Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey all,

Het is gelukt!
De stickers van }) zijn eraf!

Ik heb echt alle chemische troep uit mijn chemiekast geprobeerd (en zelfs pindakaas :$ ), maar uiteindelijk is die schijf echt het enige dat werkt! En snel!

Hij is te bestellen bij www.nonpaints.com En ik bedoel het niet als reclame want die webshop is voor de rest best duur, maar ik kon hem nergens anders te koop vinden. Verder raad ik ook aan om direct de bijpassende adapterstift erbij te nemen, kost haast niks, en dan kan je hem makkelijker in de boormachine klemmen.

Dus om het samen te vatten, stickers op je oudere model GSX600F verwijderen, trek de sticker eraf met de fohn, en verwijder de lijmresten met een caramelschijf. Denk erom dat de schijf niet te snel moet draaien, de geadviseerde 4000 toeren is te veel en vernielt je lak, dus probeer het gewoon eerst even uit op een lagere versnelling voordat je gelijk vol gas gaat.

Mijn kuipen zijn niet de allermooiste meer, wat krasjes hier en daar, maar, nu de stickers eraf zijn ga ik hem niet meer laten spuiten. Ik steek dat geld liever in de techniek en hou de bike snel! Wel ga ik hem eens grondig polijsten zodra hij weer in elkaar zit, dat doet ook al heel wat.

Iedereen bedankt voor de input, en case closed!

Groetenz,
T

full
 
Laatst bewerkt:
Ah thanx, ik had het vraagje al verwijderd omdat ik dacht dat louis hem wel zou hebben, maar bleek dus niet. Bedankt voor de tip!

Mzzlz
T

Edit: Holy %$&^! - 85,- + verz. voor een smoked black plastic ruitje! -O-
 
Laatst bewerkt:
ik heb een klein probleempje, ik heb een Yoshimura race uitlaat gekocht en nu heb ik er een DB killer bij gekocht, er zijn alleen geen bevestigingspunten voor in de uitlaat.
weet iemand wat ik hiervoor zou kunnen maken?
 
[i]GSX600F schreef op 13 maart 2008 @ 08:48~[/message]:~[/b]
ik heb een klein probleempje... ...iemand wat ik hiervoor zou kunnen maken?~[/i]


Tsja, denk ook dat dat knutselen word, moet je zelf even aanpassing voor maken.
Heb je plaatjes van je demper, en de DB killer? Dan komen de ideeen wel los.

Mzzlzz
T
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een van jullie GSXF rijders in Zwolle! Mooie motor was het met MFsticker ! Ik was de CBR 600 F
 
Laatst bewerkt:
ik heb een klein probleempje, ik heb een Yoshimura race uitlaat gekocht en nu heb ik er een DB killer bij gekocht, er zijn alleen geen bevestigingspunten voor in de uitlaat.
weet iemand wat ik hiervoor zou kunnen maken?

Ik had ook geen bevestigingspunten in de uitlaat. Gewoon ff inschatten waar je een gaatje in de uitlaat moet boren (het stukje dat achter de demper nog uitsteekt). Vervolgens een 5 of 6 milimeter boortje pakken en een gat boren.
De rand van de uitlaat is nogal hard, dus voorboren met een dunner boortje kan wel eens handig zijn en een klap met een centreerpunt is ook niet overbodig.
Als het goed is zit in je dB-killer aan de onderkant al een gat. Vervolgens een inbusboutje door het gat in je uitlaat en het gat in je dB-killer, veerringetje ertussen tegen het lostrillen en een schroefje aan de binnenkant van je dB-killer om het hele handeltje vast te draaien. Voor de veiligheid kan je hiervoor nog een borgmoertje gebruiken.

Heel moeilijk is het niet, als je er niet uit komt moet je het ff laten weten, dan maak ik ff wat foto's van mijn bvestiging.

Succes
 
Succes met de DB killer, zelf heb ik er geen ervaring mee dus kan je niet echt een goede tip geven.

Iets anders, wie heeft er ervaring met verrotte oliekeerringen van de voorpoot, GSX600F???
Ik heb een probleem met vastzittende keerringen en heb een technische topic gestart, hier: Vastgerotte oliekeerringen voorpoot Suzuki GSX600F

Als iemand er hier misschien dezelfde ervaring mee heeft, weet je misschien een goede tip?

Alvast bedankt,
T
 
Laatst bewerkt:
Voorvorkkeerringen vervangen is de enige optie. Ik heb het laten doen en inclusief vervangen koppelingskabel was ik geloof ik 70 euro kwijt.

Je kan het ook zelf doen. Bij Roukema even voorvorkolie en keerringen kopen en aan de gang. Hoe dikker de olie, hoe stugger de vering.

Succes
 
Mijn GSX600F in de lappenmand.
Ben nu met de voorpoten bezig, wil nog niet echt lukken, maar blijf proberen.

Mzzlz
T
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook geen bevestigingspunten in de uitlaat. Gewoon ff inschatten waar je een gaatje in de uitlaat moet boren (het stukje dat achter de demper nog uitsteekt). Vervolgens een 5 of 6 milimeter boortje pakken en een gat boren.
De rand van de uitlaat is nogal hard, dus voorboren met een dunner boortje kan wel eens handig zijn en een klap met een centreerpunt is ook niet overbodig.
Als het goed is zit in je dB-killer aan de onderkant al een gat. Vervolgens een inbusboutje door het gat in je uitlaat en het gat in je dB-killer, veerringetje ertussen tegen het lostrillen en een schroefje aan de binnenkant van je dB-killer om het hele handeltje vast te draaien. Voor de veiligheid kan je hiervoor nog een borgmoertje gebruiken.

Heel moeilijk is het niet, als je er niet uit komt moet je het ff laten weten, dan maak ik ff wat foto's van mijn bvestiging.

Succes

Dat zou misschien wel handig zijn, een paar foto's als handleiding... *D
thnx voor de tip alvast.

R
 
Die keerringen zijn eruit!

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er vanmiddag mee naar een motorzaak ben gegaan.
Ze zaten echt vast, en ik durfde er zelf niet te veel kracht op te zetten omdat ik bang was echt iets te vernielen.

Aan de binnenkant bleek die onderste messing glijbus zich steeds vast te happen in de bovenste glijbus, dus die moet ik nu ook vervangen. Vind het niet erg, als ze straks weer in elkaar zitten dan weet ik tenminste zeker dat ze netjes werken en veilig zijn.

De oude keerringen waren trouwens echt stokverrot, en de olie stonk een uur in de wind, volgens mij was dat spul nog nooit vervangen!

Case closed, alles paletti!

Mazelenzz
T
 
Tjakko!

Dat ziet er goed uit kerel, strakke uitlaat hoor! En de ruimte is echt super! Mooi zo'n lift te hebben. Ik doe alles met de krik etc :X . Ik ga binnenkort ook mijn keerringen vervangen. Ik hoop dat het niet zo lastig wordt als bij jouw kerel! Tziet er goed uit! *O*
 
zo hangt de mijne erbij

DSC01761.jpg


Maar ik ben op dit moment eerst bezig de loods aan het opruimen *D
 
Laatst bewerkt:
Zo'n lift is inderdaad ideaal. Ik doe het altijd met de oude vertrouwde spanbanden. Wel zo dicht mogelijk bij de sponning van mijn zelfgemaakte deuren, anders houdt de balklaag van de carport het niet...

Foto-K3VGSUMJ-1.jpg
 
Hey,

Thank you thank you :Y :) Ja man, die keerringen blijken toch nog een vies klusje te zijn, en als je ze vervangt dan moet je gewoon rekening houden met nieuwe stofkappen, keerringen en die messing glijbussen met teflon coating. Maar, het komt vast goed en ik heb ook gelijk even mooi de gelegenheid om de poten nieuw te spuiten, misschien zelfs wel goudgeel, maar helemaal zeker weet ik dat nog niet, wat denken jullie *O* of -O- ?

Dat werkplaatskraantje kwam idd goed van pas, dat maakt het werk echt een stuk lichter.
Ik vind het trouwens maar niks dat de bike er zo bij hangt, en het ziet er zo verloren uit '(
(helemaal die van jou Deejay :X )

Mzzlzz
T
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan