Ducati Multistrada V4(s)

Goedemorgen beste mensen! Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en bij Joppen Motoren mijn MV Agusta Turismo Veloce ingeruild op een Multi V4S. Omdat ik niet wilde wachten tot ergens in juni heb ik geopteerd op een Multi met spaakvelgen. Nu lees ik veel dingen over zwaarder, moeilijker sturen, maar dan hebben we het toch over circuit werk lijkt me? Bij gewoon sportief toeren merk je zoiets niet lijkt me.
Het ziet er iig flink blits uit!

Levering medio april. opties: valbeugels, mistlampen, koffers met liners, verwarmde handvaten en zadels, middenbok en keyless tankdop.
multi1.jpg
 
Ik heb proefgereden met de garmin op die plek, ik vond het allemaal erg veel bewegen. heb toch weer gekozen voor een balhoofdmontage van evotech (die ik ook op mijn MV had) voor de Tom Tom.
 
Zo! Afgesproken met Joppen Motoren dat ik vrijdag de MV ga inruilen voor de Multi. de fiets heeft nog niet alle onderdelen erop zitten, maar aangezien het én mooi weer wordt én ik met hemelvaart naar het schwarzwald ga wil ik de 1000 km beurt aan de kant hebben.

Zijn er hier mensen die met een Roadlok op de Multi rijden trouwens? En hoe bevalt dat tov een normaal schijfremslot?
 
Gefeliciteerd, krijg je geen spijt van. Roadlock schijnt mooi ding te zijn, niet onderhoudsvrij, regelmatig smeren anders werkt het niet meer...
 
Zo, eerste 750 km zitten er alweer op, volgende week nog een toertje en de 1000 km beurt kan gedaan worden. Verbeterd het verbruik nog een beetje als de juiste olie erin zit? Of moet ik gewoon me erbij neerleggen dat 1 op 15 de nieuwe norm is ;)

Maar het stuurt fantastisch, banden geven ook geen krimp.
 
Hij heeft binnendoor gewoon een drankprobleem, afkicken lukt niet 😀.
Rijeigenschappen daarentegen zijn fantastisch.
 
Duidelijk verhaal, dan ga ik maar niet met mijn vingers gekruist zitten en accepteer ik het maar ;)

Inrijden is alleen een bitch, je merkt en voelt gewoon dat de fiets meer tot leven gaat komen als je haar door de toeren kan jagen. Nu al zin in het hemelvaart weekend, lang weekend Schwarzwald!
 
R1300GS. Beide gereden beide geweldig en beide geven me een super ervaring
Ik zou het wel weten, ik heb vorig jaar een nieuwe BMW gekocht en NIETS dan problemen, uiteindelijk opgeruimd na 8 maanden en 7000 km. En nu weer mijn oude liefde gekocht, Multistrada Pikes Peak, geweldig. Heb veel gereden in mijn leven en diverse merken maar voor de beleving en fun is de Multi of een KTM Superduke 1290 R gewoon het beste, maar de Multi heeft nu mijn voorkeur voor de zit, comfort en looks, maar de KTM is ook geweldig (BMW heeft voor mij nu echt afgedaan, heb er 3 gehad maar ondersteuning van Dealer in Importeur bij problemen is ronduit waardeloos) dus ik ga weer een nieuw hoofdstukje schrijven met de Multi.
 
Je hebt dan wel pech gehad lijkt me met die gs, wat heb je gehad als ik het vragen mag?
 
Het probleem dat ik heb gehad was niet met een GS maar met een 1600GT, Nieuw type navi in Dashbord werkt erg irritant en er was beloofd dat het wel zou werken (verders heeft de dealer er niets mee gedaan) maar het ergste was dat er een tik in het blok zat, zo erg dat de dealer vertelde dat hij er zelf niet meer mee zou durven te rijden, na div. overleg rondes is er iemand van BMW voor gekomen, heeft er 2x een half uurtje mee gereden en de tik was eruit zei de Dealer ?????????? nou dan weet ik het wel, ik had al besloten dat ik er vanaf wou om dat bovenstaande geen vertrouwen geeft en zeker niet als sportief door de bergen aan het laagvliegen bent, dus weg met dat ding.
Maar wat denk je?? ik ben op geen een punt tegemoet gekomen in de kosten, ik heb gewoon 9,5K afgeboekt in 8 maanden en 6700 km.
Nou dat bedoel ik zwaar teleurgesteld, men vertelde gewoon doorrijden en als hij kapot loopt heb je de eerste jaren toch garantie????
En over de navi moest ik niet zeuren.
Dus KLAAR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan