Zealot
MF veteraan
hoi mede brikkers
ik heb niet lang getwijveld of die bij de toermotoren/naked bikes of bij de brikken moest
ik heb een verwaarloosde suzuki GSX1100G gekocht.(zeldzaam model hier in nederland)
deze heeft 4 jaar in een (lege koeien)stal gestaan, hij is wel zo nu en dan gestart door het vorige baasje.(een keer per jaar)
echter was het voor een aantal weken echt gebeurd, de accu was dood, carberateurs zaten vast, véél oxidatie door het staan, en de uitlaat was lek (daardoor stond die in de stal) oude baasje had de middelen en de kennis niet om hem op te knappen. dus mocht ik het proberen.
helaas is de suzuki in verre staat van ontbinding(naja wat overderven maar klinkt leuk), dus heb ik aardig wat werk om alles netjes te spuiten........(of coaten) poetsen helpt niet meer op bepaalde punten (bijv de carterdeksels/ achterbrug en subframe)
eenig onderhoud is ook gewenst
werkzaamheden op een rijtje:
- uitlaat repareren(of vervangen) veel roest op de bochten wordt is vervangen door een 4in2 van een gsxr
- subframe/achterbrug/ carterdeksels spuiten
- carberateurs uit elkaar en reinigen
- keerringen + stofringen vervangen (ook meteen de vorkolie)
- nieuwe motorolie en oliefilter
- nieuwe luchtfilter
- remblokken
- tank reinigen (zat vieze bezine in joh was gewoon blauw/groen -rot dus- )
- koplamp erop vogelen (die dikke kuip doe ik weg!)
- knippertjes
- overige onderdelen hun welnodige poetsbeurtje geven.
- velgen opnieuww spuiten met duurzame krasvaste velgenlak :D
- cockpitje weer netjes maken chroom laat los!%**%
wat foto's
grote kuip gaat er dus af.
helemaal orgineel gaat die niet worden, beetje naar mijn eigen inzicht.
kleur is in iedergeval goed!
wordt een echte Muscle bike
status 12-08-2008
status 22-08-2008
status 08-09-2008
ik heb niet lang getwijveld of die bij de toermotoren/naked bikes of bij de brikken moest
ik heb een verwaarloosde suzuki GSX1100G gekocht.(zeldzaam model hier in nederland)
deze heeft 4 jaar in een (lege koeien)stal gestaan, hij is wel zo nu en dan gestart door het vorige baasje.(een keer per jaar)
echter was het voor een aantal weken echt gebeurd, de accu was dood, carberateurs zaten vast, véél oxidatie door het staan, en de uitlaat was lek (daardoor stond die in de stal) oude baasje had de middelen en de kennis niet om hem op te knappen. dus mocht ik het proberen.
helaas is de suzuki in verre staat van ontbinding(naja wat overderven maar klinkt leuk), dus heb ik aardig wat werk om alles netjes te spuiten........(of coaten) poetsen helpt niet meer op bepaalde punten (bijv de carterdeksels/ achterbrug en subframe)
eenig onderhoud is ook gewenst
werkzaamheden op een rijtje:
- carberateurs uit elkaar en reinigen
wat foto's
grote kuip gaat er dus af.
helemaal orgineel gaat die niet worden, beetje naar mijn eigen inzicht.
kleur is in iedergeval goed!
wordt een echte Muscle bike
status 12-08-2008
status 22-08-2008
status 08-09-2008
Laatst bewerkt: