Onbetrouwbare motorzaken Topic

We moeten met zijn allen natuurlijk uitkijken dat we zken waar een keer iets is misgegaan (en waar gebeurt dat niet tegenwoordig)hier meteen finaal gaan afbranden maar ik geef toe, er zitten zaken tussen die echt alleen maar naar de pegels kijken en verder nergens om geven, ook niet om onze veiligheid.
Zo noemen wij (mijn vrienden en ik) Joppen motoren uit Leende lieven FOPPPEN motoren. Laat ik zo zeggen dat men zich daar erg graag op kleine lettertjes beroept.

Er zijn hier in Limburg trouwens ook zaken waar ik wel achtersta zoals Haselier in Echt, Vos in Echt en Rosa in Eijsden. De eerste heeft leuke motoren voor weinig geld, heeft alleen niet echt een uitgebreide werkplaats.
 
edit : Ik mis Zeeland in het menu van provincies :?
Wahahaha, je hebt gelijk. Je bent (na bijna een jaar) de eerste die 't ziet (of 't meldt).

Binnenkort wil ik de site een vernieuwing geven en dan zal ik 't erbij zetten.

Nieuwe dingetjes die erbij wil doen:
* Bij de motoren een plaatje kunnen koppelen
* Misschien bij de dealers ook (maar weet niet of dat handig is)
* Ik wil een download gedeelte maken waarin in ieder geval een bestand voor de PDA gedownload kan worden zodat je de motordealer, zoals die op de site staan, op kunt nemen als 'nuttige plaats'. Je kunt dan heel snel en makkelijk naar een van de dealers navigeren.

Als er nog meer tips zijn, dan hou ik me aanbevolen.
 
Bleeker Motoren te Hoorn. een knoeier van jewelste die niets repareerd maar wel met rekeningen aan komt zetten waar je niet goed van wordt. Er wonen best wat motorrijders bij mij in de buurt en allemaal vinden ze Bleeker een vuile oplichter. zowel met de verkoop als "reparaties" van motoren.

nooit naar toe gaan. ga dan liever naar Mobu in Enkhuizen of Beast in Purmerend.

Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb een keer me motor erheen gebracht voor een schaderaport... ik had krassen op één zijkuip en een gebroken kuipruitje. Ik vertelde van te voren al dat ik het niet wilde laten repareren..alleen een raport.
Kom ik een paar dagen later terug... kerel zegt ja je hebt 900 euro schade :X Dus ik denk... nouja dat is echt achterlijk veel... maarja wat wint hij ermee... ik laat het daar toch niet repareren.
Totdat ik mocht afrekenen. Ja meneer dat wordt dan 10% van het schadebedrag :(
Nouja ik betaald... ik zeg krijg ik nog een raport mee... print die kerel een blaadje uit waar op staat geschatte schade 900 euro |( Niks geen specificaties ofzo...
Verder vind ik het een zaak waar zeker geen leuke sfeer hangt maar meer de sfeer van ik kan heel aardig doen als je een dure motor wil kopen.

Ik heb zelf alleen maar goede ervaring met lemstra in alkmaar. Ik kom er heel vaak voor een onderdeeltje van niks maar ik wordt er altijd ontvangen met een kop koffie en ze nemen alle tijd voor je. Ondanks dat ik er nog nooit iets gekocht heb van boven de 100 euro. :}
 
Ben ik dus niet met je eens B|
Ze hebben mij 2 x een "geintje" geflikt, door die ene had ik kunnen verongelukken :X

Je hebt me nieuwschierig gemaakt Friezinnetje.
Bij een vriend van mij hadden ze na het monteren van een nieuwe band vergeten om het wiel vast te zetten!
 
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb een keer me motor erheen gebracht voor een schaderaport... ik had krassen op één zijkuip en een gebroken kuipruitje. Ik vertelde van te voren al dat ik het niet wilde laten repareren..alleen een raport.
Kom ik een paar dagen later terug... kerel zegt ja je hebt 900 euro schade :X Dus ik denk... nouja dat is echt achterlijk veel... maarja wat wint hij ermee... ik laat het daar toch niet repareren.
Totdat ik mocht afrekenen. Ja meneer dat wordt dan 10% van het schadebedrag :(
Nouja ik betaald... ik zeg krijg ik nog een raport mee... print die kerel een blaadje uit waar op staat geschatte schade 900 euro |( Niks geen specificaties ofzo...
Verder vind ik het een zaak waar zeker geen leuke sfeer hangt maar meer de sfeer van ik kan heel aardig doen als je een dure motor wil kopen.

Ik heb zelf alleen maar goede ervaring met lemstra in alkmaar. Ik kom er heel vaak voor een onderdeeltje van niks maar ik wordt er altijd ontvangen met een kop koffie en ze nemen alle tijd voor je. Ondanks dat ik er nog nooit iets gekocht heb van boven de 100 euro. :}

het is een klote zaak. iedereen daar kijkt zo zuur als de pest, de prijzen zijn idioot, ze weten niet waar ze over lullen en je moet ze constant achter hun reet aanzitten. maar mobu vind ik op zich wel goed. beetje prijzig maar ze weten wel wat ze doen (geloof ik ;) ). en Beast is helemaal top. die vergat maar een keer m`n gaskabel vast te zetten :X . voor de rest nooit wat mee gehad. en hij is lekker snel. geen gezeik met 3 weken wachten etc.
 
Naar mijn bescheiden persoonlijke mening valt er over iedere motorzaak wel iets op of aan te merken, de ene zaak is nu eenmaal beter als een zomaar zaakje op de hoek van de straat :)

Dus een beetje overbodig topic, aangezien de één het wel een goede zaak vindt, en de ander mischien totaal niet ;)

It's always you're choice ;)
 
om de topicstarter te steunen.


KOBO motoren is idd ruk.....ik ken teveel verhalen over hun...en exschadefietsen....dat ik het hier niet eens ga neerzetten
 
ik heb slechte ervaringen met motoport stadskanaal. ik heb daar vorig jaar een GS500E gekocht en die zou bij aflevering een volledige beurt krijgen. nou niet dus...

ik kwam er later achter dat er veel te weinig olie in het blok zat, er totaal GEEN olie meer in de voorvork zat, de voorremblokken totaal verglaasd waren en ook de voorremleiding poreus was.

ik had die dingen ook op moeten merken, maja mijn rbw was nog niet droog en wou een motor hebben. blijft natuurlijk wel het feit dat ze bij motoportstadskanaal niet echt goed met hun klanten omspringen.

de GS is in de garantieperiode regelmatig reruggeweest omdat er weer een probleem was, vond het wel weer netjes dat ik kostenloos een leenmotor mee kreeg, ook al was dat een olielekkende Diversion.

na ongeveer 7 maanden stopte het blok van de GS er trouwens helemaal mee, 1 van de kleppen brak af en de lagerschalen van de krukas waren er uit gelopen :( heb gelukkig een ander goed blok gevonden.
 
edit: nevermind, alles al door m'n voorgangers gezegd over het mozilla / opera probleem..

Wel goed initiatief btw.. motordealers is een beetje out of date
 
Uitkijken met Bodelier motoren te Geffen: Vele (alle?) motoren zijn ex-schade motoren.. Bij navraag maakt dat volgens Loek niets uit.. Mij wel!!!

Dat Bodelier Bikes niet te vertrouwen is ben ik helemaal met je eens. Ik heb al vaker mijn gal gespuwd over Bodelier Bikes dus zal niet weer in detail treden. Ik heb vernomen dat die gladjakker Ad er eindelijk weg is. Dat ruimt op. Nou hoop ik dat Loek er inmiddels wel een beter beleid op na houdt ipv met werkelijk alles de kantjes eraf lopen. Nog een tip voor Loek, beter personeel aannemen en klachten serieus nemen.

Ik dacht dat hij in de racerij heeft gezeten, dan weet je toch dat een stukje kwaliteit leveren belangrijk is.
 
Niet waar, na de vakantie hebben ze er gewoon geen reet meer mee gedaan.
Ik meende te hebben begrepen dat motordealer.info er geen zin meer in had omdat er via die site te veel aan zwart maken van zaken werd gedaan, zonder dat daar perse een kloppend verhaal aan was verbonden. Iets wat de beheerder van die niet kon verifieren. Begon een beetje op moddergooien te lijken, waarbij iedere motorzaak die (valselijk) werd beschuldigd boos naar hem keek.
De info werd er niet rechtstreeks door bezoekers op gezet (wat bij een forum wel het geval is). De beheerder van de pagina bekeek de info en plaatste deze dan. Waardoor hij natuurlijk wel direct betrokken was bij het moddergooien. En daar zal jij geen zin meer in hebben gehad denk ik.
Iets zoals een forum werkt beter. Dan nemen we zelf die pot zout wel mee.
 
Mijn eerste motor kwam daar vandaan, een ER5. gekocht als 25kw motor, zo was die ingeruild door de vorige eigenaar. Deze bleek zeer pittig te rijden voor een 25kw motor en na enig uitpluizen van de historie van de motor was ik erachter dat het dus een vol vermogen motor was :? De vorige eigenaar had hem (dacht hij) dus ooit gekocht bij Brons motoren die hem af zou leveren met een origineel 25kw setje. Is dus nooit gebeurd. Toen ik dit wist opnieuw examen aangevraagd omdat ik niet wilde doorrijden op een motor die niet goed op de papieren stond. Ook met het oog op ongeval en verzekeringsellende. Dus op mijn eigen ER afgereden en geslaagd :+
Terug naar Boonstra om verhaal te halen en de ER5 in te ruilen voor een Kawa ZX6R. Na enig onderhandelen en er om heen draaien of het een import motor was verzekerde hij ons dat deze motor geen schade had gehad. Er zat een mooi verchroomd rem-schakelsetje op en een sportuitlaat. Deze motor op een mooie zaterdag opgehaald nadat hij goed zou zijn nagekeken. Thuisgekomen ging mijn man hem ook even een kwartiertje uitproberen. Hij kwam terug, stapte af en toen zagen we dat zijn motorlaars helemaal onder de olie zat. Wat bleek, de remslang was losgeschoten. Mijn man was des duivels en heeft meteen Boonstra gebeld, die is met de bus gekomen en heeft de motor opgehaald.

Moraal van dit verhaal. Boonstra verzekerde ons een goede motor te leveren die nagekeken was en een beurt zou krijgen. Zij hadden dus ook niet gezien, gemist, bewust?? dat die slang dus niet origineel was en slecht pastte. Ik moet er niet aan denken wat er op de terugweg naar huis was gebeurd als ik bij flink remmen dus al die olie over mijn achterband had gekregen :X
Het is dus wel door Boonstra opgelost maar ons vertrouwen in hun was dus helemaal verdwenen toen ik een jaar later onderuit was gegaan en de motor met schade naar een andere motorzaak was gebracht. Daar bleek dat de motor dus ooit wel behoorlijke schade had gehad B|
Heb die motor daar ter plekke ingeruild met schade en al en heb een R6 genomen.
 
Laatst bewerkt:
Vertel vertel vertel :9~ wat is er gebeurd dan?????
De koffie is prima,ze zullen ongetwijfelt hun best doen om je te woord te staan,het is ook niet de bedoeling om een zaak willens en wetens zwart te maken maar wanneer je denkt met een vooraanstaand iemand en dan bedoel ik niet een verkoper in loondienst,een goede verstandhouding te hebben waaruit een eerlijk zakendeal voorop staat blijkt dat dit achteraf niet het geval was.
Besodemieterd is de beste omschrijving,natuurlijk is er over en weer contact geweest maar tot een goede oplossing behoudens tig maal excusez moi is het niet gekomen.
Ze waren voorheen vooral demontagebedrijf owel sloper,ze willen na een verbouwing zich serieus bezig houden met motorverkopen/dealer zijn,maar wanneer je mensen motoren verkoopt en daarbij de veiligheid en eerlijkheid uit het oog verliest ben je i.m.o.een .....(vul maar in) :(
 
