a. remblokken vervangen suzuki SV650

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.350
5.699
Ik ga net ff de remblokken van mijn vrouw d\'r SV vervangen, blijkt dat sukuki weer eens een ingenieus idee heeft gehad.

Ze zetten er pennen om de blokken mee vast te houden in, die je er normaal gesproken niet meer uit krijgt. Nu zit ik te denken om er een gaatje aan de achterkant in te maken, zodat ik ze met een drevel kan doorslaan. Dat betekent echter dat er meer vuil bij kan, dus dat ze nog erger vast komen te zitten.

Iemand hier ervaring mee?

Ro, die toch al een hekel had aan prak suzuki\'s
 
Ik heb \'t nog nooit meegemaakt dat die pennen zo vast zaten dat ik ze er niet meer uit kreeg. Beetje WD40 in laten werken misschien, niet je hele klauw inspuiten, spul is niet echt goed voor de afdichtingen van je remzuigers geloof ik.
Ik neem wel aan dat je \'t splitpennetje wat meestal door die pen zit er uit hebt gehaald?

Ja toch he? :)
 
Ik ga net ff de remblokken van mijn vrouw d\'r SV vervangen, blijkt dat sukuki weer eens een ingenieus idee heeft gehad.

Ze zetten er pennen om de blokken mee vast te houden in, die je er normaal gesproken niet meer uit krijgt. Nu zit ik te denken om er een gaatje aan de achterkant in te maken, zodat ik ze met een drevel kan doorslaan. Dat betekent echter dat er meer vuil bij kan, dus dat ze nog erger vast komen te zitten.

Iemand hier ervaring mee?

Ro, die toch al een hekel had aan prak suzuki\'s
ik zeg niks ;)
ik weet hoe ro over suzuki denkt hehehe
maare die krengen gaan wel meer vast zitten
vraag het effe aan bart berckmans die heeft er ervaring mee
 
Ze waren er al uit, maar ik heb geen zin om de volgende keer weer de hele klauw te moeten splitsen om een paar remblokken te vervangen.

Ro
 
Áls je het gaatje al boort, let er dan wél op dat het gaatje beduidend kleiner moet worden dan de bestaande boring, anders loopt het pennetje er aan de andere kant uit, en dat zou ik niet mee willen maken (vooral niet in een bocht)!
Wat mij betreft mag je dat gaatje gerust boren, ik heb het iig nog nooit gedaan, maarja, ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de pennen zó vast zaten dat ik ze er niet uit kreeg.
Trouwens wat is er mis met suzuki :?

Paul.
 
Áls je het gaatje al boort, let er dan wél op dat het gaatje beduidend kleiner moet worden dan de bestaande boring, anders loopt het pennetje er aan de andere kant uit, en dat zou ik niet mee willen maken (vooral niet in een bocht)!
Wat mij betreft mag je dat gaatje gerust boren, ik heb het iig nog nooit gedaan, maarja, ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de pennen zó vast zaten dat ik ze er niet uit kreeg.
Trouwens wat is er mis met suzuki :?

Paul.

Gaatje 2.5 mm heb ik vanmiddag al geboort, en daarna afgedopt.
Pen is iets van 4 mm denk ik.

Omdat je geen grip op de pennen kan krijgen, moest ik de klauw delen, de de klauw kant met het blinde gat heet stoken, de pen in de bankschroef en toen voorzichtig wrikken (geen nieuwe pennen in huis)

EN DAN VRAAG JIJ WAT ER MIS IS MET SUZUKI??

Ro :X
 
Op maandag 27 januari 2003 20:49 schreef de ex zot het volgende:EN DAN VRAAG JIJ WAT ER MIS IS MET SUZUKI??

Ro :X

Natuurlijk vraag ik dat......

over elk merk is wel iets te zeiken :+

Honda -> vf 750 nokkenasprobleem / gl 1200 dynamo\'s fikken door / cbr 600/1000 distributieproblemen.
Kawasaki -> zx 10/ zx11, hoofdlager/big-end 3e cyl loopt eruit.
Yamaha -> de R1 was nog maar nét uit, en ik kon al een koppelingshuis en tandwieldrager gaan vervangen.

Wat mij betreft zijn Suzuki\'s net als alle andere jappen, gewoon best wel goed!


Paul.
Paul.
 
Natuurlijk vraag ik dat......

over elk merk is wel iets te zeiken :+

Honda -> vf 750 nokkenasprobleem / gl 1200 dynamo\'s fikken door / cbr 600/1000 distributieproblemen.
Kawasaki -> zx 10/ zx11, hoofdlager/big-end 3e cyl loopt eruit.
Yamaha -> de R1 was nog maar nét uit, en ik kon al een koppelingshuis en tandwieldrager gaan vervangen.

Wat mij betreft zijn Suzuki\'s net als alle andere jappen, gewoon best wel goed!


Paul.
Paul.

Ok, mijn slechte ervaringen met een suzuki SV

voorste bougiedop (standaard probleem)
distr. ketting spanner voorste cilinder (standaard probleem, garantie)
bevriesende carburateurs (standaard probleem, met veel gezever onder garantie gemonteerd)
kabelboom doorgeschuurd tegen frame door verkeerde montage (standaard probleem)
remklauw achter ondoordacht (standaard probleem)

Dit alles in 20.000 km en 2.5 jaar
Alleen een BMW komt daar mee weg normaal gesproken })

Ik ben benieuwd wat we nog meer gaan tegen komen.
De kratten boutjes ben ik nu een beetje aan gewent.
Nu nog de gewoon slecht doordachte dingen voor lief nemen.

Ro, die de rest van zijn prak suzuki ervaringen nog maar even voor zich houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan