600 of 1000 circuit motor

brian

MF veteraan
29 mrt 2005
3.533
4
Heren (en dames)

ik twijfel tussen een 1000 of een 600 cc
graag jullie ervaring wat nu de voor- en nadelen zijn tov elkaar
 
Dan is er ook nog zoiets als een 750,moeilijk,moeilijk :/
 
Een mooie spreuk van Colin mcRea.

flatoutvt7.jpg


Dus een 1000, want minder gas geven kan altijd nog :+
 
ik zou zeggen wring eerst die 600 uit tot t uiterste, en als het echt niet meer harder gaat stap je over naar 1000cc
 
weet je watje moet kopen. Een volledige wk superbike opgebouwde kawasaki zx10r.

Ben je meteen klaar! Geen geouwehoer met vermogen te weinig of wat dan ook.

ik zeg kopuh
 
Een dikke 1000 natuurlijk,
Met een 600 krijg ik steeds weer te horen dat je te weinig pks hebt. ;)
Maar beslis maar snel dan zie ik je zondag :P
Die daytona is wel vet maar daar rijd maar een klein meissje mee

:W
 
een 750 of een daytona moet je niet hebben hoor
dan heb je het beste van een 600 en een 1000 tesamen

welk excuus moet je dan wel niet bedenken???

1e gereden :) ,2e nu :] ,bocht uitkomend,houd ie de 1e meters een 1000 bij :P
 
Heb hem alleen op circuit zolder mogen testen(laatste sessie een highsider gehad)maar ook de rest van de 4 km ;) ,kwam ie flink uit de bochten :Y

Dit weekend weer proberen op mettet :)
 
met een 600 leer je te zeiken over 1000's die in de weg rijden
met een 1000 heb je maling aan 600's en haal je ze na iedere bocht gewoon weer in

en als je als 1000 ingehaald word door een 600 op het rechte stuk? :+
 
Voordeel 1000: erg veel power :9
Nadeel 1000: erg veel power :X

Voordeel 600: Relatief gebrek aan power })
Nadeel 600: Relatief gebrek aan power -O-

:P

Zou, ongeacht wat je op straat rijdt/reed, beginnen met een 600.
Word je een betere rijder van :)

Zo niet dan kun je altijd nog een 1000 halen 8-)
 
Laatst bewerkt:
kortom

de 1000cc is een fallus surogaat
en 600(675) koop je als je echt wil (leren) rijden
 
Als je nog niet te veel ervaring hebt, wat is erger denk je, het missen van een rempunt bij 220 km/u of bij 260 km/u.

Net een circuitdag gedaan met mijn Guzzi, 91 pk en ca 240 kg. 'k was zeker één van de lantaarndragers maar erg veel lol gehad.

Freez
 
Als je veel moet compenseren zou ik zeker een 1000 kiezen, zo niet dan een 600 :+

Ga eerst is op een 600 leren rijden kan je daarna altijd nog overstappen op een 1000, maar dat is mijn mening.
 
beginnen op een 1000cc is niet aan te raden want die moderne dingen
hebben echt een pakhuis vol aan pk's ( zelf heb ik er 177 awp) zou eens
kijken naar een 750 , sturen als een 600cc en toch lekker veel vermogen :]
 
Het is toch niet dat je moet winnen of zo? Is het niet gewoon de bedoeling om zo vlot mogelijk rond te gaan met de motor die je hebt? Want waar ga je het snelste mee rond gaan met weinig ervaring, een standaard 1000 of een 600 in heuse racetrim?
Ik zou dus zeggen, een 600 en geniet van van de rondjes die je daarop doet en wanneer je die volledig onder controle hebt, dan een 1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan