Opzoek naar de ideale motorzaak

Manco

Rookie
9 jun 2023
5
6
GM allen,

Ik ben al even op zoek naar een topkoffer.
Nu zijn ze online natuurlijk genoeg te vinden!
Maar ik zou er graag eerst een paar in het echt willen zien, voor ik er een aanschaf.
Nu ben ik ondertussen al wel bij een paar zaken langs geweest (wie zwerft er niet graag rond?), maar zij hebben er meestal nog geen handjevol in de winkel hangen.
Nu is mijn vraag of iemand weet of er een zaak is die wel meerdere koffers (>10) heeft hangen en het waard is om naar toe te rijden?
Goedhart motoren bijvoorbeeld, is dat iets?

Groetjes!
 
de voorraad zal nergens heel groot zijn denk ik, daar waar veel 2e hands motoren staan kun je er misschien een vinden net die van jou? .
Daarnaast zijn er natuurlijk veel kijkers die ze later online kopen .
 
De topictitel klopt niet echt… de ideale motorzaak is nogal subjectief en breder dan je vraag doet vermoeden. De ideale zaak hoeft voor mij namelijk geen 100 topkoffers te hebben, sterker nog geen 1!
Maar technische mensen die weten wat ze doen, die met liefde staan te sleutelen aan je motorfiets. Een zaak die mooie goede occasions biedt, die goede service en koffie biedt en waar je altijd welkom bent voor eerlijk en gedegen advies. Das de ideale motorzaak voor mij :+
 
De topictitel klopt niet echt… de ideale motorzaak is nogal subjectief en breder dan je vraag doet vermoeden. De ideale zaak hoeft voor mij namelijk geen 100 topkoffers te hebben, sterker nog geen 1!
Maar technische mensen die weten wat ze doen, die met liefde staan te sleutelen aan je motorfiets. Een zaak die mooie goede occasions biedt, die goede service en koffie biedt en waar je altijd welkom bent voor eerlijk en gedegen advies. Das de ideale motorzaak voor mij :+
Dat was vroeger, nu is er niet veel meer.
 
Ik weet niet hoever jij van een louis zaak afzit. Die hebben meestal een behoorlijk aantal koffers staan. Tenminste de laatste keer dat ik bij louis Tilburg was, wel.
 
Hahaha, zoals ik al aangaf ben ik al langere tijd aan het rond kijken op internet en bij verschillende motorzaken.. Het is ook niet dat het haast heeft. Maar nu ik even een paar dagen vrij ben, is dit misschien het ideale moment om even ergens heen te rijden.

Dat ik op internet kan kijken snap ik, dan weet je hoe ze eruit zien. Maar aangezien ik een wat kleinere motor heb, hoef ik niet zo’n lomp grote koffer achterop. Kan wel met een rolmaat bij m’n motor gaan staan maar dan ben ik nog niet veel wijzer.

Allen in ieder geval bedankt voor de reacties! 😂
 
De topictitel klopt niet echt… de ideale motorzaak is nogal subjectief en breder dan je vraag doet vermoeden. De ideale zaak hoeft voor mij namelijk geen 100 topkoffers te hebben, sterker nog geen 1!
Maar technische mensen die weten wat ze doen, die met liefde staan te sleutelen aan je motorfiets. Een zaak die mooie goede occasions biedt, die goede service en koffie biedt en waar je altijd welkom bent voor eerlijk en gedegen advies. Das de ideale motorzaak voor mij :+
Clickbait is toch niet zo gek meer anno 2024?;)
 
Tja, welke topkoffer? Dat is zoiets als welke trekhaak zal ik kiezen. Hij moet gewoon praktisch zijn, je spullen moeten erin passen. De grootste slikt 2x zoveel als de kleinste. Er zijn diverse smaken, van een dof zwart plastic bolletje tot een alu(look) trekking koffer. Wat bij je motor past kun je snel bepalen, lijkt me. Als je die vragen beantwoord hebt, is de keuze een stuk overzichtelijker. En als je dan een keuze hebt gemaakt, zal elke design-fetishist het een lelijk ding vinden…
 
Laatst bewerkt:
@*RW* heeft nog een hele mooie koffer voor je, misschien moet je de kleuren van je motor er op aanpassen.
Screenshot_20240123_195636_Samsung Internet.jpg
 
Zie hier het nadeel van het internet.

Dit soort feitelijke artikelen waarbij het heel makkelijk is om online te vergelijken kan je steeds lastiger in winkels presenteren.

Het kost meer dan het oplevert en uiteindelijk bestellen de klanten ze toch wel online waar ze €15 goedkoper zijn, omdat die online store geen winkel waar je alles kan bekijken hoeft te betalen.

Anyway, als je toch een winkel vind waar dit kan, koop hem dan ook daar, ongeacht de mogelijk hogere prijs.
 
De ideale motorzaak heeft wat mij betreft niet alle topkoffers op voorraad (veel voorraad kost ruimte en geld wat wordt doorberekend), maar gaat met jou om tafel zitten om te vragen wat je precies zoekt. Niet alleen de koffer, maar zeker ook de drager is erg belangrijk. Zo ben ik samen met de dealer tot mijn ideale koffer en kofferrek gekomen, waarbij de dealer keurig de panelen heeft laten spuiten in de originele Suzuki kleurcode. Werkt wat mij betreft perfect!

20230916_093944.jpg
 
Ik vind het lastig spul, voor zoiets simpels als een koffer zou je niet veel keuze hoeven hebben, maar ook hier tientallen kleuren, vormen en inhouden, geïntegreerd remlicht en dan nog de talloze bevestigings platen en stangen die model specifiek zijn ( cbr600f tussen 1999 en 2002 bijvoorbeeld.
Onmogelijk om dat op een leuke manier op voorraad te houden, tonen, bevestigen etcetera.

Complete kofferrek sets zijn vrij prijzig, dus kunnen misschien nog interessant zijn om te verkopen.
Tot men op internet zag dat ze er ook in metallic zijn en een glanzend zwarte stootrand en 14,95 goedkoper.
Alsnog bestellen, korting op montage geven? en over 5 jaar de demo set ' weggeven ' .

Er is zelfs een topic over gekleurde popnagels die bij de kentekenplaat moeten passen.
De kentekenplaat.

DE KENTEKENPLAAT.

-O-
 
De ideale motorzaak heeft wat mij betreft niet alle topkoffers op voorraad (veel voorraad kost ruimte en geld wat wordt doorberekend), maar gaat met jou om tafel zitten om te vragen wat je precies zoekt. Niet alleen de koffer, maar zeker ook de drager is erg belangrijk. Zo ben ik samen met de dealer tot mijn ideale koffer en kofferrek gekomen, waarbij de dealer keurig de panelen heeft laten spuiten in de originele Suzuki kleurcode. Werkt wat mij betreft perfect!

Bekijk bijlage 1966506
Maar die weten ook wel waar ze mee bezig zijn en doen dat ook al vele jaren 👍🏿
 
Het kan juist ook handig zijn om een wat neutralere kofferset aan te schaffen. Koffers zijn m.i. toch nooit echt mooi, en zwart of alu matcht eigenlijk wel met alles. Kies je een koffer van een vrij universeel merk, zoals bv Givi, met een motor specifiek rek. Koop je later een andere motor, dan heb je alleen een ander rek nodig, maar kan je de koffers gewoon over zetten. Zo investeer je één keer in een goede set koffers, die je dan jaren lang kan gebruiken. Ik heb een set koffers die ook al meerdere motoren mee gaan.
 
Voor de TSer:
Motorkledingstore (oa Capelle heeft er aardig wat staan)
Goedhart Bodegraven
Of wat al benoemd is, Louis
Weer niet of die in Hazerswoude veel heeft staan.

Maar wel eens met wat @Frazer zegt.
Universele koffer, daar kan je alle kanten mee op..bij verandering van motor is het een kwestie van de juiste 'beugels' bij zoeken.
Ipv de merk gebonden koffers.

Bv mijn Kwaak heeft ook Zijkoffers, en die kunnen alleen op de Kawa's geplaatst worden.
Hiervoor had ik een GSX650F met Topkoffer.
Stel dat ik deze ook op de Kwaak wil hebben is het een kwestie van de juiste beugel bestellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan