Zealot's Suzuki GSX1100G project

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.601
16
Harderwijk
hoi mede brikkers

ik heb niet lang getwijveld of die bij de toermotoren/naked bikes of bij de brikken moest :+ :o

ik heb een verwaarloosde suzuki GSX1100G gekocht.(zeldzaam model hier in nederland)
deze heeft 4 jaar in een (lege koeien)stal gestaan, hij is wel zo nu en dan gestart door het vorige baasje.(een keer per jaar)

echter was het voor een aantal weken echt gebeurd, de accu was dood, carberateurs zaten vast, véél oxidatie door het staan, en de uitlaat was lek (daardoor stond die in de stal) oude baasje had de middelen en de kennis niet om hem op te knappen. dus mocht ik het proberen.

helaas is de suzuki in verre staat van ontbinding(naja wat overderven maar klinkt leuk), dus heb ik aardig wat werk om alles netjes te spuiten........(of coaten) poetsen helpt niet meer op bepaalde punten (bijv de carterdeksels/ achterbrug en subframe)
eenig onderhoud is ook gewenst

werkzaamheden op een rijtje:

- uitlaat repareren(of vervangen) veel roest op de bochten wordt is vervangen door een 4in2 van een gsxr
- subframe/achterbrug/ carterdeksels spuiten
- carberateurs uit elkaar en reinigen
- keerringen + stofringen vervangen (ook meteen de vorkolie)
- nieuwe motorolie en oliefilter
- nieuwe luchtfilter
- remblokken
- tank reinigen (zat vieze bezine in joh was gewoon blauw/groen -rot dus- )
- koplamp erop vogelen (die dikke kuip doe ik weg!)
- knippertjes
- overige onderdelen hun welnodige poetsbeurtje geven.
- velgen opnieuww spuiten met duurzame krasvaste velgenlak :D
- cockpitje weer netjes maken chroom laat los!%**%

wat foto's

suzukigsx1100g002da6.jpg


suzukigsx1100g004er5.jpg


grote kuip gaat er dus af.
helemaal orgineel gaat die niet worden, beetje naar mijn eigen inzicht.
kleur is in iedergeval goed!

wordt een echte Muscle bike :)

status 12-08-2008
suzukigsx1100g2002hs1.jpg


status 22-08-2008
suzukigsx1100gbewerktmfop6.jpg



status 08-09-2008

gsx1100g4001ob1.jpg


gsx1100g4004zm6.jpg


gsx1100g4002yr6.jpg
 
Laatst bewerkt:
En wanneer staat deze te koop ?:

:P :9

Succes met dit project :)
 
Laatst bewerkt:
De kippen kreeg je erbij of niet? :P

Zijn hele goede motoren. een vriend van me had er een en er zit lekker veel koppel in en zijn ook lekker snel. je zit zo op de 190 zonder dat je het in de gaten hebt.

Zijn dezelfde onverwoestbare blokken als de rest van de ouwere gsx serie en is daardoor zeker iets moois en vooral betrouwbaars van te maken.
 
schijn bedriegt inderdaad! er is heel wat werk aan!

wanneer ie te koop is?voorlopig nog niet :+

zeker een goede motor, inderdaad hetzelfde beresterke blok als mijn suz gsx1100f!
 
Owww, dus jij hem hem gekocht en voor mijn neus weggekaapt,....njaaa, succes met het opknappen in ieder geval. Ik ga je volgen hoor......
 
enkel originele stukken (welk bouwjaar heeft ie ?) word stilaan moeilijk denk ik.
voor mijn gsx 1100 1981 is niks origineels meer te krijgen, uitlaten, zadel, alhoewel de originele uitlaten in massa vervangen zijn door 4 in 1 zijn ze niet meer te vinden.
Alvast succes ermee.
 
enkel originele stukken (welk bouwjaar heeft ie ?) word stilaan moeilijk denk ik.
voor mijn gsx 1100 1981 is niks origineels meer te krijgen, uitlaten, zadel, alhoewel de originele uitlaten in massa vervangen zijn door 4 in 1 zijn ze niet meer te vinden.
Alvast succes ermee.


onderdelen wordt zowiezo een kriem! het is een redelijk weinig voorkomende motor in NL. ik weet sinds een half jaar van het bestaan van deze motor.

gekeken naar een leuke, maar waren allemaal nog erg duur. (en een opknapper was er nooit bij, of hij was weg, of ik had geen geld.) gave basis voor een muscle bike!

is wat anders als een X4 :) ik ga het er het beste van (proberen) maken! eerst lopend maken!
 
Owww, dus jij hem hem gekocht en voor mijn neus weggekaapt,....njaaa, succes met het opknappen in ieder geval. Ik ga je volgen hoor......

is dat zo, was er als de kippen bij :) *D nu heb ik geluk(meestal ben je te laat, en ik zoek al een poosje naar zon modelletje!)

omstandigheden waren goed, had de ZXR verkocht, kon een busje lenen.

hier inladen :) kuip eraf, motor door de vorkpoten stuur naar beneden en gaan :)
 
Laatst bewerkt:
vandaag klote weer, misschien alvast de boel inspuiten met WD40, kan dat een beetje inweken.
 
hoi succes ermee, kheb een iets oudere gsx 1100 die ik helemaal aant het opknappen ben en dat lukt aardig. Deze vind ik wel mooier dan me eigen gsx, maar deze is ook iets recenter... ;)
 
vandaag eerst rotweer, daarna gepoest en de achterbrug en subframe gespoten.

wielen zijn te ver door geoxideerd, carterdeksels ook.

op het blok komt een hittebestendige lak (zilver) de cardanhuis krijgt dezelfde kleur.

echter met de wielen twijvel ik nogal. of zilver of goud (licht goud zoals op de TL1000s velgen!), denk dat ik het orgineel zilver hou....

hier wat fotos van het spuit en poetswerk.

voorvork licht eruit komt nieuwe olie en keeringen en stofringen in.

achterwiel en voorwiel opschuren en spuiten met een velgenlak.

foto
suzukigsx1100g2002hs1.jpg
 
Laatst bewerkt:
uitlaat is een beetje verrot.vast wel wat mee te doen, maar dan knutsel ik liever een bandit 1200 of rf900 uitlaat op, scheelt 10 kilo! jej wat is dat systeem zwaar!
 
een betere foto:
de overleden uitlaat
suzukigsx1100g2005az0.jpg


wielen:
hebben een opknapbeurt nodig ( zilver)
suzukigsx1100g2007mx2.jpg
 
Laatst bewerkt:
nu wachten op wat onderdelen (div spuitsul etc)
en wat onderdelen van een sloper kopen.

zoek een koplampsteun van een Suzuki VX800 of GSX400 (of gsx1100g duh!)
 
al in contact. echter is veel wat ik nodig heb plat :(
mja, kijken of r wat bruikbare delen zijn
 
Hey, die heb ik ook nog gehad, 'n GSX1100G. Rijdt lekker en het zijn inderdaad zéér zeldzame verschijningen. Dus aan onderdelen komen kan nogal eens een probleem worden. Ze zijn daarom ook niet echt gewild op de markt. Ik heb 'm uiteindelijk voor een belachelijk lage prijs verkocht. Die van mij had een Schurgers-kuip (origineel), maar later heb ik 'm omgebouwd; plat-stuurtje erop, kleinere knippers en dubbele koplampjes voorop. Kortom een machtige machine. Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan