‘Motorrijders zijn goede weggebruikers’

ZiggyBMW

MF veteraan
29 mrt 2012
1.597
91
Ook weleens leuk natuurlijk:

Bijzonder onderzoek collega’s Truckstar.
‘Motorrijders zijn goede weggebruikers’

Motorrijders zijn goede weggebruikers, zo vindt driekwart van de deelnemers aan de online poll op truckstar.nl. De gestelde vraag bij dit onderzoek was helder en simpel: hoe ervaar jij als vrachtwagenchauffeur de gemiddelde motorrijder in Nederland? Zeventien procent koos voor ‘een serieuze bestuurder die goed anticipeert en het gevaar uit de weg gaat’.

Maar liefst 36 procent ging voor ‘een gemiddelde bestuurder die soms een foutje maakt maar op zich prima rijdt’. Zeven procent merkt nooit iets van motorrijders, ‘dus prima’. Vijftien procent ergert zich alleen aan mooiweerrijders die in grote groepen de wegen ‘onveilig maken’. Daarmee is dus 75 procent van de deelnemers aan de poll (redelijk) positief over de motorrijders.

En die andere 25 procent? Tien procent daarvan ziet de motorrijder als ‘een gevaar op de weg die met bloedstollende snelheden rare capriolen uithaalt’. De laatste vijftien procent doet daar nog een schepje bovenop en gaat voor ‘een irritatiefactor omdat ie altijd in m'n dode hoek duikt en hard door de files heen scheurt’.

Er werd 1280 keer gestemd.

Bron: ‘Motorrijders zijn goede weggebruikers’
 
Als motorrijder kun je je beter verplaatsen in een bestuurder met een afwijkend voertuig.
Ik laat me verder niet verleiden tot de opmerking dat truckers overwegend mannen zijn. :+
 
Ook weleens leuk natuurlijk:

Bijzonder onderzoek collega’s Truckstar.
‘Motorrijders zijn goede weggebruikers’

Motorrijders zijn goede weggebruikers, zo vindt driekwart van de deelnemers aan de online poll op truckstar.nl. De gestelde vraag bij dit onderzoek was helder en simpel: hoe ervaar jij als vrachtwagenchauffeur de gemiddelde motorrijder in Nederland? Zeventien procent koos voor ‘een serieuze bestuurder die goed anticipeert en het gevaar uit de weg gaat’.

Maar liefst 36 procent ging voor ‘een gemiddelde bestuurder die soms een foutje maakt maar op zich prima rijdt’. Zeven procent merkt nooit iets van motorrijders, ‘dus prima’. Vijftien procent ergert zich alleen aan mooiweerrijders die in grote groepen de wegen ‘onveilig maken’. Daarmee is dus 75 procent van de deelnemers aan de poll (redelijk) positief over de motorrijders.

En die andere 25 procent? Tien procent daarvan ziet de motorrijder als ‘een gevaar op de weg die met bloedstollende snelheden rare capriolen uithaalt’. De laatste vijftien procent doet daar nog een schepje bovenop en gaat voor ‘een irritatiefactor omdat ie altijd in m'n dode hoek duikt en hard door de files heen scheurt’.

Er werd 1280 keer gestemd.

Bron: ‘Motorrijders zijn goede weggebruikers’


Dat zijn dus degenen die je maar beter niet tegen kunt komen. ;)
 
Is maar goed dat er geen poll over vrachtwagenchauffeurs wordt gehouden onder motorrijders... B|







:+
 
Is maar goed dat er geen poll over vrachtwagenchauffeurs wordt gehouden onder motorrijders... B|







:+

Vind vrachtwagenchauffeurs in NL erg goed hoor, hebben alles in de gaten hebben serieuze inparkeer skills :P, blijven 99% van de tijd op de rechterbaan (soms een zatte pool op de linkerbaan misschien) en zitten een groot deel van hun leven op de weg dus ervaring genoeg.
 
Ik vind de meeste chauffeurs in NL prima, ze houden vaak meer dan genoeg rekening met motorrijders. (geput uit mijn ervaring van zeker 6 maanden...) Maar ook daar zijn het mensen... die hebben ook wel eens hun dag niet...
 
Dat zijn dus degenen die je maar beter niet tegen kunt komen. ;)
Of deze:
05.gif

:+
 
Het is positief dat vrachtwagenchauffeurs de opmerking maken dat motorrijders in hun dode hoek door de files scheuren. Hoe sneller je rijdt, hoe minder lang je je in de dode hoek bevindt (of die nu van een trucker of andere weggebruiker is)

De dode hoek is overigens alleen van tel bij het uitvoeren van manoeuvres (door de trucker dan).
 
Het is positief dat vrachtwagenchauffeurs de opmerking maken dat motorrijders in hun dode hoek door de files scheuren. Hoe sneller je rijdt, hoe minder lang je je in de dode hoek bevindt (of die nu van een trucker of andere weggebruiker is)

De dode hoek is overigens alleen van tel bij het uitvoeren van manoeuvres (door de trucker dan).

idd. goed dat ze weten dat er een motor in hun dode hoek zit/zat. daar kijken ze dus.
 
Maargoed, anders dopen we het toch om tot "Het grote: welk complimentje heb jij vandaag onderweg gekregen Topic".

Komen we ook nog eens een keer positief voor de dag *O*
 
Vijftien procent ergert zich alleen aan mooiweerrijders die in grote groepen de wegen ‘onveilig maken’. Hoe herken je een mooiweerrijder, vraag ik me dan af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan