Ducati DesertX

indobesar

Rookie
10 dec 2006
24
8
Veghel
1636669525176.jpeg

In het topic over de Ducati Scrambler werd gesproken over de DesertX, echter verdient dit model een eigen topic.
Schijnt namelijk een serieuze adventure bike te worden tov de Scrambler Desert Sled.

Begin december de onthulling. :)

1636669496382.jpeg


Concept bike:
1636669848880.jpeg


Wat is al bekend:
Ducati World Première 2022

On September, 30th the season for the introduction of new Ducati products will begin and will culminate on December, 9th with the new DesertX.

The DesertX is Ducati’s new Adventure bike, designed to offer great off-road capabilities thanks to an all-new chassis designed around a 21″ front wheel, and it will harness the performance and reliability of the liquid-cooled 937 cc Testastretta engine.

Whether it’s exploring the hills behind your home, braving the desert or discovering new mountain trails, the new Ducati DesertX is the bike that will allow riders to make their most adventurous travel dreams come true.
 
Zou heel gaaf zijn als het een herleving is van de Cagiva.
Kijk erg uit naar de introductie. Ga zeker testrijden volgend jaar en vergelijken met de Tuareg 660.
 

Ducati-DesertX-MY22-12-Overview-Studio-Gallery-1920x1080.jpg
Ducati-DesertX-MY22-14-Gallery-Studio-1920x1080.jpg

Ducati-DesertX-MY22-19-Gallery-Studio-1920x1080.jpg

Ducati-DesertX-MY22-02-Gallery-Studio-1920x1080.jpg

Ducati-DesertX-MY22-06-Gallery-Studio-1920x1080.jpg


Ducati-DesertX-MY22-01-Editorial-Wide-1330x768.jpg


Highlights:
  • TFT scherm, quickshifter, abs, wheelie control standaard.
  • Led-verlichting
  • 6-rijders modes
  • 21" voorwiel, 18" achterwiel
  • 21liter tank, +8liter optioneel
  • bodemvrijheid 250mm
  • 46mm kayaba voorvork
  • 110pk, 92Nm
  • 202KG, 223Kg rij-klaar
  • 18,390 euro
Ducati-DesertX-MY22-01-Focus-Accessori-Banner-Full-1330x600.jpg
 
Ik vermoed dat de gelijkenis niet op toeval berust..
9e00af422f442b2c9a4ff7d171aac3c9.jpg

Tja, in die Cagiva ligt dan ook gewoon een Ducati-blok. Wat natuurlijk grappig is, is dat Cagiva nu onderdeel is van MV Agusta en ook zij onlangs een 'eerbetoon' aan de Elephant hebben gebracht. Die verwijst met zijn naam Lucky Explorer zelfs nog expliciter naar het origineel. Jammer dat ze het niet aangedurfd hebbem om het merk Cagiva weer terug te brengen, maar ik denk dat ze zich vandaag in Varese sowieso even achter de oren krabben...

1639065601383.png
 
Tja, in die Cagiva ligt dan ook gewoon een Ducati-blok. Wat natuurlijk grappig is, is dat Cagiva nu onderdeel is van MV Agusta en ook zij onlangs een 'eerbetoon' aan de Elephant hebben gebracht. Die verwijst met zijn naam Lucky Explorer zelfs nog expliciter naar het origineel. Jammer dat ze het niet aangedurfd hebbem om het merk Cagiva weer terug te brengen, maar ik denk dat ze zich vandaag in Varese sowieso even achter de oren krabben...

Bekijk bijlage 1702421
Dat is de 500cc versie die gebaseerd is op de Benelli 502 Trk. De 900cc versie is velen malen gaver.

MV-Agusta-Lucky-explorer-950-3.jpg
 
Ik zie niet zoveel verschil (snap dat het rijwielgedeelte een stuk beter/hoogwaardiger is), maar ik zou blind voor de Duc kiezen.
 
Wat een extreem gaaf ding! Bijna 1 op 1 prototype met die optionele 8 liter tank erop. Deze moet ik hebbon!
099BE841-89A8-436E-8CB4-CAC64D67208B.png
F45473B8-13D4-44E3-827D-60EC6397FB2D.png
 
Mooi
maar wat moet je er mee
Ik heb nu een ALL-road motor met een 21 inch voorwiel, en ik ben niet tevreden over stuurcapaciteiten bi trage manoeuvre
 
Ik heb nu een ALL-road motor met een 21 inch voorwiel, en ik ben niet tevreden over stuurcapaciteiten bi trage manoeuvre
ligt dat aan jouw all road of aan je 21 inch voorwiel?
De originele elefant had een 19 inch voorwiel , dat is een behoorlijke beperking in het terrein.
( ik heb een 900 IE elefant)
Hoewel het maar de vraag is hoe veel terrein zo'n fiets ooit te zien krijgt.

de MV concurrent heeft een driecylinder, wat het ding toch een eigen karakter geeft.
Verder een mooi ding die ducati.
alleen de striping op de ducati slaat nergens op.
Het was een kleine moeite geweest die wat meer smoel te geven.
dat hebben ze bij MV wat beter gedaan.
 
ligt dat aan jouw all road of aan je 21 inch voorwiel?
De originele elefant had een 19 inch voorwiel , dat is een behoorlijke beperking in het terrein.
( ik heb een 900 IE elefant)
Hoewel het maar de vraag is hoe veel terrein zo'n fiets ooit te zien krijgt.
1 % van de gereden km‘s. Dwz per 1000 km ongeveer 10 km (zoals bij iedereen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan