SC28 / SC33 voovork verschillen

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Nu weet ik dat de SC28 vanaf '94 (als ik me niet vergis) een iets aangepaste voorvork heeft gekregen. Nu ben ik in het bezit van een SC33, maar toen ik deze kocht zat er een kromme vork in. Omdat er toentertijd niks beters voor handen was heb ik een SC28 voorvork gekocht. Nu weet ik dus niet of dit een pre '94 vork is, maar vermoedelijk wel omdat de meeste Blades volgens mij vooral in de beginjaren erg goed verkochten.

Nu moet ik dus bij deze vork de keerringen vervangen aangezien deze bij 1 van beide poten lekt. Toch zou ik vanuit optisch oogpunt weer liever m'n SC33 buitenpoten monteren omdat deze qua looks beter aansluiten bij m'n fiets en tevens iets minder steenslag hebben.

Voordat ik het zaakie uit elkaar sloop wil ik graag weten of de binnenpoten van beide motor gelijk zijn gebleven en ik de SC28 binnenpoten in m'n SC33 vork kan knallen? :9
 
Gister beide vorken even uit elkaar getrokken en de binnenpoten zijn net even anders.

Opzich past het, maar de oliekanalen bij de ouwe binnenpoten zijn ruimer, waardoor de vork waarschijnlijk een heel ander dempingsverloop krijgt. Ook is de binnenpoot ietsje langer. Nog een verschil is dat de inbus onderin ook een compleet andere maat is en bij de oude vork deze met een beetje pech nog wel lam wil gaan omdat ie simpelweg kleiner is en rottig goed vast zit.
 
welke vork ga je dan steken?
ik 'denk' (maar daarvoor ga je de meer ervaren mannen hier moeten aanspreken) dat als de oliekanalen hetzelfde lopen, en enkel ruimer zijn bij de oude, dat je gerust kunt switchen, met idd een andere dempingsverloop.. van de nieuwere dan

groeten
sepp
 
Terug
Bovenaan Onderaan