goeiemiddag,
ik heb een 1000rr uit 2004 die plotseling niet meer wil starten.
omdat ik de motor nog niet zo lang heb, had ik het kuipwerk er allemaal afgehaalt om de motor wat beter te kunnen bekijken. een koelvloeistofflens lekte en heb ik vervangen, hierna koelvloeistof weer bijgevuld en geprobeert te starten maar tot mijn verbazing geen resultaat.
de startmotor draait wel gewoon rond.
ik heb de tipover sensor in goede positie staan en accu op de lader gezet. ook starten met startkabels werkte niet. de killswitch staat uit. ook draait de startmotor rond met de killswitch IN (weet niet of dat hoort?).
zekeringen heb ik allemaal gecheckt.
omdat ik de tank er ook af heb gehad heb ik gekeken of de brandstofleiding misschien bekneld zat, dit was niet het geval.
hierna heb ik het inlaathuis eraf gehaalt om in de kelken te kunnen kijken. ik heb geprobeerd wat benzine hierin te gooien en dan te starten zonder resultaat, hierna met deobus, ook niks.
hierna een bougiedop eraf gehaalt en met een ijzeren staafje gecheckt voor een vonk.
mijn conclusie hieruit is dat hij niet meer vonkt.
wat mij toen opviel is dat als ik het contact omdraai ik de brandstofpomp niet hoor werken. als het contact aanstaat staat er spanning op 2 pinnen van de connector (3 pins connector). als ik direct van de accu 2 andere pinnen op spanning zet hoor ik de brandstofpomp wel.
mijn gevoel zegt dat de motor op een beveiliging staat waardoor hij geen brandstof geeft en niet meer vonkt.
de laatste keer dat de motor liep had ik wat problemen met het contactslot. ik had hem op stuurslot staan en hij wou er niet meer af. toen wat WD40 ingespoten en toen draaide hij meteen om. hierna starte de motor zonder problemen.
ik ben nu dus een beetje "out of options"
anton
ik heb een 1000rr uit 2004 die plotseling niet meer wil starten.
omdat ik de motor nog niet zo lang heb, had ik het kuipwerk er allemaal afgehaalt om de motor wat beter te kunnen bekijken. een koelvloeistofflens lekte en heb ik vervangen, hierna koelvloeistof weer bijgevuld en geprobeert te starten maar tot mijn verbazing geen resultaat.
de startmotor draait wel gewoon rond.
ik heb de tipover sensor in goede positie staan en accu op de lader gezet. ook starten met startkabels werkte niet. de killswitch staat uit. ook draait de startmotor rond met de killswitch IN (weet niet of dat hoort?).
zekeringen heb ik allemaal gecheckt.
omdat ik de tank er ook af heb gehad heb ik gekeken of de brandstofleiding misschien bekneld zat, dit was niet het geval.
hierna heb ik het inlaathuis eraf gehaalt om in de kelken te kunnen kijken. ik heb geprobeerd wat benzine hierin te gooien en dan te starten zonder resultaat, hierna met deobus, ook niks.
hierna een bougiedop eraf gehaalt en met een ijzeren staafje gecheckt voor een vonk.
mijn conclusie hieruit is dat hij niet meer vonkt.
wat mij toen opviel is dat als ik het contact omdraai ik de brandstofpomp niet hoor werken. als het contact aanstaat staat er spanning op 2 pinnen van de connector (3 pins connector). als ik direct van de accu 2 andere pinnen op spanning zet hoor ik de brandstofpomp wel.
mijn gevoel zegt dat de motor op een beveiliging staat waardoor hij geen brandstof geeft en niet meer vonkt.
de laatste keer dat de motor liep had ik wat problemen met het contactslot. ik had hem op stuurslot staan en hij wou er niet meer af. toen wat WD40 ingespoten en toen draaide hij meteen om. hierna starte de motor zonder problemen.
ik ben nu dus een beetje "out of options"
anton