klopt Op de GSen al vanaf de 1100GS, de KTM 1290 adv s 5 Jr en de Duc vanaf vorig jaar.
De 2021+ Adventure S? (laatste model)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
klopt Op de GSen al vanaf de 1100GS, de KTM 1290 adv s 5 Jr en de Duc vanaf vorig jaar.
Nee nog met de normalen tank. Volgens mij 2018 model…De 2021+ Adventure S? (laatste model)
Vandaag weer op de Multi gereden op een plaats waar ik heel snel 150km kon en mocht weg tikken. Snelheden regelmatig boven de 200 en een deel met een duo ( met de zelfde snelheden ). Hierbij een verbruik van 1 op 11. Op zich gezien de omstandigheden niet eens zo slecht. Een GS of KTM doet het onder de zelfde omstandigheden niet heel veel beter.
Vindt alleen de deellast rond de 6000 t/min niet heel fijn...
Verder heerlijke stuurbak op hogere snelheden, zeker vergeleken met de KTM Adventure S.
Dat hij meer verbruikt is een feit. Maar de cijfers waar je nu mee zwaait zijn zwaar overdreven. Diverse van mijn kameraden rijden met een 1290 ADV-S, zowel het huidige als het vorige model. Mijn vorige motor was een KTM 1290SD GT, dus ik heb er wel wat ervaring mee.In alle testen die ik tot nu toe heb gelezen/gezien verbruikt de Multi V4 gemiddeld 50% meer brandstof dan de nieuwe 1290 ADV-S.
Ja prima, je leest de rest van mijn tekst niet :-) Wellicht jou niet bekend, maar de Streetfighter V4S heeft een blok welke duizenden toeren meer draait met desmo kleppen. Enkel basis is gelijk. Van de GT kan ik je bevestigen dat deze hetzelfde verbruik heeft als een Super Adventure, wegens vrijwel alle kilometers afgelegd samen met motorvrienden met een Adventure 1290Zowel de vergelijkende test van 44teeth, 1000PS.de en Knox geven aan dat het verbruik flink hoger is.. Ik heb het over de nieuwe Adventure met lage tank (21+ model). Cijfers van de SD-GT erbij pakken vind ik geen vergelijking, je pakt ook niet het verbruik van de Streetfigher V4 erbij als benchmarkt voor de Multi v4. Superduke GT heeft een andere compressie en nokkenassen + motormanagement en nog een aantal kleine dingen anders dan het blok van de Adventure. 170pk tegen 160pk en andere versnellingsbak verhoudingen.
Screenshotje, voor elke 17 liter die de V4 verbruikte zoop de 1290 11 liter. 36% meer dus.
Bekijk bijlage 1926422
Bij mijn monster hoefde ik zelfs de tijd niet opnieuw in te geven ( als je het snel doet )Vraagje: ik wil een Optimate One lader aansluiten op de batterij van mijn V4S, zodat ik die makkelijk kan opladen indien nodig, zonder telkens het zadel te moeten verwijderen. Kan ik de klemmen op de batterij losmaken, zonder het risico te lopen dat de hele motor moet gereset worden naderhand ?
Klopt, ik heb ook 1290gt gehad, ook irritante turbulentie en boven de 200 schuddende voorkant. de multi heeft geen turbulentie en is knal strak tot topsnelheid. (die is 273 per uur op 98 benzine zonder koffers).Een vraag voor jullie Multistada V4 rijders. Momenteel rijd ik een KTM1290SAS. Geweldig apparaat, maar hij heeft helaas wel wat last van turbulentie. Ik heb al vijf verschillende ruitjes geprobeerd, verschillende helmen en zo meer. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden. Nu begrijp ik de dat Multistrada V4 en vooral de Rally, nagenoeg geen last heeft van turbulentie (net zoals een GS1250 Adventure overigens). Maar kunnen jullie dit bevestigen?
Zou ff wachten met de GS , blijkbaar door problemen is er een leverings stop en terugroep actieEen vraagje voor de Multistrada v4s gebruikers. Als je nu opnieuw een keus had kunnen maken had je dan weer de Multistrada genomen of misschien voor de BMW R1300GS gegaan? Zeer specifieke keus maar alternatieven mogen ook genoemd worden als ze er zijn. Hoor graag jullie meningen.
Heb nu een dilemma welke bike te nemen de Multistrada V4S of de R1300GS. Beide gereden beide geweldig en beide geven me een super ervaring.
Multistrada sportief, aanwezig, strak in de bochten geweldige quickshifter. (de betere looks in mijn opinie)
R1300GS relax bijna zwevend over het wegdek en het gevoel dat het een veel kleiner motor lijkt dan het is.
Wat zijn jullie ervaringen en bevindingen eventueel met andere motoren vergeleken.