brand motorzaak veldhoven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik erg en schandalig van deze motorzaak dat hij deze constructie zo deed en hiermee klanten benadeeld.
Tja, maar het is niks nieuws.
de laatste jaren zie je deze manier van werken bijna overal.
Men wil best zaken doen, maar voor de bijbehorende risico's worden allerlei constructies verzonnen om die zo veel mogelijk bij de klant/consument te leggen.

Hoop dat de eigenaren van de motoren uiteindelijk alsnog gecompenseerd worden, maar toch... Al het moois krijgen ze er niet mee terug...
 
Lekker dan niet verzekerd .
Want de inboedelverzekering was te duur geworden.
Maar wel een motorzaak blijven houden en sleutelen aan oude klassieke honda,s.
Hoe zit dat dan als je daar je motor hebt staan inzake onderhoud etc.. en er gebeurt iets mee.
als er schade onstaat door iets stuk maken of vallen van heftafel?.

Raar gedoe dit verhaal hij gaat wel aan honda,s sleutelen waar mensen trots op zijn en meestal getaxeerd zijn omdat ze ouder zijn.
En dan is deze zaak niet verzekerd.
Moet ik het zielig vinden dat er geen geld komt inzake de brand nee.
Wel erg zielig en triest voor gene die zijn motor daar had staan en nu dus ook geen geld krijgt.
Dat vind ik erg en schandalig van deze motorzaak dat hij deze constructie zo deed en hiermee klanten benadeeld.
Volgens mij gaat dat via je eigen verzekering.
En dan maar hopen dat je een taxatierapport hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hij is niet verzekerd omdat de premie hoger is dan hij ervoor wil betalen staat in de eerdere tekst. Dat heet dan ondernemersrisico.
Aan de andere kant is het moeilijk een waarde toe te kennen aan een magazijn vol "ouwe troep".
Die overigens voor degene, die niet dat ene kapje nodig heeft, wel van onschatbare waarde kan zijn.
 
Wat weten we het allemaal beter. Verzekeringmaatschapijen knijpen de kleine ondernemers uit. Ik hoop dat marc hier uit komt!
Praat je ook nog zo als jouw motor daar stond en die is verbrand?.
En je eigen verzekering betaald niet-en ze daar jouw terug verwijzen naar blauwe plaat..
Dan ben je ook kwaad en denk je gvd en nog meer nare woorden en waarom was er geen verzekering.
 
En niet erna huilie doen.
Hij nam zelf bewust dit risico.
Vind die crowdfund actie ook nergens op slaan.
Dan maar dikke pech voor die blauwe plaat.
Dan had hij maar verzekerd moeten zijn.
Kan er geen medelijden mee hebben.
Ieder jaar kon ie het geld voor de verzekeringspremie in z'n zak houden.
Toen heeft hij ook niet bedacht om ons mee te laten delen.

Geen medelijden.
Risico genomen, billen gebrand en nu gewoon op de blaren zitten!
 
Valt een voertuig wel onder de verzekering van de (in dit geval) een garagebedrijf?
Ik meen dat je de brandschade bij je eigen voertuigverzekering moet claimen?

Of klopt dit niet?
 
Stel je voor, je bedrijf brand af, je weet dat je de verzekering niet kon veroorloven omdat je bijna altijd unieke exemplaren hebt staan. Dan brand je bedrijf dus af en in de weken daarna kom je op een forum waar ze je ook nog eens persoonlijk afbranden.

Mijns inziens kun je als forumbewoner ook eens je mening niet ventileren.

db
 

Bijlagen

  • YFIri5g.jpg
    YFIri5g.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 3
Veel reacties over de verzekering, ik weet dat bij ons op het werk de voertuigen en kostbare inrichting ook niet verzekerd zijn. De reden is simpel; zeer strenge voorwaarden en kosten binnen 2 jaar zijn hoger dan compleet voertuig met nieuwe inrichting.

Als je met oldtimers werkt, en goed verzekerd bent, dan werk je praktisch voor de verzekering.
Niet leuk dit maar ik begrijp goed waarom er door mensen/bedrijven gekozen wordt om zelf de risico's te nemen.

Misschien ook wel hoe het zou moeten.
Verzekeren is 1 maar aan de eisen te voldoen is een 2e laat staan dat je het kan bewijzen om iets uitgekeerd te krijgen.
Dat allemaal brengt de kosten voor de klanten ook omhoog.
En laten we realistisch zijn, zo vaak hebben we nou ook weer geen brand.
 
Veel reacties over de verzekering, ik weet dat bij ons op het werk de voertuigen en kostbare inrichting ook niet verzekerd zijn. De reden is simpel; zeer strenge voorwaarden en kosten binnen 2 jaar zijn hoger dan compleet voertuig met nieuwe inrichting.

Als je met oldtimers werkt, en goed verzekerd bent, dan werk je praktisch voor de verzekering.
Niet leuk dit maar ik begrijp goed waarom er door mensen/bedrijven gekozen wordt om zelf de risico's te nemen.

Misschien ook wel hoe het zou moeten.
Verzekeren is 1 maar aan de eisen te voldoen is een 2e laat staan dat je het kan bewijzen om iets uitgekeerd te krijgen.
Dat allemaal brengt de kosten voor de klanten ook omhoog.
En laten we realistisch zijn, zo vaak hebben we nou ook weer geen brand.
Ondanks dat er dan weinig branden zijn is er wel een reden voor dat die premies torenhoog zijn.

(voor sommige was het vroeger: “In de brand, uit de brand”.)
 
Er staat op de website van Blauweplaat dat ze er niet voor verzekerd zijn. Maar wat dat te maken heeft met een brandmelder is mij ook niet duidelijk.

Overigens dekt een inboedelverzekering sowieso geen schade aan gestelde motorrijtuigen.
Bedrijfsmatige verzekering wel.
 
Veel reacties over de verzekering, ik weet dat bij ons op het werk de voertuigen en kostbare inrichting ook niet verzekerd zijn. De reden is simpel; zeer strenge voorwaarden en kosten binnen 2 jaar zijn hoger dan compleet voertuig met nieuwe inrichting.

Als je met oldtimers werkt, en goed verzekerd bent, dan werk je praktisch voor de verzekering.
Niet leuk dit maar ik begrijp goed waarom er door mensen/bedrijven gekozen wordt om zelf de risico's te nemen.

Misschien ook wel hoe het zou moeten.
Verzekeren is 1 maar aan de eisen te voldoen is een 2e laat staan dat je het kan bewijzen om iets uitgekeerd te krijgen.
Dat allemaal brengt de kosten voor de klanten ook omhoog.
En laten we realistisch zijn, zo vaak hebben we nou ook weer geen brand.
Als er een weloverwogen beslissing wordt genomen om bepaalde (kapitaal)goederen niet te verzekeren, is daar niets mis mee (kwestie van risicoafweging), maar ik neem aan dat er dan wel een reservering wordt opgebouwd voor het geval deze goederen (deels) verloren gaan.

(Sorry voor mijn mening 😊.)
 
Geen wetmatigheid;

Ik betaalde €85 per maand voor alles.
Schade aan mijn eigen spullen en voorraad en klantmotoren. Incl 2 persoonlijke voertuigen op naam, tientallen voertuigen op naam bedrijf. Incl van de brug af flikkeren, brand, diefstallen, etc.

Niet goedkoop, maar zeer goed te doen.

Wel diverse zaken in orde moeten maken.


Geen idee of dit opgaat voor een zelfde bedrijf 12 jaar later en 30 km verderop.
 
Marc is er zo één die een zaak draait uit passie en het is geen dikke business. Zo'n bedrijfje is onverzekerbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan