1000rr start niet meer

anton86

Die hard MF'er
3 feb 2006
428
0
Westwoud
goeiemiddag,

ik heb een 1000rr uit 2004 die plotseling niet meer wil starten.

omdat ik de motor nog niet zo lang heb, had ik het kuipwerk er allemaal afgehaalt om de motor wat beter te kunnen bekijken. een koelvloeistofflens lekte en heb ik vervangen, hierna koelvloeistof weer bijgevuld en geprobeert te starten maar tot mijn verbazing geen resultaat.
de startmotor draait wel gewoon rond.

ik heb de tipover sensor in goede positie staan en accu op de lader gezet. ook starten met startkabels werkte niet. de killswitch staat uit. ook draait de startmotor rond met de killswitch IN (weet niet of dat hoort?).
zekeringen heb ik allemaal gecheckt.

omdat ik de tank er ook af heb gehad heb ik gekeken of de brandstofleiding misschien bekneld zat, dit was niet het geval.

hierna heb ik het inlaathuis eraf gehaalt om in de kelken te kunnen kijken. ik heb geprobeerd wat benzine hierin te gooien en dan te starten zonder resultaat, hierna met deobus, ook niks.
hierna een bougiedop eraf gehaalt en met een ijzeren staafje gecheckt voor een vonk.

mijn conclusie hieruit is dat hij niet meer vonkt.

wat mij toen opviel is dat als ik het contact omdraai ik de brandstofpomp niet hoor werken. als het contact aanstaat staat er spanning op 2 pinnen van de connector (3 pins connector). als ik direct van de accu 2 andere pinnen op spanning zet hoor ik de brandstofpomp wel.

mijn gevoel zegt dat de motor op een beveiliging staat waardoor hij geen brandstof geeft en niet meer vonkt.

de laatste keer dat de motor liep had ik wat problemen met het contactslot. ik had hem op stuurslot staan en hij wou er niet meer af. toen wat WD40 ingespoten en toen draaide hij meteen om. hierna starte de motor zonder problemen.

ik ben nu dus een beetje "out of options"

anton
 
Heb je je topkuip ook verwijderd? Klinkt als de bank angle sensor, een sensor die je brandstoftoevoer afsluit na een val. Heb em zelf ook een keer verkeerd terug gebouwd op de 600rr vanmijn vriendin en dan krijg je de zelfde symtonen die jij hier meld. De sensor zit in je topkuip gebouwd. Ook draaid de startmotor gewoon rond :Y . Misschien een losse stekker van deze sensor?
 
Heb je je topkuip ook verwijderd? Klinkt als de bank angle sensor, een sensor die je brandstoftoevoer afsluit na een val. Heb em zelf ook een keer verkeerd terug gebouwd op de 600rr vanmijn vriendin en dan krijg je de zelfde symtonen die jij hier meld. De sensor zit in je topkuip gebouwd. Ook draaid de startmotor gewoon rond :Y . Misschien een losse stekker van deze sensor?


jah die sensor zit goed en heb al een paar keer geprobeerd de sensor in andere positie te houden :P stekkers zitten er ook allemaal in.

helaas heb ik geen reservesleutel... had wel een topic gelezen over dat HISS probleem en hoe je sleutel kan programmeren. ik ga nog wel een sleutel (laten) aanmaken voor de zekerheid
 
Hij hoort idd met dodemansknop aan nog rond te draaien.
Heb je al geprobeerd om de dodemansknop een paar keer aan/uit te zetten?
En dan vooral goed uit zetten.
Mijn Blade had ook een keer een "startprobleem", Dodemansknop stond op off maar net niet helemaal, bleek na hoop gezoek naar andere oorzaken!
 
Hij hoort idd met dodemansknop aan nog rond te draaien.
Heb je al geprobeerd om de dodemansknop een paar keer aan/uit te zetten?
En dan vooral goed uit zetten.
Mijn Blade had ook een keer een "startprobleem", Dodemansknop stond op off maar net niet helemaal, bleek na hoop gezoek naar andere oorzaken!

ah bedankt! weet ik tenminste dat dat goed is.

ik heb vanmiddag de hele knop er ook nog afgehad en gecheckt op goed contact, maar helaas :/
 
even reageren,

ik heb ook zoiets meegemaakt,
de binnenkant van de killswitch bleef hangen,
hierdoor pompte de brandstofpomp niet, en kon ik hem ook niet starten,
de koperen contactjes waren helemaal "groen"
zelf op de 1000rr meeting vorig jaar was dit probleem aanwezig,
omdat iemand aan mijn killswitch gezeten heeft.
Je kan deze heel makkelijk uit elkaar halen,
en de contactjes weer zuiver maken.

grote kans dat jou probleem hetzelfde gaat zijn.

Succes
 
Lijkt wel een startonderbrekings beveiliging. Zit dit erop ?

Mocht het aan de killswitch liggen pak een multimeter en ga meten of deze wel of geen contact maakt.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel een startonderbrekings beveiliging. Zit dit erop ?

motor is verder standaard, ik weet alleen dat honda het HISS systeem heeft als startonderbreker. valt dit te testen?

aangezien prrince en sheldon het allebei hebben meegemaakt dat de killswitch is blijven hangen ga ik hem nu gwoon nog een keertje uitelkaar halen en checken :P
 
ik moet er misschien ook bij zeggen dat laatste keer bij mij ook 2 weken geleden was.
heb de killswitch nog eens bekeken en ingespoten met contactspray, maar wederom geen resultaat
 
ik had op een ander forum gevonden hoe ik de motor moest uitlezen, hierbij knippert het lampje ook niet, dus geen storing.

wellicht heb ik iets fout gedaan?
ik heb in de data link connector de groene en de bruine draad doorverbonden.
Waarom heb je deze doorverbonden, reset je daarmee een storing of zo anders moet je dat in ieder geval niet zomaar doen
 
Waarom heb je deze doorverbonden, reset je daarmee een storing of zo anders moet je dat in ieder geval niet zomaar doen

nee op die manier kan je het spul uitlezen zeg maar. als je ze doorverbind gaat het malfunction lampje een aantal keer knipperen en dan weet je de foutcode.
het is een speciaal stekkertje daarvoor zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan