57km te hard is niet duur :-)

Nicks4Nix

MF veteraan
26 nov 2002
2.046
92
Eindhoven (Noord Brabant)
Facebook
vanmiddag behoorlijk geluk gehad op weg naar de ring!
op zich wel pech natuurlijk maar het kon erger ...

we trekken met z'n tweeen op bij een stoplicht :] en pakken ff een bochtje. springt er ineens zo'n manneke met een groene pet op de weg. Gut gemacht, 107 stunden km gelaserd. |( oeps. 52 stunden km gecorrigeerd. kostes das ? 160 pleurootjes. auw.

wij een beetje dom doen O-) en beginnen over hoe hard je dan mag. wij dachten natuuuurlijk dat we al buiten de bebouwde kom waren en dat het dus wel meeviel. nou ja, beetje meelevend begonnen de beambtes al een beetje na te vragen hoeveel pleurootjes we bij hadden. nou ja, iets van 50 euro.
ok dan sagt er, 100 pleuro met z'n tweeen ophoesten en het is ok. !!!!!!

niet moeilijk voor te stellen wat een gevoel je dan hebt als je weer wegrijdt ...
 
en die agent is weer 100 euro rijker!!
ik betaal dus echt niet aan oom agent zo aan de weg.....

100 euro in 't zwart of ca. 500 officieel?
Ik zou het wel weten... voor de resterende 400 euro's een nieuw setje banden :) .
 
we kregen ook netjes kwitanties. zien er iig behoorlijk officieel uit, dus denk niet dat ie ze in z'n zak steekt.
anyway, ze hadden ons ook gewoon voor 57kms op kunnen schrijven, dus al ging ie er een nieuw lingerie-setje voor z'n vrouw mee kopen ; ik heb er geen probs mee :P
 
en dan, als jij minder arm bent maakt het me niet uit wat die agent is. Nog een geluk dat ze medeleven vertoonden.
 
Zijn tenminste normale boetes.
Hier in nederland probeerd de overheid zijn zakken te vullen door met extreem hoge boetes te smijten en zo kunnen ze de gratis-cocaine-project-voor-junks financieren.....


En dat bull-shitt over te hard rijden; gevaar voor anderen, beter voor het milieu etc.... :r

De nederlandse overheid zijn gewoon stelletje zakkevullers...
In nederland kost je deze grap : € 382,- + Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket. :(
 
Ik had hier nonderju ook een document voor |(
Ging over het feit dat je niet meteen hoeft te betalen als je staande werd gehouden. Dit is een uitspraak die gedaan is in Brussel.

Ik ga maar weer eens op zoek op Internet, waar ik dit had zien staan.
 
en die agent is weer 100 euro rijker!!
ik betaal dus echt niet aan oom agent zo aan de weg.....


Je moet eens wat vaker naar Duitsland gaan voordat je commentaar levert, is namelijk heel normaal, buitenlanders in Nederland moeten ook meteen betalen, en jij dus ook in Duitsland, gasten hebben speciale bonnenboekjes met een afscheursysteem, dus ik zou maar betalen, en in je handjes knijpen als die aardig is om je boete te verlagen. :}
 
Als een buitenlander in Nederland een bon krijgt mag ie mee naar bureau om daar te betalen.
Vervolgens krijgt hij op bureau een kwitantie al bewijs dat er betaald is.
Er word NIET op straat afgehandeld met geld. (regio Rotterdam)
Alleen al om corruptie ideeen uit te sluiten.

Op bureau word het geld afgeteld en genoteerd om vervolgens ondertekend te worden door de wachtcommandant en verzegeld gaat het een kluis in voor het OM.

Hoe het ergens anders gaat heb ik geen flauw idee.
 
Zijn tenminste normale boetes.
Hier in nederland probeerd de overheid zijn zakken te vullen door met extreem hoge boetes te smijten en zo kunnen ze de gratis-cocaine-project-voor-junks financieren.....

Hier hebben we echt iemand die weet waar hij overpraat: Gratis cocaine vor junks...stevig staaltje van de bel horen luiden maar ik weet niet waar de klepel hangt. Gokje: afgelopen jaar minimaal 1 keer LPF gestemd :? (niets mis mee hoor...ook van die doordenkers)
 
Je moet eens wat vaker naar Duitsland gaan voordat je commentaar levert, is namelijk heel normaal, buitenlanders in Nederland moeten ook meteen betalen, en jij dus ook in Duitsland, gasten hebben speciale bonnenboekjes met een afscheursysteem, dus ik zou maar betalen, en in je handjes knijpen als die aardig is om je boete te verlagen. :}

ik kom regelmatig in Duitsland!!!! en mij is altijd verteld dat je nooit maar dan ook nooit moet betalen! nemen ze me gegevens maar op en dan zie ik het wel verschijnen thuis!
9 van de 10 keer dat je nix krijgt!!
 
Zijn tenminste normale boetes.
Hier in nederland probeerd de overheid zijn zakken te vullen door met extreem hoge boetes te smijten en zo kunnen ze de gratis-cocaine-project-voor-junks financieren.....

:}

Op maandag 14 april 2003 18:33 schreef Mark_MF het volgende:ik kom regelmatig in Duitsland!!!! en mij is altijd verteld dat je nooit maar dan ook nooit moet betalen! nemen ze me gegevens maar op en dan zie ik het wel verschijnen thuis!
9 van de 10 keer dat je nix krijgt!!

[me]QuietCool denkt dat je lopend naar huis moet als je de boete niet direct betaald.[/me]
 
Iedereen die in Nederland een verkeersovertreding begaat en geen vaste woon of verblijfplaats in Nederland heeft moet direct betalen, maar idd wel netjes aan het buro en ontvangt dat direct een kwitantie.

Als zo'n buitenlander niet genoeg geld bij zich heeft kan je overleggen met een officier van justitie en die kan bepalen dat hetgeen de buitenlander wel bij zich heeft genoeg is, en daarmee is de boete dan te betalen.

In Duitsland schijnt deze regel ook te bestaan en de meeste politieagenten hebben daar veel meer bevoegdheden, en ik heb vaker gehoord dat zij zelfstandig bij buitenlanders het maximaal aanwezige geld als "genoeg" kunnen bepalen.
Wel even betalingsbewijsje vragen om te voorkomen dat het geld in eigen zak zou kunnen verdwijnen. En blij zijn dat je niet meer bij je hebt.

Of blij zijn dat je je geld over 2 zakken hebt verdeeld........(tipje???) :X
:]
 
Je moet eens wat vaker naar Duitsland gaan voordat je commentaar levert, is namelijk heel normaal, buitenlanders in Nederland moeten ook meteen betalen, en jij dus ook in Duitsland, gasten hebben speciale bonnenboekjes met een afscheursysteem, dus ik zou maar betalen, en in je handjes knijpen als die aardig is om je boete te verlagen. :}

:^ Al gaat hij er voor naar de hoeren. Ben voor die 400 euro ineens mijn principes kwijt })
 
Terug
Bovenaan Onderaan