Ik denk dat wanneer dit topic even doorgaat er vrijwel geen (goede) dealer meer overblijft. ;)
Ongeveer net zoals met autogarages dus. Bovendien is het nu eenmaal zo dat veel mensen (te) weinig van motorfietsen afweten om door te hebben of ze een goede of een slechte motor hebben gekocht. Als je met een ik-heb-er-ook-geen-verstand-van houding naar een zaak gaat of met jouw twijfels een second opinion vraagt dan denken veel ondernemers:"Aha, knippen en scheren!" en hebben ze nog wel 'een mooie voor je staan' of monteren ze een setje banden voor 'slechts' 400 EUR. Triest maar waar....


@ Dinant: Jouw site gebruikt een script met "intellisense IE5", dus kan je er met een andere browser niet op terecht.
 
:^ euhmm die heb je zelf al gemaakt

trouwens, over bleeker motoren in zwaag, ik ben er een paar keer geweest ( voorvorkkeeringen en die olie vervangen, nieuwe banden voor achter., en ik vond dat ze het goed gedaan hadden en prijs was normaal. ik had de wielen dan al wel zelf losgemaakt en zo bij ze ingeleverd dus dan kunnen ze ook nieteens een extra uurtje opschrijven ofzo.
- het wachten kan daar soms behoorlijk lang duren ( ombuigen in pluspunt, ze nemen de tijd voor je)
ik vind ze meestal wel vriendelijk en staan me graag te woord, lopen ook gerust ff naar buiten om bij de motor te kijken enzo.

:( trouwens, een normale inbusbout voor me remklauw kostte 5,- en in een andere zaak krijg je die gratis mee...
 
Voor de BMWrijder onder ons. Ik kan jullie Joost motoren in Utrecht aanraden. Joost is geen dealer van BMW maar wel BMW-specialist. Kijk. als je wilt natuurlijk, even op zijn website. joostmotoren.nl. Succes.
 
Wahahaha, je hebt gelijk. Je bent (na bijna een jaar) de eerste die 't ziet (of 't meldt).

Binnenkort wil ik de site een vernieuwing geven en dan zal ik 't erbij zetten.

Nieuwe dingetjes die erbij wil doen:
* Bij de motoren een plaatje kunnen koppelen
* Misschien bij de dealers ook (maar weet niet of dat handig is)
* Ik wil een download gedeelte maken waarin in ieder geval een bestand voor de PDA gedownload kan worden zodat je de motordealer, zoals die op de site staan, op kunt nemen als 'nuttige plaats'. Je kunt dan heel snel en makkelijk naar een van de dealers navigeren.

Als er nog meer tips zijn, dan hou ik me aanbevolen.

Leuke en nuttige site, zeker omdat motordealer.info weg is...
Heb de op/aanmerkingen gemeeld naar je.
(zijbalk en grootte van het venster).

Hou hem in de lucht, is nuttig.
 
Over Bleeker in Hoorn; een bizar goede inruilprijs voor een Thundercat uit ´96 gehad (E 4500,--). Kom die maar eens kwijt tegenwoordig, er zijn er zoveel dat het wel een rattenplaag lijkt. Wel op een nieuwe motor, maar geen super dure (XT660R).
Nu met de "terugroep-aktie" van deze XT´s geen enkele discussie, alleen wie moet je terugroepen, de dealer of Yamaha-Nederland. Op een ander forum waren er bij andere dealers ook wat "onduidelijkheden" over.
Een gratis boutje betaal je m.i. bij een herstelbedrijf op een andere manier wel weer terug. Ik denk dat alleen de koffie gratis is. En terecht als je zelf een bedrijf runt weet je dat werkelijk alles geld kost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan