Zumo montage op Ducati van BikePenR

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Ik heb een montageset voor ducati besteld, waarmee een zumo kan worden vastgemaakt op de kroonplaatmoer. Deze heb ik besteld bij BikePenR.

De ducatidealer vertelde mij dat zij niet zulke goeie ervaringen hadden bij de montage van de vervangingsmoer en dat dat uiteindelijk ook niet gelukt was.

Iemand ervaring hiermee?
p1040131site.jpg
 
Moet zelf nog de Rider2 op mijn 1198 zien te krijgen. Was dus ook wel nieuwsgierig naar deze oplossing.
 
De set die ik heb, heeft een vervangende kroonplaatmoer. De oude wordt verwijderd, de nieuwe geplaatst. In de nieuwe kroonplaatmoer zit dan een tapgat, waarop een montageplaat kan worden geschroeft. Daardoor zit de zumo direct strak gemonteerd op het stuur, zonder plaatjes, boutjes, ringetjes in het zicht. Netjes dus, zie eerste foto.

De dealer vertelde mij dat ze echter 2 problemen ermee hadden:
1) In hun perceptie werd de kroonplaatmoer verzwakt.
2) Er zou een probleem zijn om dan het montage boutje in de kroonplaatmoer te laten zakken.

Ad 1) Ik heb het idee dat de kroonplaatmoer die ik erbij heb gekregen wel degelijk van een andere (steviger) constructie is in het centrum van de moer, dan de originele. De originele is namelijk grotendeels ingezaagd als montage hulp.

Ik vind het een beetje zonde om arbeidsloon te moeten gaan betalen, als het uiteindelijk niet gaat lukken. Zou zonde zijn. Ervaringen gewenst dus.
 
Volgens mij heeft er ook een stuk in de Strada gestaan. Hoorde ik tenminste van mijn dealer en deze had geen negatieve geluiden over dit systeem. Ik zelf ben nog geen lid van de Ducati club maar misschien heeft iemand hier het artikel uit de strada. Weet niet of er ook wat van gebruikers in staat.
 
In de strada wordt er wel enthousiast over gesproken. Op de foto ziet het er keurig uit.

Dinsdag gaat het hele spul naar de dealer, we zien het wel.
 
Op de foto te zien zit de Zumo aan de rechterkant van het stuur. Dus voor de bediening zal je het gas moeten loslaten. Lijkt me niet handig....
 
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik kan gewoon met mijn linkerhand het gas overpakken en met mijn rechterhand de navigatie bedienen. Dan moet het met je linker hand toch helemaal lukken. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik kan gewoon met mijn linkerhand het gas overpakken en met mijn rechterhand de navigatie bedienen. Dan moet het met je linker hand toch helemaal lukken. :+
Ach ja, tijdens het rijden laat ik mijn stuur weleens los...vizier omhoog/neus krabben.

Maar verder bedienen: nauwelijks...
 
Ik heb bovenstaande dus besteld. Uiteindelijk 77 Euro incl. verzendkosten.
Ben benieuwd.
 
Vandaag is het hele setje gemonteerd. Zit er keurig strak op, zoals op de bovenstaande foto. De dealer gaf aan dat bikePenR een flinke verbetering aan de eerste versie hebben doorgevoerd, waardoor het nu probleemloos geinstalleerd kon worden. Dus zoals op de eerste foto.

Lekker strak dus, en kort op de kroonplaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan