Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien? Zeker wetenAls de noordlus verkleind wordt, gaat die misschien ook wel gebruikt worden bij vrijrijden en ZAC/KNMV.
Wanneer staat dit alles op de planning?
Ja zat ik ook even aan te denken maar vorig jaar was hier ook al sprake van hoor.
Misschien? Zeker weten
Het voordeel is dus 1 circuit. Voor Nederlandse evenementen dus iets langer, voor WK iets korter. Zonde dat de Noordlus weg gaat. Heb er een paar keer over gereden en moet zeggen dat het een stuk mooier is dan het Nationale Circuit.
Voordeel is wel dat het circuit op veiligheid een stuk meer kan doen. Geen achterlijke pionnenparade in de eerste bocht, een mooie grindbak in plaats van vuilstort en lekker breed. Ook kunnen de nationale coureurs nu gebruik maken van de Strubben, wat een hele kick schijnt te zijn
Bijkomend, misschien ietwat vergezocht voordeel, is de mogelijkheid voor nationale coureurs zich meer te kunnen bewijzen in het internationale veld dan voorheen.
Een coureur die al 3 jaar mee doet in het ONK kent het complete circuit op z'n duimpje en zal daar voordeel van hebben als hij/zij een wildcard krijgt tijdens een internationaal evenement. Zodoende kan deze zich wellicht eerder in de kijker rijden en verder komen dan nu, waarbij ze de Noordlus vaak slechter kennen dan de WK coureurs.
Jep, de hekken stonden open terwijl er niemand over het circuit rijdt. Zonde om dat asfalt dan onbenut te latenHelemaal mee eens man
En jij heb al eens over de noordlus gereden?! Gaaf joh!!
Ja zat ik ook even aan te denken maar vorig jaar was hier ook al sprake van hoor.
De noordlus word toch maar alleen bij WK wedstrijden gebruikt!!
En verder niet geloof ik !!
Miljoenen investeringen in motorparkeerplaatsen, extra veiligheid en nieuwe tribunes
Tijdens een bezoek dat Jos Vaessen en Jaap Timmer van het TT-bestuur brachten aan de laatste GP van afgelopen seizoen in Valencia (nov. 2003), heeft het TT Circuit Assen van de MotoGP-rijders, Dorna en IRTA groen licht gekregen voor de nieuwe plannen rond de Finish tribune bij de vaak allesbeslissende Geert Timmer chicane voor start & finish. De MotoGP-rijders, vertegenwoordigd door Valentino Rossi, Sete Gibernau, Kenny Roberts jr en Nobuatsu Aoki hadden na de Dutch TT van 2003 enkele aanvullende extra veiligheidswensen aan de TT-organisatie gevraagd, die boven op de FIM circuithomologatie (goedkeuring) komen.
Voor de komende Dutch TT op 26 juni a.s. zorgt de TT-organisatie al voor een groot aantal extra veiligheidsmaatregelen, zoals het vergroten van de uitloopzone (grindbakken) bij het uitkomen van de Ossebroeken en Meeuwenmeer, het verplaatsen van de vangrail op de Veenslang en in totaal 550 meter extra airfences bij Madijk (350 mtr) en Strubben (200 mtr).
Daarnaast hebben de heren GP-coureurs aangegeven dat zij graag een grotere uitloopmogelijkheid zouden willen zien bij de Geert Timmer-bocht. Om daar de grindbak te kunnen vergroten zou de Finish tribune, met ruim 5.000 van de meest gewilde zitplaatsen, voor de toekomst wellicht moeten komen te vervallen. Reden genoeg voor Willem Bielderman, TT-bestuurslid met Bouwzaken in zijn portefeuille, tot een uniek concept te laten komen, Samen met de Grontmij ontwikkelde hij een ontwerp voor een circa 300 meter lange 'zwevende' tribune, waar de grindbak onderdoor kan lopen. Op deze inventieve manier is zowel de veiligheid van de coureurs en blijven de fel begeerde tribune plaatsen bij de Geert Timmer bocht behouden. Op 31 maart 2004 werden de bouwtekening en visuals gepresenteerd, waar iedereen laaiend enthousiast over reageerde. Zo zorgt het TT Circuit Assen, naast de totstandkoming van de voor de racewereld unieke verharde parkeerplaats voor 12.000 motoren die voor de Dutch TT van dit jaar gereed zal komen, ook in 2005 weer voor een wereldprimeur in de Grands Prix, met een zwevende Finish tribune die plaats biedt aan ca. 6.000 racefans. De nieuwe Finishtribune, waarvan de onderste rij begint op vier meter hoogte en de bovenste rij, a la de Hoofdtribune tot zo'n zeventien meter hoogte reikt, biedt een prachtig panoramaoverzicht over het TT Circuit Assen.
Met de bouw van de bufferzone voor het Witterveld, de aanleg van de 12.000 verharde motorparkeerplaatsen en het verplaatsen van de TT camping, en de extra veiligheidswensen van de GP-coureurs gaan enkele miljoenen euro's investeringen gepaard. Met de bouw van de nieuwe Finish tribune in 2005 en het creëren van een nieuwe tribune tussen Duikersloot-Meeuwenmeer zal het TT Circuit Assen in 2005 eveneens enkele miljoenen euro's in haar accommodatie investeren.
Bron: www.tt-assen.com
mee eensMisschien? Zeker weten
Het voordeel is dus 1 circuit. Voor Nederlandse evenementen dus iets langer, voor WK iets korter. Zonde dat de Noordlus weg gaat. Heb er een paar keer over gereden en moet zeggen dat het een stuk mooier is dan het Nationale Circuit.
Voordeel is wel dat het circuit op veiligheid een stuk meer kan doen. Geen achterlijke pionnenparade in de eerste bocht, een mooie grindbak in plaats van vuilstort en lekker breed. Ook kunnen de nationale coureurs nu gebruik maken van de Strubben, wat een hele kick schijnt te zijn
Bijkomend, misschien ietwat vergezocht voordeel, is de mogelijkheid voor nationale coureurs zich meer te kunnen bewijzen in het internationale veld dan voorheen.
Een coureur die al 3 jaar mee doet in het ONK kent het complete circuit op z'n duimpje en zal daar voordeel van hebben als hij/zij een wildcard krijgt tijdens een internationaal evenement. Zodoende kan deze zich wellicht eerder in de kijker rijden en verder komen dan nu, waarbij ze de Noordlus vaak slechter kennen dan de WK coureurs.