Hele groep geflitst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japser

MF veteraan
23 nov 2005
2.687
0
Vlissingen
Hoi, ik kwam het nog niet tegen dus zal ik het maar posten...

Gisteren heerlijk met een kawaclub van het mf meegereden totaan het polredijkje in Veere.

Daar stond gecamoufleerd een camera (net na de laatste afslag Veere richting het jachthaventje in de bossen voor de drempel), iedereen reed er te hard voorbij met een snelheid tussen de 100 en 120 waar 60 is toegestaan

nu ben ik gaan vragen of ik de foto's mocht zien en dat mocht van de agent in kwestie. Wat me meteen opviel was de goeie kwaliteit foto's, kenteken ombuigen wil soms nog wel eens werken maar in 70% van de gevallen toch nog goed leesbaar!!

De hele stoet reed dicht op elkaar en door de hoeveelheid "overtreders" zijn er een aantal niet geregistreerd.... nu vraag ik me wel af, of dat apparaat dan wel weet wie die registreerd met snelheid en dat ie dan wel de goeie foto erbij maakt??? :X :X :X B| B| B| B|
 
Hoi, ik kwam het nog niet tegen dus zal ik het maar posten...

Gisteren heerlijk met een kawaclub van het mf meegereden totaan het polredijkje in Veere.

Daar stond gecamoufleerd een camera (net na de laatste afslag Veere richting het jachthaventje in de bossen voor de drempel), iedereen reed er te hard voorbij met een snelheid tussen de 100 en 120 waar 60 is toegestaan

nu ben ik gaan vragen of ik de foto's mocht zien en dat mocht van de agent in kwestie. Wat me meteen opviel was de goeie kwaliteit foto's, kenteken ombuigen wil soms nog wel eens werken maar in 70% van de gevallen toch nog goed leesbaar!!

De hele stoet reed dicht op elkaar en door de hoeveelheid "overtreders" zijn er een aantal niet geregistreerd.... nu vraag ik me wel af, of dat apparaat dan wel weet wie die registreerd met snelheid en dat ie dan wel de goeie foto erbij maakt??? :X :X :X B| B| B| B|
Ik denk dat degene die geflitst is, altijd op "dezelfde plaats" op de foto staat.

Toch stom dat je de staatskas helpen vullen hebt.
 
Zover ik weet kan je met succes bezwaar aantekenen als er meerdere voertuigen op de flitsfoto staan, maar op flitsservice.nl kunnen ze je daar vast meer van vertellen.

Succes!
 
Volgens mij kunnen ze helemaal niks , wie reed er dan te hard ? wie haalde wie in ?
etc
 
Hoe laat stonden ze daar te flitsen? Ben er zelf namelijk ook nog geweest met een vriend van me.

Was het hierzo?
Google Maps

Edit: ik geloof dat je het echt bij de jachthaven bedoelt - Oostwatering. Begreep je zin verkeerd denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook een keer gehad met een paar man geflitst gelazerd vanuit een auto, heb toen deze brief er heen gestuurd met succes werd geschorst.

Officier van Justitie
Postbus 1987
6201BZ Maastricht


Betreft: beroepschrift beschikking 666


Maastricht, 20-06-2004


Geachte kantonrechter,

Bij deze stel ik beroep in tegen de beschikking met nummer 666

De reden hiervoor is dat ik vermoed dat bij de meting meerdere voertuigen op de betreffende foto staan en niet enkel de mijne. Indien er meerdere motoren op dezelfde foto zichtbaar zijn, is het mogelijk dat ik deze snelheidsovertreding niet begaan heb, maar wellicht een versnellende/inhalende collega motorrijder. Ik zou dan ook graag de foto met fotofilmnummer 000000000 willen ontvangen samen met een kopie van het eikrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Naam:
Voornamen:
Geboortedatum:
Geboorteplaats:
Adres:
Girorekening nr::

Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, kunt u mij altijd bereiken op telefoonnummer ……...

Met vriendelijke groet,



Bijlage: kopie van de beschikking
 
volgens mij is 2 kentekens op de foto geen boete, is al eens op tv geweest.
Want er kan best rechts worden ingehaald :)
Wel balen voor deze mensen, hopen dat er veel met 2 op de foto staan
 
Ook een keer gehad met een paar man geflitst gelazerd vanuit een auto, heb toen deze brief er heen gestuurd met succes werd geschorst.

Officier van Justitie
Postbus 1987
6201BZ Maastricht


Betreft: beroepschrift beschikking 666


Maastricht, 20-06-2004


Geachte kantonrechter,

Bij deze stel ik beroep in tegen de beschikking met nummer 666

De reden hiervoor is dat ik vermoed dat bij de meting meerdere voertuigen op de betreffende foto staan en niet enkel de mijne. Indien er meerdere motoren op dezelfde foto zichtbaar zijn, is het mogelijk dat ik deze snelheidsovertreding niet begaan heb, maar wellicht een versnellende/inhalende collega motorrijder. Ik zou dan ook graag de foto met fotofilmnummer 000000000 willen ontvangen samen met een kopie van het eikrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Naam:
Voornamen:
Geboortedatum:
Geboorteplaats:
Adres:
Girorekening nr::

Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, kunt u mij altijd bereiken op telefoonnummer ……...

Met vriendelijke groet,



Bijlage: kopie van de beschikking


_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik vrees dat je met een beschikking 666 in Zeeland geen kans maakt.

Uitspraak zal zijn:
U bent beduveld, vervloekt gij duivels motorgevaar............ :W

Boefmans
(Ex)Zeeuw
 
De foto's kan je opvragen door een beroep te doen op de wet Openbaarheid van Bestuur. (WoB)

"Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
- Het brondocument.
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was.
- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip. Hierop moeten duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn en dient een direct verband te worden gelegd met het geldende ijkrapport. Indien er verschillende voertuigen zichtbaar zijn, moet duidelijk zijn met welk voertuig de overtreding zou zijn begaan.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten. "
 
het opvragen van de foto kost tegenwoordig toch ook 4,50 euro?

en in hoeverre gaan ze al dat materiaal opsturen :P
 
in belgie is zo'n meting wel geldig, want er worden 2 fotos genomen kort achter elkaar, en dan een raster opgelegd en dan kunnen ze toch achterhalen wie te snel reed...?? vraag me geen details, heb ik eens gelezen van een interview met een agent die nieuwe flitsers voorstelde...(tijdje terug alweer)
 
Mwah... 4,50 voor een groepsfoto: bij de efteling betaal je meer :+

_O-

Maar de tip vd dag is dus, als je gaat racen, dat minimaal in een groepje van 2 te doen en dan bij de rechtbank 'it wasn't me!'? :+
 
Met M-F Oost zijn we ook een keer geflitst als groep. Een paar kregen dr een boete, een paar andere weer niet. Ik denk dat als je met zn tweeen erop staat dat je dan geen boete krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan