%2018.57.39.jpg


Lijm het zooitje vast (lijmpistool is het handigste):

2012-05-04%2019.08.03.jpg


Dan weer opbouwen in omgekeerde volgorde. Printplaatje er op (let op die condensators!, plastic bracket er op, past het nog?

2012-05-04%2019.11.43.jpg


Voorkant:

2012-05-04%2020.23.17.jpg


Voor de achtercover moet je een extra gat maken voor de draadset. De onderste fitting was bij mij potdicht, dus die heb ik open geboord en gebruikt. Daarna de overgebleven ruimte weer dichtlijmen, is ie niet 'geventileerder' dan hij was toen ik begon.

2012-05-04%2020.31.04.jpg


Dan dat idiote randje weer terugbuigen... sterkte, dat is nog even gedoe om netjes te doen maar kan ik je niet bij helpen verder. Kleine geruststelling: je moet wel :P

2012-05-04%2021.06.03.jpg


Goed is goed, die rubber rand sluit verder af en je ziet niets van het gerafelde randje.

2012-05-04%2021.03.37.jpg

2012-05-04%2020.58.27.jpg


Done! De kabel kun je net als het origineel door de idiot box leiden, wel zo netjes. Door ze samen te wrappen worden ze overigens wel vrij stijf, dus help een handje.


De LEDs doen het uitstekend, maar ik kan ze niet werkend laten zien omdat ik de GS1100 gear sensor dus nog niet heb. Zodra wel volgt deel 2, maar da's heel beperkt, echt peanuts. Overigens zijn deze LEDs niet direct een aanrader, ze zijn echt nogal fel. Ik denk dat ik buddyverlichting inbouw, dan kan ik alles in serie zetten en zijn ze gewoon goed kwa lichtopbrengst (als ik er 3/4 permanent in serie zet branden ze normaal :+ ).
 
Laatst bewerkt:

Ziet er netjes uit!
Wou het ook gaan doen maar momenteel gaat mijn budget tijdelijk ergens anders naartoe. De B12 brug die ik heb blijft dus ook even onaangeroerd liggen :( .

Kan je de LEDjes niet dimmen met een extra weerstand? Anders moet je het zaakje weer loshalen of wat moet ik begrijpen uit je "Ik denk dat ik buddyverlichting inbouw"?
 
Was ook wat vaag verwoord :+ Dat van de buddyverlichting was een geintje, alhoewel het wel vet zou zijn :+ Gewoon een weerstand ertussen, moet het goed zijn :) Andere oplossing is dus gewoon een stel LEDs in serie zetten (en gebruiken om de buddy te verlichten), dan dimmen ze ook :+

Overigens kosten de LEDs 5 euro per 20 stuks, de sensor anywhere from 20 to 50. En je moet wel de goeie hebben :+ Hoe dan ook: 't is te overzien :)




Edit: ooooh of running lights...
 
Laatst bewerkt:
Ben aan het rondsurfen omdat ik vna plan ben binnen enkele maanden een nieuwe motor te kopen.
Nu is mijn oog gevallen op de GSF 650 S, maar ik las dat hij vrij hoog was, ook al is het zitje verstelbaar.
Ik ben 1m71, is de Bandit dan te hoog voor mij?
 
hallo allemaal,
Ik heb een gsf 600 mk1 zonder achter handvatten voor de passagier.
Deze wil ik graag gemonteerd hebben. Heb ze 2e hands gekocht. Ik zal gaten moeten boren in mijn kappen. De bevestiging is wel aanwezig op het frame. Hoe weet je waar je gaten moet boren zodat het perfect aansluit? Vreemd dat het er destijds niet gewoon op gezeten heeft. Heeft er iemand ervaring mee waar ik moet letten? Any advice? :$
 
Ik kan geen plaatjes van het werkende ding geven aangezien ik dus de verkeerde sensor heb ( B| ) maar de teller is klaar! Jordi weer hoor, brengt me op ideëen... Maar vooruit, toch wat fotootjes.


Gear indicator: Deel 1

Om te beginnen moet dus je teller open, haal em van je motor af, onthoud even hoe hij aangesloten zat kwa stekkertjes en leg em op je bureau. Die chromen rand die er nog op zit moet er af en dat is een bitch, echt een monikkenwerkje om dat netjes te doen. Het is mij zonder externe schade gelukt, dan kun jij het ook zullen we maar zeggen :+ De rand zit niet gelijmd, echt alleen geklemd. als de rand hoog genoeg is pak je hem er zo af. Zoiets: (dit is van het in elkaar zetten, maar ziet er hetzelfde uit dus whatever :+ )

[afbeelding]

Los? Mooi. Dan kun je bij je wijzer, tellerplaat etc. Draai het enkele kruiskopje aan de achterkant los om de daadwerkelijke unit uit het plastic omhulsel te laten vallen. Vang op. Hier zit nog een plastic bracket en een printplaatje aan vast, het plastic plaatje zit geklikt (voorzichtig los halen) en het printplaatje met twee schroeven. Dan zit het plaatje alleen nog licht geklemd op de motor. Zodra je alles los hebt heb je dus het losse tellerplaatje met wijzer en motor, die wilde niet eenvoudig uit elkaar en was ook niet per se nodig, dus laat lekker zitten zou ik zeggen. Dit is een aardig moment om te bedenken waar je de schakellampjes wil hebben. De how-to die me het idee gaf had ze aan de binnenkant zitten, like so. Vond ik iets minder geslaagd en bovendien onhandig met de hardware van de teller (twee condensators op die plek), ik wilde ze in de buitenrand, geïntegreerd in de streepjes. Daarnaast heb ik witte LEDs, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Zodra je weet waar je ze wil hebben, markeren, voorboren en daadwerkelijk boren (uiteraard voorzichtig, 't zit nogal in je zicht als je het verpest). Meet natuurlijk eerst de diameter van je LEDs even op :P

[afbeelding]
[afbeelding]

De LEDjes die ik heb hebben ingebouwde weerstandjes, hoef ik verder dus niet moeilijk mee te doen. Pas ze op de goede plek, maak alle + polen aan 1 draadje (scheelt weer) en soldeer het zaakje vast. Ja, ik ben weer fan van solderen. Stekkertjes zijn m.i. onbetrouwbaar, lomp en onoverzichtelijk. Let op dat je de polen goed om hebt, LEDs doen verkeerdom natuurlijk niks. Je blok is aarde, dus de - polen krijgen allemaal een eigen draadje want die worden geschakeld door de wals. eenmaal alles een beetje op maat gesnoeid en gesoldeerd heb je dit:

[afbeelding]

Beetje wrappen ter bescherming en controleren of het nog past zoals je verzonnen had:

[afbeelding]

Lijm het zooitje vast (lijmpistool is het handigste):

[afbeelding]

Dan weer opbouwen in omgekeerde volgorde. Printplaatje er op (let op die condensators!, plastic bracket er op, past het nog?

[afbeelding]

Voorkant:

[afbeelding]

Voor de achtercover moet je een extra gat maken voor de draadset. De onderste fitting was bij mij potdicht, dus die heb ik open geboord en gebruikt. Daarna de overgebleven ruimte weer dichtlijmen, is ie niet 'geventileerder' dan hij was toen ik begon.

[afbeelding]

Dan dat idiote randje weer terugbuigen... sterkte, dat is nog even gedoe om netjes te doen maar kan ik je niet bij helpen verder. Kleine geruststelling: je moet wel :P

[afbeelding]

Goed is goed, die rubber rand sluit verder af en je ziet niets van het gerafelde randje.

[afbeelding]
[afbeelding]

Done! De kabel kun je net als het origineel door de idiot box leiden, wel zo netjes. Door ze samen te wrappen worden ze overigens wel vrij stijf, dus help een handje.


De LEDs doen het uitstekend, maar ik kan ze niet werkend laten zien omdat ik de GS1100 gear sensor dus nog niet heb. Zodra wel volgt deel 2, maar da's heel beperkt, echt peanuts. Overigens zijn deze LEDs niet direct een aanrader, ze zijn echt nogal fel. Ik denk dat ik buddyverlichting inbouw, dan kan ik alles in serie zetten en zijn ze gewoon goed kwa lichtopbrengst (als ik er 3/4 permanent in serie zet branden ze normaal :+ ).


netjes man zou ik ook best willen alleen vind ik dat kabelen zoon rotwerk. er zitten al teveel kabels aan men lampen en tellers enzo :+
Om die rand netjes terug te krijgen kun je de teller op een doek leggen en met de hamer gewoon het randje terug tikken zo heb ik het ook gedaan en gaat het best makkelijk.
Rand openmaken is erger _O-
 
Kabelen ben ik tegenwoordig niet meer bang voor, blijk het een beetje te kunnen ondertussen :+ Teller open krijgen was absoluut irritanter dan dicht duwen. Ik kon alleen niet gelijk gaan hameren omdat de rand echt helemaal open stond, dan had ik alles naar z'n grootje gemept :P Dus eerst de voorrand helemaal ingeduct-taped ter bescherming, met waterpomptang voorzichting beginnen dicht te buigen (werkte best goed, eigelijk) en het laatste stukje inderdaad met een hamer. Openen heb ik echt m'n halve gereedschapskist op gebruikt. Als je eenmaal op een paar plekken tussen het plastic en chroom kunt lukt het wel met een schroevendraaien, maar kom maar eens zo ver :+ Uiteindelijk heb ik een haakse circliptang gebruikt om de rand een stukje omhoog te wippen. Had het plastic wel onder te lijden moet ik zeggen maar vooruit. Daarna idd schroevendraaiertje er tussen frotten en gaan :P
 
Was ook wat vaag verwoord :+ Dat van de buddyverlichting was een geintje, alhoewel het wel vet zou zijn :+ Gewoon een weerstand ertussen, moet het goed zijn :) Andere oplossing is dus gewoon een stel LEDs in serie zetten (en gebruiken om de buddy te verlichten), dan dimmen ze ook :+

Overigens kosten de LEDs 5 euro per 20 stuks, de sensor anywhere from 20 to 50. En je moet wel de goeie hebben :+ Hoe dan ook: 't is te overzien :)




Edit: ooooh of running lights...

Running lights is ook wel vet om te hebben :P

Misschien als ik zin heb straks ook maar vast die sensor monteren en beetje gaan uitdenken hoe ik het ga maken. Mjaa moet ook even rustig aan doen met geld dus kga nog niet alles doen direct :P Ben zo bang ook dat ik die tellers verkloot _O-

Wil het het liefst ook gelijk doen met LED verlichting inbouwen in mn tellers, want die standaard meuk zie je echt niks van.
 
Ben aan het rondsurfen omdat ik vna plan ben binnen enkele maanden een nieuwe motor te kopen.
Nu is mijn oog gevallen op de GSF 650 S, maar ik las dat hij vrij hoog was, ook al is het zitje verstelbaar.
Ik ben 1m71, is de Bandit dan te hoog voor mij?

Ik zou zeggen ga eens langs de dealer en ga er eens op zitten. Kom je er snel genoeg achter!

Overigens kun je een bandit ook vrij makkelijk verlagen met een ander setje dogbones!
 
Zoek nog steeds naar een originele uitlaat bochtenset GSF 650 bwj.2005!
Die heeft vast wel iemand achter de hand...... ;)

Weet iemand of een uitlaat bochtenset van een GSF 600 bwj. 2000+ ook eventueel past?
 
Running lights is ook wel vet om te hebben :P

Misschien als ik zin heb straks ook maar vast die sensor monteren en beetje gaan uitdenken hoe ik het ga maken. Mjaa moet ook even rustig aan doen met geld dus kga nog niet alles doen direct :P Ben zo bang ook dat ik die tellers verkloot _O-

Wil het het liefst ook gelijk doen met LED verlichting inbouwen in mn tellers, want die standaard meuk zie je echt niks van.
Ledverlichting in je tellers is echt een aanrader ik rij nu een week met ledstrips erin en word gewoon blij als ik ernaar kijk die blauwe ledstrips bij mij maken de tellers zo mooi :+
En ook in het donker heb ik er geen last van maar alleen maar lol.
 
Ledverlichting in je tellers is echt een aanrader ik rij nu een week met ledstrips erin en word gewoon blij als ik ernaar kijk die blauwe ledstrips bij mij maken de tellers zo mooi :+
En ook in het donker heb ik er geen last van maar alleen maar lol.

Kga iig wel witte doen. Blauw staat een beetje raar bij mn rode motor :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan