Ducati Hypermotard part IV - het beest uit je desmodromen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de 14 tands hier liggen en nog niet geinstalleerd. Aan de hand van de reacties/ervaringen hier en op ducati.ms, is de van 15 voor naar 14, een goedkope mod. zonder bijkomende aanpassingen.

Veel gebruikers zijn zeer positief vwb. het toeren bereik en koppel icm. de lage kosten, maar zullen bij een versleten ketting toch kiezen voor een 15t voor en +2 acher. (Net ertussen in zegmaar)

+1

Gister eindelijk mijn 15/44 Supersprox setje binnen gekregen met gouden ketting en gemonteerd.


Meteen korte proefrit gemaakt ivm aankomende regen, moet zeggen dat het bokkerige op lage toeren weg is en lekker door de versnellingen heen loopt. Voorwiel komt erg makkelijk omhoog, in zijn 2 met 1/8 gas naar 1/2 gas en hoppakee aieto buur!

Begrijp alleen de kettingspanning niet helemaal. Volgens instructie ~30mm vanaf alu deel van de achterbrug tot aan hart ketting. Dat is echt strak |( , misschien dat het door de grotere achterkettingwiel komt, maar heb hem maar wat losser gezet.
 
Laatst bewerkt:
hey patatkoning, ik zit ook al een tijdje te shoppen naar een enkelzijdige paddock...
heb een winkel gevonden met hele kleine prijzen.. ook voor al het carbon. laat maar weten, misschien kunnen we verzendkosten delen?


nevermind.. uitverkocht :X
 
Laatst bewerkt:
Bij de hypermotard SP (2013) is de voorgeschreven kettingspeling 72-74 mm !!!.

Mij is wel wat opgevallen bij het ketting stellen: normaal (848) draai je de exentrische naaf tegen de klok in (dus haaksleutel aan onderzijde van de vertanding) om de ketting strakker te zetten.

Bij deze Sp is het precies andersom. Of het hoort zo bij deze uitvoering, of de exentrische naaf staat verkeerd. Zal eens informeren bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:
hey patatkoning, ik zit ook al een tijdje te shoppen naar een enkelzijdige paddock...
heb een winkel gevonden met hele kleine prijzen.. ook voor al het carbon. laat maar weten, misschien kunnen we verzendkosten delen?


nevermind.. uitverkocht :X

A haha, thanks! Maar jammer. :P

Maareh, ik ben er inmiddels achter dat het antwoord op een van mijn vragen "links" is. Weet ik alleen nog niet welke adapter ik nodig heb. Bij motorshopper zijn die bokjes voor 80 eurie. Adapters kosten 3 tientjes.....

Is dat een mooie prijs?
 
A haha, thanks! Maar jammer. :P

Maareh, ik ben er inmiddels achter dat het antwoord op een van mijn vragen "links" is. Weet ik alleen nog niet welke adapter ik nodig heb. Bij motorshopper zijn die bokjes voor 80 eurie. Adapters kosten 3 tientjes.....

Is dat een mooie prijs?

Kijk anders ook op : www.powerplustools.nl
 
Hallo mannen,

Ik heb een technische vraag waar ik hoop iemand van jullie mij mee kan helpen. Ik heb een Multistrada 1000ds en ik heb begrepen dat dit bijna hetzelfde blok is als dat van de Hypermotard 1100.

Ik wil het stationair van mijn motor wat lager hebben. Ik heb begrepen dat dit redelijk eenvoudig zelf is te doen, maar je moet natuurlijk wel weten hoe je dit moet doen. Volgens mij zit er op de inlaat bij elke cilinder een stelschroef waarmee je de stationair kan afstellen, maar weet dit niet zeker

Wie kan mij vertellen hoe je dit moet doen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Imre
 
Wie heeft er interesse in mijn 796? Hij staat maar een beetje mooi te zijn in mn schuur en krijg amper de tijd om erop te rijden. Hij is van 2013 dus een paar maanden oud en staat 500km op. Originele dempers en hier en daar wat carbon. comfortzadel erbij en tankpadje erop. In Zaltbommel gekocht...

was dit een soort van impuls aankoop dan ?
denk niet dat iemand zit te wachten op een 796......meeste gaan voor een 1100, al is het alleen maar voor de power
 
A haha, thanks! Maar jammer. :P

Maareh, ik ben er inmiddels achter dat het antwoord op een van mijn vragen "links" is. Weet ik alleen nog niet welke adapter ik nodig heb. Bij motorshopper zijn die bokjes voor 80 eurie. Adapters kosten 3 tientjes.....

Is dat een mooie prijs?

Ik heb een goedkope paddockstand in duitsland gekocht. Net ff getjekt, 50 euro excl verzendkosten. Gebruik em al jaren, geen topkwaliteit maar doet z'n werk prima!

Zoek maar eens op "ricambiweiss".
 
Geen impulsaankoop,ik was al tijden gek van zon ding. Maar ik krijg zo de scheit van dat weer hier. en er komt de komende tijd zo gruwelijk veel werk op me af...ikdenk...verkopen nu die nog nieuw is. Krijg ik em niet kwijt ist ook geen man overboord...hij staat niet op mn teen hoor
was dit een soort van impuls aankoop dan ?
denk niet dat iemand zit te wachten op een 796......meeste gaan voor een 1100, al is het alleen maar voor de power
 
heb dit setje vandaag geïnstalleerd op de hyper.. en ik moet zeggen.. wat een super spul is dit zeg! heb het even snel getest. het is wheelie proof ;) binnenkort wat meer testen met een bochtenroute
 
Ben erachter dat een route inladen op tomtom of andere naviatie op de iphone dramatisch is.
Lees wel dat de combinatie navigon en een route converter de uitkomst is.. Vanavond maar is navigon op usenet binnenhalen en proberen. Het is toch droevig weer buiten :W
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen een product te vinden?

Ik zoek de standaard handkappen met spiegels voor de hypermotard, maar kom ze op het internet alleen voor 550 euro tegen. Dat vind ik wat teveel van het goede. Heeft iemand nog een setje liggen waar hij/zij wel vanaf wil dan houd ik mij graag aanbevolen!

Alvast bedankt!
 
En weer een vraag :-)

Is er ergens een handleiding te vinden voor standaard afstelling van de vering? Veervoorspanning, ingaande, uitgaande demping? Ik weeg ongeveer 85 kilo.

Thanks!
 
En weer een vraag :-)

Is er ergens een handleiding te vinden voor standaard afstelling van de vering? Veervoorspanning, ingaande, uitgaande demping? Ik weeg ongeveer 85 kilo.

Thanks!
Hey Plaatsgenoot!

Je kunt de waarden van het boekje aanhouden, maar of dit een beetje klopt....
Welke Hyper heb jij en wat zijn je klachten?

Ik vermoedt dat de veer aan de voorzijde wat te licht is voor jou gewicht.
Negatieve veerweg aanpassen dmv veervoorspanning, rebound inregelen zodat hij netjes omhoog komt en niet teveel nadeint. Met compressie regel je het gevoel tussen de band/weg in, zacht is meer comfort en hard is meer gevoel met de band/weg.

Ik heb overigens een goede ervaring gehad met HK-suspension.
 
En weer een vraag :-)

Is er ergens een handleiding te vinden voor standaard afstelling van de vering? Veervoorspanning, ingaande, uitgaande demping? Ik weeg ongeveer 85 kilo.

Thanks!

Ik weeg 5 kilo minder maar weet niet meer de aantal kliks.

Maar weet wel hoe jij de standaard afstelling kan instellen.

Sta naast je motor met voorrem in. Duw je voorveer in en kijk of de veerweg naar beneden net zo lang en snel is als dat hij terugveert.
Nadat hij 1x naar beneden en weer omhoog is gegaan mag hij niet nadijnen en moet stil staan.

Achterveer kan je kijken door boven je schanier van je achterbrug op je zadel te drukken en dan hetzelde resultaat bij je voor vering. Trek ook even aan je subframe omhoog om te kijken of je ook negatieve veerweg heb
 
Dank heren, in het boekje had ik de standaard afstelling niet gevonden. Ik zal eens wat beter lezen. Thanks!
 
Komede 6 weken helaas geen motor rijden :-(
Gisteren avond met basketballen mijn pols gebroken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan