60mm slipon naar 54mm slipon...mogelijk?

tommyniesje

Die hard MF'er
9 nov 2006
612
0
Ik heb een mivvgp uitlaat op het oog, hij komt alleen van een r6 af dus aan de linkpijp heb ik niks. Nu is de aansluitdiameter van de demper 54mm en ik heb hier een linkpijp die aan het eind 60 mm is....!!!

Is er nu een truukje of iets om dit toch passend te maken?

Of moet ik een limnkpijp met een einddimeter van 54 zien te vinden??

Alvast bedankt....
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp is de aansluit diameter op jouw motor 60mm ? en je hebt een demper op het oog met een aansluitdiameter van 54mm ofniet ? zo ja lijkt het me geen goede cobinatie denk dat je hiermee het vermogen knijpt.
 
als ik het goed begrijp is de aansluit diameter op jouw motor 60mm ? en je hebt een demper op het oog met een aansluitdiameter van 54mm ofniet ? zo ja lijkt het me geen goede cobinatie denk dat je hiermee het vermogen knijpt.

je aan het ijn van mijn linkpijp naar de demper toe is de diameter 60mm dus ik zou oorspronkelijk een demper moeten hebben met een aasnluiting van 60mm!

nu is die demper die ik op het oog heb 54mm aansluiting......is dit passent te maken?
 
denk dat je de demper wel heel erg goedkoop moet kunnen krijgen wilt dit lonend zijn;) tevens denk ik echt dat het niet goed is voor de flow in je uitlaat, je krijgt zo denk ik veels teveel tegen druk. Denk dat je beter even verder kunt zoeken naar een beter passende demper *D
 
denk dat je de demper wel heel erg goedkoop moet kunnen krijgen wilt dit lonend zijn;) tevens denk ik echt dat het niet goed is voor de flow in je uitlaat, je krijgt zo denk ik veels teveel tegen druk. Denk dat je beter even verder kunt zoeken naar een beter passende demper *D

weet jij of er ook linkpijpen zijn die beginnen bij 60mm en eindstuk (waar de demper op komt) 54 mm???

Of zijn de linkpijpen altijd 1 maat...60 of 54....enz
 
Bel eens naar Superpole of ze zo'n linkpijp kunnen maken voor je.
Ze kunnen daar in ieder geval wel pijpen optrompen, ik weet alleen niet of 54 -> 60 mm mogelijk is.

Ik zou hem daarna wel op de bank zetten om te checken of je Air-Fuel-ratio nog in orde is trouwens...
 
Bel eens naar Superpole of ze zo'n linkpijp kunnen maken voor je.
Ze kunnen daar in ieder geval wel pijpen optrompen, ik weet alleen niet of 54 -> 60 mm mogelijk is.

Ik zou hem daarna wel op de bank zetten om te checken of je Air-Fuel-ratio nog in orde is trouwens...


ik dacht dat het anders om moet oftewel een pijp van 60mm naar 54 heen. Ik denk persoonlijk dat het A niet uitziet en B ook echt niet goed is voor hoe je motor nog zouw lopen. Denk dat je beter bij een bedrijf als superpole kunt gaan kijken die maken vrij goedkoop dempers helemaal hoe jij ze wilt hebben :) en ze hebben ook 2dehands dempers waar ze een prijs voor maken inclusief passend maken op jouw motor :)
 
Ik denk dat die motor dr geen reet om zal geven of ie een originele demper heeft met 60mm ingang, of een open demper met 54mm ingang.
En al zou het in beide gevallen om een open pijp gaan dan nog denk ik niet dat het een begrenzende factor is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan