Vlammembaareg
MF'er
- 7 jun 2022
- 68
- 51
Hallo allemaal,
Er is reeds een multistrada 1200/1260 forum, waar ook gevraagd was achter een specifiek forum voor de V4(s) versie van deze fiets.
Vermits ik er zelf ook eentje heb, dacht ik, ik zal de eerste stap zetten.
Hier kunnen we misschien specifieke info rond de V4(s) en of vragen posten?
Dus bij deze . Hieronder alvast een foto'tje van de mijne. V4s Travel met als optie de motorbescherming(en) extra spotjes, donkerder windscherm en de slip on AKRA.
Ondertussen heb ik sinds nieuw (januari 2022) een kleine 9000 km op de fiets staan (doe er +- 20 a 25000 per jaar), uiteraard een peulschil voor veelrijders, maar je moet ergens beginnen.
Na deze 9000 km heb ik toch al een klein gevoel van de motor en mijn persoonlijke!!!! pro's en contra's :
Pro :
Er is reeds een multistrada 1200/1260 forum, waar ook gevraagd was achter een specifiek forum voor de V4(s) versie van deze fiets.
Vermits ik er zelf ook eentje heb, dacht ik, ik zal de eerste stap zetten.
Hier kunnen we misschien specifieke info rond de V4(s) en of vragen posten?
Dus bij deze . Hieronder alvast een foto'tje van de mijne. V4s Travel met als optie de motorbescherming(en) extra spotjes, donkerder windscherm en de slip on AKRA.
Ondertussen heb ik sinds nieuw (januari 2022) een kleine 9000 km op de fiets staan (doe er +- 20 a 25000 per jaar), uiteraard een peulschil voor veelrijders, maar je moet ergens beginnen.
Na deze 9000 km heb ik toch al een klein gevoel van de motor en mijn persoonlijke!!!! pro's en contra's :
Pro :
- Comfort! Met de autoleveling ophanging is het echt een droom van een fiets, lijkt wel een zwevend tapijt
- Power! Ik kom van een 2021 Diavel 1260s, ik zeg niet dat de multi sneller is, maar veel zal het toch niet schelen. Je kan hier makkelijker mee op de limiet rijden. Ook zeer soepel in het gehele toerentalbereik. De verschillende modi zijn top
- Baggage mogelijkheden
- Verwarmde handvaten en zadel, geen overbodige luxe als je het hele jaar door rijdt.
- Looks, het is persoonlijk, maar ik vind het best een mooie fiets
- Bouwkwaliteit, als voelt gewoon duurzaam en stevig, geen rammels (behalve de ketting, daarover hieronder meer). Top bezig Ducati! (of moet ik Audi zeggen? )
- Wegligging, toegegeven het is mijn eerste adventure, maar hoe dat ding bochten neemt tart voor mij alle verbeelding. Nee sorry ik heb nog nooit een racer gehad, dus enkel met mijn bescheiden ervaring :-)
- Blindspot detectie is geweldig, er zit er vaak toch eentje in die blinde hoek hoor!
- Rijbereik. In pricipe heb je 22 liter bij, maar na 260 a 270 km springt het lampje op en geeft ie 50 km. Die zakt soms ook ziederogen om dan met stress aan het tankstation te staan om er dan max 18 liter in te krijgen. Voelt gewoon te klein of te slecht afgesteld.
- Geluid. Het begint te beteren, of ik word er aan gewoon dat kan ook. Onder de 6000 klinkt de V4 gewoon niet. Tot 3000 km hoor je getik, van 3000 tot 6000 hoor je gefluit en pas daarboven begint het feest. De ketting is ook luidruchtig. Toegeven ik heb jaren een Rnine T gehad voor de Diavel, dus was de cardan gewoon. Maar de ketting van de Multi is vele mlen luidruchtiger dan die van de Diavel. Minpuntje
- Onderhoud ketting... Maar dat is niet te wijten aan de Multi, dat is voor mij in zijn geheel meer een nieuw iets
- Adaptieve Cruisecontrol. Het is gewoon mijn ding niet. Niet op de auto's, niet op de moto, persoonlijke smaak!
Laatst bewerkt: