25x25 actie Motoport ????

gixxernl

Die hard MF'er
10 aug 2004
476
0
Zuid Holland
er is een actie bij Motoport gaande , bij aanschaf van een motor dien je 25 maanden lang 25 euro te betalen en dan in 2010 het uitstaande bedrag zonder rente en minus de 25x25 euro in één keer af te betalen , heeft iemand ervaring met een dergelijke actie en wat zijn de voor en nadelen, mochten die er zijn :? .
op zich lijkt het interessant : je houdt je geld tot 2010 op de spaarrekening en vangt daar tot 2010 nog wat rente voor O-) O-)
 
dan moet je wel 25maanden op dezelfde motor rijden.
daarna nog FF het restbedrag wat nieuwprijs - 25X25Euro=625Euro is afbetalen.
dus nog bijna de nieuwprijs na ruim 2 jaar.
zou ik niet intrappen.
je motor is dan al niet meer dan een goede 2ehandsje waard.
 
Het enige wat ik kan bedenken is het rentevoordeel.

Als je geld inderdaad op je rekening hebt staan en dat je zonder problemen of gemoor na 25 maanden bijna de gehele koopsom over kan maken, lijkt het me geen verkeerde keus.
Al denk ik niet dat je dan zoveel wijzer wordt van het beetje rentevoordeel.
Misschien kan je met direkte/contante betaling nog wel meer voordeel behalen.
 
dan moet je wel 25maanden op dezelfde motor rijden.
daarna nog FF het restbedrag wat nieuwprijs - 25X25Euro=625Euro is afbetalen.
dus nog bijna de nieuwprijs na ruim 2 jaar.
zou ik niet intrappen.
je motor is dan al niet meer dan een goede 2ehandsje waard.

En toch rijd je 'm die 2 jaar zelf en heb je wel een nieuwe motor. Met een normale lening betaal je toch eigenlijk ook de nieuwprijs + extra rente... of ik zie het verkeerd :)

Enige voordeel is dat iedereen die er aan mee doet rustig door kan sparen voor een nieuwe motor, maar nu al wel de motor kan rijden.
Ik heb vaak zoiets van 'als je het nu niet kan betalen, spaar dan en koop het later', maar zo denkt niet iedereen en als het rentevrij kan, ach, waarom niet ?

Ik vraag me alleen af hoe dat zit met het eigendomsbewijs (oude deel 3), is dat van MotoPort tot de boel is afbetaald tot de laatste cent of krijg je die al meteen ? Je hebt natuurlijk altijd mensen met een slechte bedoeling.


edit;

Ik zit nu de site te bekijken, ze hebben dit alleen in november/december. Gewoon een laatste impuls om nog extra nieuwe en gebruikte motoren dit jaar te verkopen. Bovendien moet je € 149,-administratiekosten betalen aan de financieringsmaatschappij.
Voor de mensen die nu al hun nieuwe ros door de verse pekel willen rijden is het nog best een aardige aktie, zo lang je maar wel trouw blijft doorsparen voor het resterende bedrag.
 
Laatst bewerkt:
Al dit soort acties: "Koop nu, betaal later", hebben als voornaamste doel mensen te verleiden die (nu nog) niet het geld voor aanschaf hebben. Je krijgt nl. gewoon een een kredietcontract en als je na de 25 maanden het geld niet hebt dan zit je dus gewoon met een lening, waar de voorwaarden niet afwijken van wat gebruikelijk is in de branche.

Ergo, heb je het geld: direct betalen, heb je het geld (nog) niet: zelf sparen!
 
Als je een motor wilt kopen maar nog niet genoeg geld hebt kun je zo'n actie best aangrijpen om de motor eerder te kunnen rijden.
Zeker als je een vervoermiddel nodig hebt voor je werk zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de mankementen die een tweedehands met zich mee kan brengen.
Je moet wel zeker weten dat je na de periode het geld op tafel kunt leggen zonder dat je als een monnik moet leven.
 
Mooie aktie als je zeker weer dat je over 25 maanden het restantbedrag in 1 keer op kan hoesten.
Het addertje onder het gras is dat de finacieringsmaatschappij die dit bedrag voorschiet aan de motorzaak er op gokt dat je het geld dan niet hebt en een dure (lees 21% rente) lening met hun aangaat.
 
Als je een motor wilt kopen maar nog niet genoeg geld hebt kun je zo'n actie best aangrijpen om de motor eerder te kunnen rijden.
Zeker als je een vervoermiddel nodig hebt voor je werk zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de mankementen die een tweedehands met zich mee kan brengen.
Je moet wel zeker weten dat je na de periode het geld op tafel kunt leggen zonder dat je als een monnik moet leven.


:^
 
Uitgestelde betaling is idd alleen fijn als je het bedrag op een spaarrekening opzij kunt zetten, of als je het uitstaande bedrag in die periode bijeen kunt sparen (en vervolgens op die spaarrekening zet). Dan heb je voordeel. Anders moet je het niet doen, want dan kom je op het eind van die periode in de problemen.


Al denk ik niet dat je dan zoveel wijzer wordt van het beetje rentevoordeel.
Misschien kan je met direkte/contante betaling nog wel meer voordeel behalen.
Welk voordeel denk je dan aan? Normale kortingen en extra accessoires kun je ook met uitgestelde betaling bedingen. En het rentevoordeel op een goede internetspaarrekening is best interessant, zolang het bedrag van de UB groot genoeg is.
 
je betaald nu dus 625 + 149 adminstr kosten en over ca. 2 jaar en dan opeens het hele bedrag

Wat je spaart in die 2 jaar? laten we zeggen dat je fiets 15.000 kost nieuw. Daar een rente van 4,5% over = 15675 x 4,5% = 16.380,38
Je spaart dus 1380,38 euro (wel 2 jaar wegzetten tegen 4,5% dan. - 625 - 149 = 606,38 euro mee uit. In 2 jaar tijd.

Met een beetje onderhandelen heb je dat ook.
 
Ja en dan rij je je fiets in de prak, krijg je van de verzekering alleen de dagwaarde terug, rij je dus een mindere fiets en moet je nog wel betalen... Ben er altijd een beetje huiverig voor...
 
Ik heb maar een klein bedrijfje, maar als klanten mij zo'n voorstel doen, zijn ze welkom!
Ik bel wel ff naar een financieringsbureau, en heb het denk ik zó geregeld hoor.........
ik denk zelfs dat 30X30 of 40X40 ook wel kan.............
Uiteindelijk is het voordeel voor de klant dus helemáál niet zo groot :N , maar voor diegene de nú het geld even niet heeft, is het wel makkelijk natuurlijk.....
 
Laatst bewerkt:
Het zou heel goed kunnen dat je verplicht wordt je motor voor de looptijd van de lening (want dat is het wel) all-risk te verzekeren. Vraag jezelf vooraf even af of je dat zonder deze actie ook gedaan had. Misschien wel, dan is dit geen extra kostenpost, maar anders ...
 
Zou der nooit aan beginnen, ik heb altijd geleerd, eerst geld, dan dingen kopen :) Dit is gewoon uitgaven naar de toekomst verschuiven wat is niet graag zou willen hebben.
 
je betaald nu dus 625 + 149 adminstr kosten en over ca. 2 jaar en dan opeens het hele bedrag

Wat je spaart in die 2 jaar? laten we zeggen dat je fiets 15.000 kost nieuw. Daar een rente van 4,5% over = 15675 x 4,5% = 16.380,38
Je spaart dus 1380,38 euro (wel 2 jaar wegzetten tegen 4,5% dan. - 625 - 149 = 606,38 euro mee uit. In 2 jaar tijd.

Met een beetje onderhandelen heb je dat ook.

Je bespaart 2 jaar rente over het aankoopbedrag -149 euro aan administratiekosten (Wel dure administratie!)

De 25x25 euro wordt namelijk van de oorspronkelijke 15.000 die eigenlijk zou moeten betalen afgetrokken.

Op zich dus best aardig als je het geld hebt. Anders wordt het alsnog een dure motor. Die 625 euro die jij van de besparing (te weten 2 jaar rente) afhaalt, moet je van het totale eindbedrag afhalen dat je na 2 jaar moet betalen. Niet van je totale besparing aan renteopbrengst.
 
Laatst bewerkt:
Doen zou ik zeggen!

Dit is toch gewoon hetzelfde principe als de hypotheekrenteaftrek.

Als jij een huis koop betaal jij toch ook niet 1,5k in 1 keer.

Als je geen rente betaald voor de lening, waarom zou je dan direct betalen en je rente over het te betalen bedrag dat je kan sparen mislopen?
 
Als je geen rente betaald voor de lening, waarom zou je dan direct betalen en je rente over het te betalen bedrag dat je kan sparen mislopen?


Waarschijnlijk kun je een leuke korting(die waarschijnlijk hoger is dan het rentevoordeel) bedingen als je direct betaald.


Wijsneusmodus

In het bedrijfsleven is een betalingskorting heel gewoon. Bijvoorbeeld een korting van 2% als je binnen 3 dagen betaald ipv de gebruikelijke betalingtermijn van 2 maanden.
 
Ja en dan rij je je fiets in de prak, krijg je van de verzekering alleen de dagwaarde terug, rij je dus een mindere fiets en moet je nog wel betalen... Ben er altijd een beetje huiverig voor...

Is ook met andere fietsen, dit is dus meer een gevoelskwestie lijkt me
 
Als je geen rente betaald voor de lening, waarom zou je dan direct betalen en je rente over het te betalen bedrag dat je kan sparen mislopen?

Ik kan me voorstellen dat je dit doet. Dan moet je wel voor je zelf weten dat je dit geld ook in de gestelde tijd kan sparen/ op zij kan laten staan. Op het moment dat je niet betaald in 2010, wordt het een gewone lening met een rente die waarschijnlijk wel tegen de 7-8% loopt. Ik kan me ook indenken dat op het moment dat je niet betaald in 2010, de rente met terugwerkende kracht aan de financierder mag betalen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan