Plastidip.. eens kijken of het werkt

Ilmar

MF veteraan
1 jun 2010
7.663
36
Zuid holland
Mijn KLE500 is toe aan een nieuw uiterlijk, spuiten kost bijna meer dan de fiets waard is, wrappen lijkt mij vrij moeilijk (met name de tank) dus opzoek gegaan naar een andere oplossing. dus..

Afgelopen donderdag 4 spuitbussen plastidip besteld.. voor 9 euro per bus, vandaag zijn ze afgeleverd *O*

Mocht het niet goed gaan zou het gemakkelijk te verwijderen zijn en dan is de schade van 50 euro beperkt.

scaled.php



Ik begin met een relatief kleine zijkap zodat om te oefenen. Onderstaande kap dus.
20120702121611.jpg

20120702121919.jpg


uiteraard eerst de kap goed schoonmaken en ontvetten.

Vervolgens heb ik de kap op 2 stenen gelegd zodat de kuip volledig vrij van de grond is zodat er makkelijker rondom gespoten kan worden.

De gekozen kleur is matzwart. Ik heb de sticker afgeplakt om te kijken of ik deze hiermee kan behouden. Lukt dit niet gaat deze eraf en besteld ik een stickersetje.

voor
spuiten1.jpg


na
spuiten2.jpg


Ik heb 4 lagen aangebracht.

straks de tape verwijderen..
 
thnx, het is allemaal een test :Y geen idee of het goed blijft zitten, vooral op de punten waar er wat meer wrijving is, maar we zullen het zien
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het een keer voor mijn helm gebruikt. Eindresultaat lijkt erg mooi, maar na een paar ritjes begonnen stukjes al los te laten doordat er wat insecten kapot spetterde op mijn helm.

Hard dus niet goed uit voor dat doeleinde. Ik ben bang dat dat ook bij jou gaat gebeuren. €9 per bus is dan wel weer erg goedkoop.
 
Denk niet dat het lukt met de tape, waarschijnlijk beschadig je zo de lak.

Mag ik vragen waarom je voor plastidip hebt gekozen? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord
 
Grappig, dacht er gister nog aan om de motor te plastidippen :) Wanneer ga je de rest doen / monteren / echt testen? :P

Kwetsbaar gedeelte lijkt me dat waar je vaak langs wrijft, zoals bijv benen langs de tank,
 
Denk niet dat het lukt met de tape, waarschijnlijk beschadig je zo de lak.

Mag ik vragen waarom je voor plastidip hebt gekozen? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord
omdat als het werkt het echt super makkelijk te doen is vergeleken met wrappen of "echt" spuiten. Ook zijn de kosten laag.
 
Grappig, dacht er gister nog aan om de motor te plastidippen :) Wanneer ga je de rest doen / monteren / echt testen? :P

Kwetsbaar gedeelte lijkt me dat waar je vaak langs wrijft, zoals bijv benen langs de tank,
al het kuipwerk doen en de tank zal wel wat tijd kosten. Maar wil het zsm doen ;)
 
In plaats van moeizaam afplakken kun je plaatsen die je niet wil spuiten ook insmeren met vet of vaseline, veeg je er naderhand makkelijk af.
 
het verwijderen van de tape gaf toch niet het gewenste resultaat.. dus alles eraf getrokken.

Zoals gezegd is het spul inderdaad makkelijk te verwijderen. Hierdoor vraag ik mij toch ook iets meer af of dit spul we goed gaat blijven zitten. Maar daarom deze test.

opnieuw gespoten na het verwijderen van de sticker
spuiten3.jpg


gemonteerd
spuiten4.jpg

spuiten5.jpg


Langs dit stuk kuipdeel zitten mijn benen tijdens het rijden dus dit lijkt mij een goede test om te zien of dit spul het overleeft. Komende week op de motor naar het werk en dan eens kijken of er slijtage optreed.

Tip naar alle mensen die willen weten waar je dit spul kan kopen of het direct ook al zelf willen gaan proberen.. Wacht even tot dit weekend.. dan kan ik je misschien toch weer 50 euro besparen.

Kan je toch niet wachten, dan is het hier te bestellen:

www.plastidip.nl

of

http://www.classicinterna...astidip/plasti-dip-spray/

bij plastidip.nl is mat zwart momenteel uitverkocht.
 
alleen nog aan het bedenken of het handig is om er een blanke lak overheen te spuiten. Deze zou nog wat meer bescherming moeten geven en de lak wat beter beschermer.
 
het verwijderen van de tape gaf toch niet het gewenste resultaat.. dus alles eraf getrokken.

Zoals gezegd is het spul inderdaad makkelijk te verwijderen. Hierdoor vraag ik mij toch ook iets meer af of dit spul we goed gaat blijven zitten. Maar daarom deze test.

opnieuw gespoten na het verwijderen van de sticker

Langs dit stuk kuipdeel zitten mijn benen tijdens het rijden dus dit lijkt mij een goede test om te zien of dit spul het overleeft. Komende week op de motor naar het werk en dan eens kijken of er slijtage optreed.

Tip naar alle mensen die willen weten waar je dit spul kan kopen of het direct ook al zelf willen gaan proberen.. Wacht even tot dit weekend.. dan kan ik je misschien toch weer 50 euro besparen.

Hoeveel van een bus heb je ongeveer gebruikt voor dit kapje?

Ik denk dat je de tape het beste kan verwijderen als die rommel nog nat is :?
 
Je hebt neem ik aan wel een laag of 5-7 gedaan? Had zo'n filmpje gezien van plastidip waarbij ze een golf hadden gespoten, maar zeiden wel dat voor 't optimaal een laag of 5-7 wel handig was. Met uiteraard wachttijd tussen de lagen.
Mgoed, die gebruikten een ander type spuit, niet deze bussen maar eentje met een pomp enzo, weet niet of 't veel uitmaakt.

Ben benieuwd of het goed houdt! Ziet er voorlopig iig strak uit!
 
alleen nog aan het bedenken of het handig is om er een blanke lak overheen te spuiten. Deze zou nog wat meer bescherming moeten geven en de lak wat beter beschermer.
Dat idee had ik ook in dat andere topic al gegeven, lijkt mij een betere optie.

Hou dit ook even in de gaten. Ben benieuwd :Y
 
Hoeveel van een bus heb je ongeveer gebruikt voor dit kapje?

Ik denk dat je de tape het beste kan verwijderen als die rommel nog nat is :?
omdat ik een keer opnieuw moest beginnen heb ik dit kapje dus 2x gespoten. Elk 5 lagen.

Denk nu dat ik een 1/4 tot een 1/2 bus gebruikt heb. Maar weet het niet zeker.


Je hebt neem ik aan wel een laag of 5-7 gedaan? Had zo'n filmpje gezien van plastidip waarbij ze een golf hadden gespoten, maar zeiden wel dat voor 't optimaal een laag of 5-7 wel handig was. Met uiteraard wachttijd tussen de lagen.
Mgoed, die gebruikten een ander type spuit, niet deze bussen maar eentje met een pomp enzo, weet niet of 't veel uitmaakt.

Ben benieuwd of het goed houdt! Ziet er voorlopig iig strak uit!

Ik ga nu naar de winkel om blanke lak te kopen (mat). want de structuur is niet glad. Hierdoor ben ik bang dat er sneller en meer wrijving gaat ontstaan waardoor het sneller eraf zal komen. Met blanke lak hoop ik dit te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan