1000 cc 2 -takt te koop

Hoe leuk ook, voor die prijs koop je een standaard triple en nog een leuke supersport voor erbij die op zijn gemak 140 mph rijd. :Y :]
 
Geweldig ding :9~

Die man heeft ook ooit eens een V12 gebouwd
V12_Kawa.jpg


En een V8
HBM-V8-Kawasaki-Millyard.jpg


Of een 7pitter 2takt
Kwaka606.jpg


Hij plakt van alles aan elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, die triple blokken lenen zich daar goed voor. Zou zoiets zelf te doen zijn?
 
Geen idee of het makkelijk te doen is maar het wordt al sinds de jaren 70 gedaan, Rudi Kurth bouwde toen 3 cilinder Yamaha's, hij pakte dan een twin en plakte daar een extra cilinder aan.

5 liter Vtwin van Millyard
Allen Millyard Builds a 5 Liter V-Twin


 
Laatst bewerkt:
"tuurlijk.. nix logischer dan meer gewicht en veel meer vermogen in een zwabberframe hangen..

of praat ik nu stierenpoep?
 
Niks mis mee hoor, die Allen Millyard is gewoon prettig gestoord :]
Maar om daar nu zoveel geld voor neer te leggen :?
Had het nu het allereerste model dat van de band rolde met 0 km op de teller... dan heeeel misschien })
 
Niks mis mee hoor, die Allen Millyard is gewoon prettig gestoord :]
Maar om daar nu zoveel geld voor neer te leggen :?
Had het nu het allereerste model dat van de band rolde met 0 km op de teller... dan heeeel misschien })

Mee eens. Maar even doordromen: ik heb nog 2 blokken liggen... Persen van een 4 cylinder 90 graden krukas moet niet zo'n probleem zijn. Dan carters lassen. Ik heb gelezen dat het carter ter hoogte van de linkse cylinder doorgezaagd moet worden, blijven 2,5 over. Dan het tweede carter hetzelfde bij de middelste cylinder = 1,5. Die aan elkaar lassen wordt 4 cylinders. Het blok wordt links breder gemaakt. Lassen moet ook niet zo'n probleem zijn als er een krukas-mal op maat gemaakt wordt. Dan de kabelboom, de aansturing van de ontsteking op de krukas, de ontsteking zelf, de oliepomp, carburateur en gaskabel, luchtfilterkast aanpassen, 4 uitlaten (die op de foto heeft een 2 in 2, maar dat gaat boven mijn pet), dan de uitgaande as en schakelpook verlengen omdat het blok naar rechts moet. Dat zal wel ondersteund en gelagerd moeten worden..... Benzinekraan ... Hebben we het dan gehad?
 
Laatst bewerkt:
Who cares? Gewoon knallen met dat ding! Fantastisch toch, stiekem willen we dat allemaal.
 
En het mooie van veel van die bouwsels is dat het net lijkt of ze zo uit de fabriek komen.
 
Mee eens. Maar even doordromen: ik heb nog 2 blokken liggen... Persen van een 4 cylinder 90 graden krukas moet niet zo'n probleem zijn. Dan carters lassen. Ik heb gelezen dat het carter ter hoogte van de linkse cylinder doorgezaagd moet worden, blijven 2,5 over. Dan het tweede carter hetzelfde bij de middelste cylinder = 1,5. Die aan elkaar lassen wordt 4 cylinders. Het blok wordt links breder gemaakt. Lassen moet ook niet zo'n probleem zijn als er een krukas-mal op maat gemaakt wordt. Dan de kabelboom, de aansturing van de ontsteking op de krukas, de ontsteking zelf, de oliepomp, carburateur en gaskabel, luchtfilterkast aanpassen, 4 uitlaten (die op de foto heeft een 2 in 2, maar dat gaat boven mijn pet), dan de uitgaande as en schakelpook verlengen omdat het blok naar rechts moet. Dat zal wel ondersteund en gelagerd moeten worden..... Benzinekraan ... Hebben we het dan gehad?

Ik zou er dan een 5cilinder van maken zo'n Kawa hoort oneven te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die motoren ziet moet ik weer aan mijn oude CBX1000 denken,ook van die uitstekende
blokdelen,cool om te zien maar de wegligging van een natte dweil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan