tank sealen...

Rooffuss

Die hard MF'er
28 jul 2003
530
0
Breda
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het sealen van een benzinetank? Mijn tank is namelijk ernstig vervuild door stilstaan, nu wil ik hem sealen, weet iemand welk spul ik hier het beste voor kan pakken??
 
Coaten heet dat.. Ennn.. ik heb dat ook gedaan.. Kan je kopen bij de Motorport, ben wel ff naam vergeten.. zijn 3 potjes.. 1 Coating, 1 Aceton en 1 Ontroester ( Ets middel )...
 
Merk ben ik ook even kwijt, maar waren inderdaad 3 potjes.
Maar eerst de tank goed ontroesten en dergelijke, deed ik met 3 handen vol oude schroeven en moeren en schudden met de tank.
Alle troep erweer uit en dan ga je met de potjes aan de gang.
 
Dit ving ik laatst 'ns op in 'n gesprek, wellicht kan iemand van jullie dit verhaal tot het rijk der fabelen verbannen...?

"Een benzinetank die van binnenuit is verroest is deels schoon te krijgen door de tank te demonteren, benzine af te tappen en de tank vervolgens te voorzien van een klein beetje fijn grind :? :? Vervolgens de tank zachtje schudden waardoor het grind de roest in de tank losslaat."

Klinkt mij een beetje als 'n kwakzalver-oplossing, maar niet proberen dus?
 
Niks kwakzalver-oplossing: inderdeed wat grind/moertjes en wat water in je tank en schudden maar.
Dit krijgt een soort van staalborstel-werking en doet z'n werk.
Daarna zul je met een etser aan de gang moeten om ook de wat ingeroeste stukken weer blank te krijgen.
Draai de tank steeds een stukje zodat de gehele binnenkant wordt geetst.
Dit draaien moet om de zoveel uur (ik hanteer meestal 12 uur).
Als alles is gedaan (goed controleren,de sealing pakt niet op niet-geetste delen) kan de sealing erin.
Goed draaien en na een paar uur kan de niet-uitgeharde sealing eruit.
Herhaal dit totdat er een goede laag in de tank zit en je er geen sealing meer uit kunt halen.Kloar! :+
 
hallo oma! alles goed? :P

eey chefkes, kan iemand mij vertellen waar ik die 3 potjes kan kopen? het liefst hetzelfde merk als het kan. mijn tank heeft ook een tijdje buiten gestaan, moet hem goed schoon krijgen van binnen!

gr
chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan