Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk nog niet over nagedacht. Voorlopig niet, kan altijd nog. Eerst maar eens zien dat ik 'm aan het rijden krijg.Nice, ga je de letters nog inkleuren, of houd je die zwart?
Gisteren het plaatje afgemaakt waarop de indicator-unit wordt vastgezet. Ook de plaat waar de andere tellers aan zitten had nog wat aanpassingen nodig. Die is dus weer kaal en beide krijgen binnenkort een nieuw laagje lak.
[afbeelding]
Dan ben ik nog bezig geweest met het afplakken van het blok. Die krijgt net zoals de rest ook een mooi vers laagje lak. Tijdrovend klusje, maar met een tip van Car SOS net weer iets makkelijker:
[afbeelding]
Je tikt de overtollige tape er voorzichtig met een hamertje vanaf, i.p.v. te snijden.
Nog een vraagje, op de foto zie je een soort rubber hulsje, deze zat ook om een aantal van de andere bouten. Maar volledig vergaan. Wat is het nut hiervan, moet ik het vervangen en zo ja waarmee?
[afbeelding]
Tot de volgende update! Die komt waarschijnlijk dinsdag, want dan ben ik lekker een dagje vrij!
Die tip had ik ook gezienGisteren het plaatje afgemaakt waarop de indicator-unit wordt vastgezet. Ook de plaat waar de andere tellers aan zitten had nog wat aanpassingen nodig. Die is dus weer kaal en beide krijgen binnenkort een nieuw laagje lak.
[afbeelding]
Dan ben ik nog bezig geweest met het afplakken van het blok. Die krijgt net zoals de rest ook een mooi vers laagje lak. Tijdrovend klusje, maar met een tip van Car SOS net weer iets makkelijker:
[afbeelding]
Je tikt de overtollige tape er voorzichtig met een hamertje vanaf, i.p.v. te snijden.
Nog een vraagje, op de foto zie je een soort rubber hulsje, deze zat ook om een aantal van de andere bouten. Maar volledig vergaan. Wat is het nut hiervan, moet ik het vervangen en zo ja waarmee?
[afbeelding]
Tot de volgende update! Die komt waarschijnlijk dinsdag, want dan ben ik lekker een dagje vrij!
Dank voor je uitleg en de simpele oplossing!Die rubber hoesjes om de draadeinden hebben een isolerende werking: de draadeinden zijn van staal, het cylinderblok van alumeninium, en door het straatvuil/ vocht/ meuk dat door je voorwiel opgegooid wordt ontstaat galvanische corrosie.
Hierdoor gaat je cylinderblok muurvast op de draadeinden zitten, en krijg je geheid schade als je het spul wilt demonteren.
Vervangen door een stuk krimpkous om je draadeind te krimpen
ik heb pas nog wat schokdempers "gespamd" in het XS topic, dus ook van die busjes heb ik waarschijnlijk nog wel wat liggen.
Maar nu alles ingepakt ivm verhuizing.. als je wat nodig hebt PM maar even.
De busjes zijn ervoor dat de schokdempers op de ophanpunten passen, deze zijn links en rechts verschillend van diameter (onder) en wellicht ook zodat de schokdempers universeel op een andere motor kunnen passen.
De originele zijn van staal, zou geen plastic gebruiken.
Als je iemand hebt die een draaibank heeft kan je natuurlijk ook makkelijk wat laten maken...
Haha, cool!8<
Daarna nog geprobeerd onder röntgendoorlichting te kijken hoe het vanbinnen zat (secundaire arbeidsvoorwaarden noem ik dat ), maar daar werd ik niet veel wijzer van. Daarom een nieuwe.
Deze plaatjes wil ik jullie ook niet onthouden (klik voor vergroting):
[afbeelding]
en een zij-aanzicht:
[afbeelding]
Tot de volgende keer!