Ducati Hypermotard 698 Mono

superduc again

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2004
14.439
5.679
dussen
Op 2 november 2023 heeft Ducati na 30 jaar zijn weer een mono geïntroduceerd. De Hypermotard 698 Mono maakt gebruik van het nieuwe Superquadro Mono motorblok, gebaseerd op het Panigale 1299 blok:

Ducati-Superquadra-Mono-overview-carousel-imgtxt-677x740-01.jpg

MY24_HYPERMOTARD_698_MONO_STAT__88__UC575671_High2.jpg


  • Vermogen: 77,5 pk@9750 rpm (met race uitlaat 85pk)
  • Koppel: 63 Nm@8000 rpm
  • Max. toerental: 10.250rpm
  • Boring x slag: 116x62,4mm
  • Compressieverhouding: 13.1:1
  • Versnellingsbak: 6 versnellingen met optionele quickshifter
  • Ride by wire (Sport, Road, Urban, Wet)
  • Electronische hulpmiddelen: Wheelie control en Cornering ABS
  • Rijklaargewicht (zonder brandstof): 151kg
  • Garantie: 2 jaar (onbeperkte kilometers)
  • Onderhoud: olie elke 15.000km, kleppen stellen elke 30.000km
  • Prijs: €14.690 (RVE model €15.990)

Ducati-Hypermotard-Mono-DWP24-Overview-gallery-1920x1080-01.jpg
Ducati-Hypermotard-Mono-DWP24-Overview-gallery-1920x1080-05.jpg
Ducati-Hypermotard-Mono-DWP24-Overview-gallery-1920x1080-03.jpg




Meer foto's te bekijken in de gallery:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fantastische op, daar is werk van gemaakt. :P
Leuke motor en dat filmpje ga ik op TV terugkijken, erg interessant.
 
Ik ben vooral benieuwd naar het onderhoudsinterval en de kosten daarvan.

Op de website staat 15.000km/24maanden. Maar of dat dan alleen nieuwe olie is, of een complete revisie staat er niet bij...
 
Ik ben vooral benieuwd naar het onderhoudsinterval en de kosten daarvan.

Op de website staat 15.000km/24maanden. Maar of dat dan alleen nieuwe olie is, of een complete revisie staat er niet bij...
Niet goed op gelet , 15000 olie ( of 1 jaar in de praktijk ) en elke 30000 km kleppen stellen , net zo als bijna alle nieuwe ducati’s
 
Mooie specs!
Ik heb een 390 Duke. 150 kg met 43 pk (A2).
Deze Duc heeft hetzelfde gewicht en bijna het dubbele vermogen.:}
 
Laatst bewerkt:
Zou het echt een eenzitter zijn of zouden de duosteunen er om het opleuken van de foto zijn afgehaald net zoals de kentekenplaathouder? De markt lijkt mij nogal klein zonder duomogelijkheid.
 
Zou het echt een eenzitter zijn of zouden de duosteunen er om het opleuken van de foto zijn afgehaald net zoals de kentekenplaathouder? De markt lijkt mij nogal klein zonder duomogelijkheid.
Lijkt me niet het type motor om met zijn tweeën op te zitten en dus ook geen mogelijkheid daarvoor
 
Ik heb twee SM motoren gehad en daar kwam het idee van iemand achterop nou niet echt in me op. 8)7
Zijn ook superlicht gebouwd.
Ik heb ook een BMW gehad zonder duosteunen.
Het carbon fiber subframe was niet bedoeld voor twee personen.
 
Dat is een Duke 125/390 eigenlijk ook niet, maar het kàn wel. En dat zelfs met veel minder vermogen. Dat zou echt jammer zijn. Dit moet super rijden, maar hierdoor wel minder inzetbaar.
De kleine files zijn eigenlijk ook verkapte SMs

Het hoge stuur ombouwen naar clipons is nog daaraa toe, maar met niemand mee kunnen nemen wordt het voor mij een letterlijke no go.
 
Laatst bewerkt:
Zouden er veel verkocht van worden als ze hun best er op deden en daar 145 kg rijklaar van zouden maken voor 20000€ ?
Daar zal het wel op uitdraaien qua prijs en redelijk gelimiteerde oplage.
Geen massa is kassa motorfiets.
Of ze de 145 halen voor die prijs bij een productie fiets?
Een racer bouwt vaak al zwaarder dan een Supermotard.
Anders is het een wel hele beperkte oplage denk ik met een hogere prijs met echt lichte materialen of/en slimme constructie.
Maar ik ben er toe te verleiden. ;)
(En de thuismarkt + Japan ook vast)
 
Laatst bewerkt:
Daar zal het wel op uitdraaien qua prijs en redelijk gelimiteerde oplage.
Geen massa is kassa motorfiets.
Of ze de 145 halen voor die prijs bij een productief fiets?
Een racer bouwt vaak al zwaarder dan een Supermotard.
Anders is het een wel hele beperkte oplage denk ik met een hogere prijs met echt lichte materialen of/en slimme constructie.
Maar ik ben er toe te verleiden. ;)
(En de thuismarkt + Japan ook vast)
Ik denk dat ze de hyper een beetje nog op budget gebouwd hebben om hem betaalbaar te houden
Als ze all out gaan kunnen ze ook een superleggera V4 maken die 152 kg zonder benzine weegt
Een beetje de tussen weg vinden tussen prijs en gewicht
 
Ligt er maar net aan hoelang je het bewaart. Over geld betaal je elk jaar belasting. over een voertuig dat je niet gebruikt niet. Tegen de tijd dat je het geld nodig hebt verkopen zonder verlies en meestal met winst. De prijs van klassiekers stijgt niet doordat er nu ineens veel meer rijden dan vroeger. Maar goed dit heeft niets te maken met de hypermotard of het blok, dus maar weer in-topic verder. 🙂
Ik ga zeker ook rijden, maar denk dat ik ook meer zou hebben aan een ‘normale’ wegmotor met dit blok, 150 kg, clipons, mogelijkheid tot meenemen passagier en bevestigingsmogelijkheid voor een bagagerek (die er waarschijnlijk niet komen …)
Zou ook tamelijk belachelijk zijn om met passagie en bagagedrager te gaan rijden op zo’n ding
 
Ja daarom zal dit ‘m niet worden voor mij. Het zal zeker leuk zijn, maar te beperkt in gebruiksmogelijkheden. Maar een mini-Monster met dit blok, maximaal 170 kg (liever lichter) en clipons klinkt niet heel onlogisch. Ook een leuke knipoog naar het verleden en retro is helemaal in.

Kijk, dit alleen dan met het nieuwe blok erin en clipons. Zou voor minder dan 170 kg moeten kunnen lijkt mij. Een beetje afhankelijk wie je het vraagt, maar 70 pk voor 170 kg is voldoende bruikbaar. Ducati Monster 600
 
Laatst bewerkt:
Gelijk een persintroductie doen van een nieuwe supermono. :9
 
Wie zegt dat ie in Zaltbommel komt te staan dan?
Is dat bevestigd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan