Warm zadel FZ6

Johan Kreeft

Rookie
22 feb 2016
9
0
Ooltgensplaat
Nadat ik 2 weken geleden een FZ6 uit 2004 gekocht te hebben waar een dikke BOS uitlaat onder zat, heb ik de uitlaat verwisseld voor de originele nu valt heel erg op dat na ongeveer 60km het zadel behoorlijk warm wordt.
Wat kan ik hieraan doen?
full
 
Zitten de juiste hitteschilden erbij ?

Of langzaam rijden ?

Weet van anderen van de Fazerclub dat dit type Fazer "kontverwarming" heeft. Uitlaat zit nu eenmaal heel dicht onder je achterste. Denk dat dit ingebakken is. Anders gezegd hoe beter de hitteschilden in de uitlaat hoe slechter de kontverwarming.
 
Ik heb ook zo'n FZ6 gehad.. Is inderdaad vrij normaal het zadel wat warmer word dan andere fietsen waarbij de uitlaat aan de zijkant hangt. Is een beetje inherent aan zo'n ontwerp.

Als je hitteschilden nog goed zitten en er smelt niets weg dan is er niets aan de hand.. :+
 
Het is gewoon de originele uitlaat, en nee het was met aardig tempo, rotterdam-vlissingen moest onderweg gewoon stoppen zo warm. Op een andere Fazer wel lauw maar niet zo heet als deze, kontverwarming is fijn in de winter ;-)
 
Ik heb een 600RR waarbij de demper ook onder de kont zit.

Ik heb een carbon demper maar in de zomer wordt het onder mijn reet ook aardig warm! Ik heb hiervoor een 600RR gehad met titanium demper (je zou verwachten dat die meer hitte zou afgeven) waar ik dit probleem niet had.

Ik heb met de huidige motor vorig jaar wel eens tijdens het rijden even gekeken of er niets in de fik stond onder mijn reet, omdat het erggg warm was. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan