#34 Kevin Schwantz

Het wordt beter:

Here is Kevin Schwantz's 1994 bike from the USGP:
3235192-ks1994_bike.jpg


Another Schwantz from 1994
3238419-schwantz098.jpg


Kevin Schwantz with his #1 plate from 1994:
3227177-leaned_schwantz.jpg


My pre 91 shots when I used amanual focus camera were not so good. Here is Schwantz in 89 just outside turn 3:
3228588-schwantz1989.jpg


Here is another from 89 of Schwantz:
3228596-schwantz3062.jpg


I loved all the old Laguna Seca photos posted here from the 80's and 90's
I attended all 0f the 88-94 USGP races have a few photos from them:
3227148-schwantz.jpg



Bron: Old USGP Photos - BARF - Bay Area Riders Forum

Met nog veel meer geweldige foto's uit die tijd!
 
Laatst bewerkt:
Dan zie je maar weer dat rossi echt niet de eerste was met kekke kleurtjes op de laarzen.

Ik heb niets met sigaretten of roken, maar die livery's van vroeger waren echt wel mooi hoor.
 
De tabaksreclame moet weer terugkomen,deze industrie heeft geld zat en zo heeft roken een nuttig effect.

Het valt me nu wel weer op,tevens op oude films,dat de mannen toen wat amateuristisch op de fiets zitten tov de huidige coureurs.Dit zal wel met de elektronica te maken hebben omdat je op de oude fietsen nogal snel de lucht in gelanceerd werd.
Het lijken nu meer fotos van een gemiddelde circuitdag
 
De tabaksreclame moet weer terugkomen,deze industrie heeft geld zat en zo heeft roken een nuttig effect.

Het valt me nu wel weer op,tevens op oude films,dat de mannen toen wat amateuristisch op de fiets zitten tov de huidige coureurs.Dit zal wel met de elektronica te maken hebben omdat je op de oude fietsen nogal snel de lucht in gelanceerd werd.
Het lijken nu meer fotos van een gemiddelde circuitdag

de rij techniek is gewoon veranderd, verbetert zeg maar.
heeft niets met de angst voor highsiders te maken.
 
Nja heeft denk ik ook te maken met vooruitstrevende mechanische en electronische techniek hoor. De motoren van tegenwoordig zijn veel beter op de limiet te rijden, ik denk dat het halve huidige veld zich met gemak laat verrassen door de soes van kevin, als ze daar op zouden rijden.
 
ze hadden toen ook geen angst hoor.
je hoofd naar je pols brengen in de bocht werd gewoon nog niet gedaan toen.
 
Wat mij aan kevin opvalt is dat ie ( en dat zie je in dat filmpje van zijn eerste 500 race ook) heel erg rechtop zit en toch heel aanvallend rijdt. Terwijl je tegenwoordig ziet dat als iemand ech aanvallend aan het rijden is hij zo'n beetje zijn tanden in zijn kuipruit heeft staan.

De road racing stijl lijkt wel een beetje op de stijl van schwantz, ik zat van de week maar weer eens closer to the edge te kijken en je ziet maar amper kneedowns enzo, gewoon zo hard mogelijk de hoek om.
 
alle racers word nu geleerd hun kin bij hun pols te houden in de bocht.
dat werd voorheen niet gedaan.
kijk ook maar naar beelden doohan, rijd ook vrij rechtop vergeleken met nu.
elias overdrijft het weer, maar technieken veranderen nu eenmaal.
 
Bij Schwantz valt het nog wel mee, wanneer je hem vergelijkt met een Doohan of Abe.

mickdoohanphoto23.jpg


art.abe.gi.jpg


Al heb ik wel het idee dat hun stijl de laatste jaren wel wat minder extreem was.

Hoe je er op zit maakt ook niet uit, als je er races mee wint zal het wel goed wezen. :+
 
Wat mij aan kevin opvalt is dat ie ( en dat zie je in dat filmpje van zijn eerste 500 race ook) heel erg rechtop zit en toch heel aanvallend rijdt. Terwijl je tegenwoordig ziet dat als iemand ech aanvallend aan het rijden is hij zo'n beetje zijn tanden in zijn kuipruit heeft staan.
De road racing stijl lijkt wel een beetje op de stijl van schwantz, ik zat van de week maar weer eens closer to the edge te kijken en je ziet maar amper kneedowns enzo, gewoon zo hard mogelijk de hoek om.

Nou gezien de rijstijl van de Texas Tornado niet hoor die duwt ook erg álá Boetje.
 
Bij Schwantz valt het nog wel mee, wanneer je hem vergelijkt met een Doohan of Abe.

[afbeelding]

[afbeelding]

Al heb ik wel het idee dat hun stijl de laatste jaren wel wat minder extreem was.

Hoe je er op zit maakt ook niet uit, als je er races mee wint zal het wel goed wezen. :+
Anno 2012 ziet het er niet uit :N
Maar die Doohan wist toch wel hoe je moest :] ...... :Y
Maar er waren in het verre verleden toch ook wel rijders die meer een hangende stijl aanhielden en hun hoofd richting kuip brachten,o.a Haslam en Pa Roberts.
 
Laatst bewerkt:
Anno 2012 ziet het er niet uit :N
Maar die Doohan wist toch wel hoe je moest :] ...... :Y
Maar er waren in het verre verleden toch ook wel rijders die meer hangende een stijl aanhielden en hun hoofd richting kuip brachten,o.a Haslam en Pa Roberts.
 
Ho man wat een geluid uit dat ding bij volgas Veenslang. :] *O* *O*

Ja Gerrit, jij hebt het genoegen gehad dat van dichtbij zelf mee te mogen maken. Koester dat maar. Ik ken het van de tv beelden. En dat waren gewoon mooie tijden.

Ik deze bike wel mogen aanschouwen vorig jaar in Spa. Mooie bike nog steeds :Y
 
Bij Schwantz valt het nog wel mee, wanneer je hem vergelijkt met een Doohan of Abe.

[afbeelding]

[afbeelding]

Al heb ik wel het idee dat hun stijl de laatste jaren wel wat minder extreem was.

Hoe je er op zit maakt ook niet uit, als je er races mee wint zal het wel goed wezen. :+

Bayliss vond ik ook altijd erg rechtop zitten..

Dit is dan wel een pic op de 999 maar op de 1098 zat ij ook nog vrij rechtop...

troy-bayliss_16.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan