2-takt ervaring(en) gezocht

Surf Edward

MF veteraan
6 jan 2004
3.482
3.426
NL
Ben van plan binnenkort een bezoekje te plegen aan de firma Brouwer. Deze heeft wat off the roadjes 'for wenag' uit zeg eind jaren '80 staan. Nu gaat mijn interresse uit naar 2-takt (bij voorkeur KTM).

Wat zijn de valkuilen, waar moet ik op letten, wie heeft ervaring met de firma Brouwer, of anders toch een 4 takt.......

Roy 748 (da's mijn andere liefde).
 
voor mij persoon niets anders dan 2t, maar dat vind ik. ik vind dat piekerige persoonlijk wel lekker, maar het moet je wel liggen natuurlijk
 
Ik ben zelf ook een grote 2-takt fan! Niet voor op de hele grote weg of lange afstanden, dan rijd ik zelf ook 4-takt, maar voor kilometers in de stad of in het zand is een kleine 2takt offroad of crosser het meest ideale wat je kunt hebben.

Wat onderhoud betreft verschilt het nogal. Als je een echte crosser koopt, die zijn vrij onderhoudsgevoelig. Zo moet je bijv na iedere rit het luchtfilter reinigen(alhoewel sommige 4-takten dat ook prettig vinden), bovendien moet er in crossers 2-takt mix getankt worden. Bij de iets meer geciviliseerde off-roadjes 2-takt hebben vaak een apart olie reservoir waardoor je gewone benzine kunt tanken. Waar wil je hem vooral voor gebruiken, voor in het zand alleen? Dan is een 2-takt wel prima. Als je er meer mee rijd, en ook veel op de gewone weg zou ik eerder voor een iets meer geciviliseerde off-road 2 of 4-takt gaan
 
Ik woon zelf vlak bij Brouwer in de buurt, en ken hem daarom ook wel aardig. Er zijn 2 brouwers. Eentje in Nijkerk, en de KTM dealer in Terschuur heet dat daar geloof ik. Mijn ervaring, is dat als je bij deze laatste genoeg geld hebt en je iets moois bij hem koopt hij je goed op weg helpt met alles. Maar als je een goedkoop billig apparaat koopt is hij een stuk minder service-gericht, en minder makkelijk

misschien ook wel logisch
 
Ik woon zelf vlak bij Brouwer in de buurt, en ken hem daarom ook wel aardig. Er zijn 2 brouwers. Eentje in Nijkerk, en de KTM dealer in Terschuur heet dat daar geloof ik. Mijn ervaring, is dat als je bij deze laatste genoeg geld hebt en je iets moois bij hem koopt hij je goed op weg helpt met alles. Maar als je een goedkoop billig apparaat koopt is hij een stuk minder service-gericht, en minder makkelijk

misschien ook wel logisch

Volgens de site zitten ze in Zwartebroek...... als je vlak in de buurt woont moet je dat toch weten........geintje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan