Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Tussen de 4000 en 6000 toeren zit ook nog een dip in koppel en vermogen om aan de emissie eisen te voldoen. Die haal je er ook uit met een pc. Over het geheel gaat ie soepeler lopen. Dat vind ik zelf wel fijn.

Als je nog een goedkope en leuke tune wil doen moet je een nieuwe tandwielset kopen. Voor -1 en achter +2. Dan trekt ie echt geweldig.

Ik weet niet hoe het voelt als de atre de secundary throttle plates open zit want ik ben begonnen met een 2009 model en die heeft dat niet.

Heb op de meeste voorgaande motoren ook een pc5 gehad. Motoren gingen inderdaad wel soepeler lopen en kregen met name wat bruikbare nm erbij.. Pks doen mij eigenlijk niet zoveel.

Maar als ik de atre erop heb zitten icm de akra's ga ik eerst eens kijken hoe die dan loopt voordat ik er nog 500€ tegenaan gooi. Misschien is dat namelijk niet nodig.
 
Hallo Jef,

Zou je misschien wat meer info of een linkje kunnen plaatsen waar bovenstaande informatie stond uitgelegd?
Bij sommige motoren (nee ik weet niet welke allemaal) raad men namelijk aan/staat omschreven in het werkplaatshandboek om via de computer het ABS te laten werken bij het vervangen van de remvloeistof omdat er anders oude vloeistof in het abs gedeelte achterblijft.
Kan me voorstellen dat bovenstaande verhalen de wereld ingekomen zijn door dat men zelf remleidingen vervangt zonder de computer te gebruiken.
Ook staat er soms een volgorde van ontluchten bij (een gelinkt remsysteem) in het wphb.

bij voorbaat dank,
Sander

Ik had contact met de verkoper van cobra racetech opgenomen omdat er bij de advertensies specifiek zonder abs stond. ik had hem dus gevraagd of dit iets uitmaakte en daarop zei hij dus dat het abs systeem niet na behoren zou kunnen werken. doordat de druk in een stalen remleiding directer en anders zou worden opgebouwd.

verder had ik hier op het motor forum een topic gevonden waarin dit ook werd aangegeven. de abs module werkt op de druk in het remsysteem. met stalen remleidingen zou (pin me hier niet op vast) hij eerder de abs activeren.
indien gewenst kan ik het topic weer even opzoeken.

edit:
ik heb mijn motor dealer ook maar even gevraagd naar de stalen remleidingen.
Volgens hem merk je niets van stalen remleidingen op een fiets met abs, het abs werkt met een veer in het systeem waardoor je rem nooit zo strak word als met een fiets zonder abs.

Ik ben de weg nu ook een beetje kwijt maar dit is alle informatie die ik heb kunnen vinden, ik hoop dat het helpt :9

gr jeff
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk BF. Niet iedereen durft dat maar het is heel simpel.
Maar als je wilt kunnen schakelen tussen wel of geen "vol vermogen" is de atre wel handig. En dat met een dynorun erbij valt het wel mee vind ik voor 135€.

Weet niet hoeveel er uit elkaar hoeft om bij de sec. Kleppen te kunnen. Moet je ook wel weer kunnen.
 
De PC5 zal ik ook op een later tijdstip bepalen of ik die ga aanschaffen indien nodig.
Sec.kleppen verwijderen klinkt ook wel intressant ipv een atre.

Iemand hier een fotoverslag van hoe te verwijderen?
 
Gisteren even een pro-oiler met GPS module geinstalleerd dus niet meer handmatig spuiten. *O* *O*

Vandaag bij de dealer geweest, volgende week word de 1400 opgehaald en word het volgende geinstalleerd:

- GiPro Tre
- Power commander V
- Power commander quickshifter
- K&N Filter

En meteen de schakelvolgorde maar even om laten wisselen nu er toch een quickshifter op komt. :P
ik ben weer helemaal blij :Y

gr jeff
 
Ik ben nu eerst aan de beurt met de 42.000 km beurt dus inclusief kleppen stellen, daarna laat ik een setje hyperpro veren onder mijn fietsje plaatsen in Werkendam maar daarna is de atre aan de beurt. ;) *D
 
Vering wil ik ook nog doen. Denk dat alleen voor voldoende is.. Meestal liet ik de vering compleet reshimmen.. Denk niet dat het bij deze nodig is.
 
Ik had contact met de verkoper van cobra racetech opgenomen omdat er bij de advertensies specifiek zonder abs stond. ik had hem dus gevraagd of dit iets uitmaakte en daarop zei hij dus dat het abs systeem niet na behoren zou kunnen werken. doordat de druk in een stalen remleiding directer en anders zou worden opgebouwd.

verder had ik hier op het motor forum een topic gevonden waarin dit ook werd aangegeven. de abs module werkt op de druk in het remsysteem. met stalen remleidingen zou (pin me hier niet op vast) hij eerder de abs activeren.
indien gewenst kan ik het topic weer even opzoeken.

edit:
ik heb mijn motor dealer ook maar even gevraagd naar de stalen remleidingen.
Volgens hem merk je niets van stalen remleidingen op een fiets met abs, het abs werkt met een veer in het systeem waardoor je rem nooit zo strak word als met een fiets zonder abs.

Ik ben de weg nu ook een beetje kwijt maar dit is alle informatie die ik heb kunnen vinden, ik hoop dat het helpt :9

gr jeff

Het geheel klink nu wel wat genuanceerder.
Of het ABS ingrijpt komt door de electronica, als het wegdek heel glad is kan je je voorstellen dat het niet uitmaakt welke leidingen je hebt, dan gaat het abs heus wel werken.

Dan kom je op het vlak van 'gevoel' en kan je voornamelijk uitgaan van de meeste ervaringen, dus als 20 mensen stalen leidingen hebben en dat allemaal minder fijn vinden remmen als voorheen,tja waarom zou je het dan doen.
Maar de situatie is wat minder zwart/wit zoals ik het begrijp :)

Maar bedankt voor de informatie, een sluitend ja of nee kunnen we er allebei niet van maken lijkt me :)
 
De Delkevic dl10's zijn dubbele slip ons. ze zijn voorzien van een e-keur wanneer de demper erin zit.
Ik ben Delkevic dealer en ik kan je verzekeren dat er geen e-keur op zit. Wel BS (British Standard) maar die wordt in de echte wereld (lees: de EU) niet geaccepteerd. Er zijn wel uitlaten die qua geluidsniveau e-keur zouden kunnen krijgen, maar dan worden ze meteen een stuk duurder. Er hangt een pittig prijskaartje aan de keuringen.
 
Ik ben Delkevic dealer en ik kan je verzekeren dat er geen e-keur op zit. Wel BS (British Standard) maar die wordt in de echte wereld (lees: de EU) niet geaccepteerd. Er zijn wel uitlaten die qua geluidsniveau e-keur zouden kunnen krijgen, maar dan worden ze meteen een stuk duurder. Er hangt een pittig prijskaartje aan de keuringen.

Aha, bedankt voor de informatie.
Er stond Road Legal en dus ging ik er van uit dat het een e keur had. :X
Ze zijn inderdaad wel van een Engelse dealer dus dan zal dit wel BS keur zijn ja.

gr jeff
 
Ik ben Delkevic dealer en ik kan je verzekeren dat er geen e-keur op zit. Wel BS (British Standard) maar die wordt in de echte wereld (lees: de EU) niet geaccepteerd. Er zijn wel uitlaten die qua geluidsniveau e-keur zouden kunnen krijgen, maar dan worden ze meteen een stuk duurder. Er hangt een pittig prijskaartje aan de keuringen.
:^ Veel Britse dempers zijn wel BS maar niet EU gehomologeerd. Ik kwam er op marktplaats ook al tegen met een suggestieve bewoording. Maar als je in b.v. D aan de kant wordt gezet voor een controle ben je de Sjaak. Yoshimura ook zoiets, Yoshi Japan is vaak e-keur, Yoshi USA (zelfde naam, ander bedrijf!) niet gekeurd.
 
De PC5 zal ik ook op een later tijdstip bepalen of ik die ga aanschaffen indien nodig.
Sec.kleppen verwijderen klinkt ook wel intressant ipv een atre.

Iemand hier een fotoverslag van hoe te verwijderen?

Er staat op de Amerikaanse forums wel ergens een fotoverslag en beschrijving.
 
Maar als je wilt kunnen schakelen tussen wel of geen "vol vermogen" is de atre wel handig. En dat met een dynorun erbij valt het wel mee vind ik voor 135€.

Weet niet hoeveel er uit elkaar hoeft om bij de sec. Kleppen te kunnen. Moet je ook wel weer kunnen.

Schakelen tussen vol en minder vermogen doe je toch gewoon met het gas. De sec. gaskleppen zijn gewoon een extra beperking die door de ECU geregeld worden.
 
Ik heb een beetje apart verhaal Heb zelf afgelopen voorjaar een nieuwe zzr 1400 gekocht. Had een blauwe zzr 1400 die ik particulier heb verkocht. Deze was fulltime equipes met powercommander atre akra s erop enz . Voor ik hem verkocht heb heb ik hem nog de 42000 km beurt laten geven met de kleppen stellen enzenz. Afgelopen zaterdag heb ik die jongen die m'n motor heeft gekocht om te vragen of hij goed beviel . Hij vertelde me dat hij er 3 mnd mee gereden heeft Hij hoorde op een gegeven moment een rammeltje in het motorblok . Heeft toen nog een weekje doorgereden vertelde hij en toen gekeken waar het vandaan kwam Hij kwam er achter dat er een boutje miste bij het inlaatspruitstuk. Naar Divmo rijen gereden boutje besteld . Reed naar huis en op de snelweg miste hij opeens vermogen en de motor stopte ermee. Opgehaald door de dealer bleek dat zijn linkerzuiger was vastgelopen en daardoor een stuk van zijn krukas was afgebroken . Motor in puin . Kut kut kut Hoe kan dit motor had 45000 km gereden alle beurten netjes bij de dealer gehad afgesteld bij Ruud Freriks in Goes inclusief powercommander en atre afgesteld . Vindt het wel schokkend dat zoiets kan gebeuren . Zou je zoiets kunnen verhalen op Kawasaki , want het lijkt me niet normaal wat hier gebeurd is volgens mij. De motor was van 2007
 
Ik heb een beetje apart verhaal Heb zelf afgelopen voorjaar een nieuwe zzr 1400 gekocht. Had een blauwe zzr 1400 die ik particulier heb verkocht. Deze was fulltime equipes met powercommander atre akra s erop enz . Voor ik hem verkocht heb heb ik hem nog de 42000 km beurt laten geven met de kleppen stellen enzenz. Afgelopen zaterdag heb ik die jongen die m'n motor heeft gekocht om te vragen of hij goed beviel . Hij vertelde me dat hij er 3 mnd mee gereden heeft Hij hoorde op een gegeven moment een rammeltje in het motorblok . Heeft toen nog een weekje doorgereden vertelde hij en toen gekeken waar het vandaan kwam Hij kwam er achter dat er een boutje miste bij het inlaatspruitstuk. Naar Divmo rijen gereden boutje besteld . Reed naar huis en op de snelweg miste hij opeens vermogen en de motor stopte ermee. Opgehaald door de dealer bleek dat zijn linkerzuiger was vastgelopen en daardoor een stuk van zijn krukas was afgebroken . Motor in puin . Kut kut kut Hoe kan dit motor had 45000 km gereden alle beurten netjes bij de dealer gehad afgesteld bij Ruud Freriks in Goes inclusief powercommander en atre afgesteld . Vindt het wel schokkend dat zoiets kan gebeuren . Zou je zoiets kunnen verhalen op Kawasaki , want het lijkt me niet normaal wat hier gebeurd is volgens mij. De motor was van 2007


Ik heb een soort gelijk geval meegemaakt. Kocht ergens in 2003 een splinternieuwe ZX9R na denk 2000 km steeds een getik vanuit het blok. Toen de dealer erna laten kijken en heeft geloof ik kleppen bijgesteld. Kort hierna weer hetzelfde getik en toen is ie naar kawasaki gebracht. Hier bleek dat er een gat waar de cilinderkop doorheen gaat te groot geboord te zijn. Daarna geen last meer gehad maar ik verkocht toen de motor met 23.000 zoiets aan een particulier en hoorde achteraf dat bij hem ook het blok in de soep was gelopen. Als ik het me goed herinner hetzelfde probleem als wat jij omschreef.

Enige wat ik me herinner is dat de dealer in d'r tijd had gezegd wees blij dat er geen accessoires opzit als een uitlaat, dynojet kit etc. Want dan schuiven ze het al snel daar op af. Dus denk in jou geval dat kawasaki hier weinig aan zal doen. Maar dat motoren met deze km-stand al naar de klote zijn is natuurlijk absurd.
 
Ik zal het je sterker vertellen hishikawa deze motor is de ouwe motor van snurken geweest Die heeft hem aan iemand anders verkocht en ik heb hem weer bij molenaar motors gekocht.maar wat had hij da N gehad weet je dat Mischien ???
 
Ik zal het je sterker vertellen dit is de vroegere motor van Shuriken daar kwam ik pas later achter toen ik op dit forum een paar foto s van deze motor postte
 
Ik zal het je sterker vertellen dit was de vroegere motor van Shuriken, hier kwam ik achter toen ik op dit forum een aantal foto s van m'n motor postte
 
Terug
Bovenaan Onderaan