2 verschillende olie diktes mengen ?

broemies

MF'er
11 mrt 2017
46
15
Hallo aan een ieder die dit leest. Heeft iemand een 'ongestrafte'ervaring met het mengen van , in mijn geval 10W-40 full syntetic met een 10W-50 full syntetic olie ? Motul als dat wat uitmaakt. Waarom mengen ? Nou, omdat ik van 10W-40 net een liter te kort kom en nog 10W-50 heb staan. Alvast bedankt voor de reakties.
 
Hallo aan een ieder die dit leest. Heeft iemand een 'ongestrafte'ervaring met het mengen van , in mijn geval 10W-40 full syntetic met een 10W-50 full syntetic olie ? Motul als dat wat uitmaakt. Waarom mengen ? Nou, omdat ik van 10W-40 net een liter te kort kom en nog 10W-50 heb staan. Alvast bedankt voor de reakties.
Je kunt het gewoon mengen. Wat moet erin je motor. En wat voor motor heb je.
 
Bedankt voor je reaktie. Normaal gaat er Motul 7100 10W-40 in. Motor is een Triumph R lll SC(supercharged) Nu zie ik pas op mijn gisteren bij Louis bestelde 10W-40 dat zij mij een 5W-40 sturen...😖
 
Ja, ik ga het gewoon bijelkaar in het blok kieperen.Overigens lijkt mij het geen degradatie maar een 'upgrade'omdat bij hoge olietemperaturen de totaal olie door die W50 net iets minder waterig wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan