84 motoren GESTOLEN

Monstro

MF veteraan
23 jan 2003
1.200
0
Maastricht
LET OP, een dagje Maastricht of Limburg met de motor kan een flinke domper worden.


Uit de stadskrant van Maastricht

Er zijn in de eerste maanden van dit jaar opmerkelijk veel motoren gestolen in Maastricht. Uit politiecijfers blijkt er tussen 1 januari en 31 augustus liefst 84 motoren zijn gestolen zijn. Daarnaast zijn er nog 18 pogingen tot diefstal geregistreerd.
Het cijfer is des te opvallender aangezien de politie vorig jaar zomer nog uitgebreid waarschuwde voor motordieven. Via flyers en stickers die op geparkeerde motoren werden aangebracht probeerde de politie de eigenaren aan te sporen goed op hun voertuig te letten.

En dit zijn alleen de cijfers van gestolen motoren binnen Maastricht, gestolen motoren uit de omgeving is nog niet eens meegerekend, triest allemaal, krijg het gevoel dat het geen of lage prioriteit heeft bij de politie, met flyers en stickers vang je geen dieven B|
 
Zo..dat zijn er een heleboel..weet nu amper meer waar ik ze
kwijt moet :+
















Effe zonder dollen..tis gewoon verrot dat er in één plaats
zoveel motoren worden gestolen..is gewoon van de gekke B|
 
Politie schuift het lekker af heb ik het idee.

Wordt van de eigenaren zelf verwacht dat ze goed op hun spullen letten.

Dat je als eigenaar te maken krijgt met goed georganiseerde bendes die je motor met alarm en al in een vrachtwagen takelen is dan je eigen zorg B|

Je mag zolangzamerhand wel een grondanker meenemen in plaats van een schijfremslot
 
Politie schuift het lekker af heb ik het idee.

Wordt van de eigenaren zelf verwacht dat ze goed op hun spullen letten.

Dat je als eigenaar te maken krijgt met goed georganiseerde bendes die je motor met alarm en al in een vrachtwagen takelen is dan je eigen zorg B|

Je mag zolangzamerhand wel een grondanker meenemen in plaats van een schijfremslot

En zou dat nog helpen?
Misschien kunnen we dieven met flyers en stickers bekogelen B|
 
Maastricht; werd daar niet zo'n verdrag gesloten?

-O-

wanneer kwam Polen eigenlijk bij de EU?
 
Politie schuift het lekker af heb ik het idee.

Wordt van de eigenaren zelf verwacht dat ze goed op hun spullen letten.

Dat je als eigenaar te maken krijgt met goed georganiseerde bendes die je motor met alarm en al in een vrachtwagen takelen is dan je eigen zorg B|

Je mag zolangzamerhand wel een grondanker meenemen in plaats van een schijfremslot


Beetje domme reactie van je. Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.

Je laat in de kroeg toch ook niet je portemonnee op de bar liggen als je ff moet gaan plassen?


Met opletten op je eigen motor wordt bedoelt dat je hem goed op slot zet en een beetje in het zicht.

Ik vind het alleen maar goed dat de politie je er op attendeert dat er een dieve bende actief is.

Je bent groot zat om te rijden dan ben je ook groot genoeg om een beetje voorzichtig met je spullen om te gaan.
 
Beetje domme reactie van je. Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen.

Je laat in de kroeg toch ook niet je portemonnee op de bar liggen als je ff moet gaan plassen?


Met opletten op je eigen motor wordt bedoelt dat je hem goed op slot zet en een beetje in het zicht.

Ik vind het alleen maar goed dat de politie je er op attendeert dat er een dieve bende actief is.

Je bent groot zat om te rijden dan ben je ook groot genoeg om een beetje voorzichtig met je spullen om te gaan.

Natuurlijk, heel fijn dat ze je erop attenderen, maar een contructieve aanpak is het niet :N
 
Weet niet welke reactie dommer is, die van mij of die van jou.

Of die van mij is zo intelligent dat jij hem niet begrijpt.

Kernpunt van mijn reactie is dat er zolangzamerhand geen kruit meer tegen gewassen is. Je kunt mensen er wel op attenderen dat ze zuinig zijn op hun spullen.

Probleem is dat dit in de meeste gevallen een vanzelfsprekendheid is. m.a.w. ze trappen een gigantische open deur in.

Alle sloten en alarmen ten spijt wordt je fiets toch gewoon weggehaald door goed georganiseerde groepen.

Dat is iets waar de politie iets aan moet doen, niet de mensen attenderen op dingen die ze zelf ook wel weten
 
En wat moet de politie doen????

De politie heeft bijna geen bevoegdheden om zulke zaken effectief aan te pakken. De politie mag niet zomaar een motor neerzetten en wachten tot ie gestolen wordt zodat ze de criminelen kunnen pakken. Dat is uitlokking.

Voor dat je weer eens de politie aan gaat vallen ga dan eerst eens uitzoeken wat ze wel en niet kunnen en mogen doen. Vind je dat ze te weinig doen dan moet je beleid makers eens aanpakken.

De politie wilt vaak wel maar mag het niet volgens de wet. En daarbij heeft zulke zaken ook niet een top prioriteit aangezien het alleen om goederen gaat en geen persoonlijk letsel. Een gestolen motor wordt vergoed door de verzekering. Vaak nog meer dan de motor waard is.

Ik heb liever dat de politie zijn schaarse middelen met belangrijkere zaken bezig houden zoals verkrachting, mishandeling en moord.
 
En wat moet de politie doen????

De politie heeft bijna geen bevoegdheden om zulke zaken effectief aan te pakken. De politie mag niet zomaar een motor neerzetten en wachten tot ie gestolen wordt zodat ze de criminelen kunnen pakken. Dat is uitlokking.

Voor dat je weer eens de politie aan gaat vallen ga dan eerst eens uitzoeken wat ze wel en niet kunnen en mogen doen. Vind je dat ze te weinig doen dan moet je beleid makers eens aanpakken.

De politie wilt vaak wel maar mag het niet volgens de wet. En daarbij heeft zulke zaken ook niet een top prioriteit aangezien het alleen om goederen gaat en geen persoonlijk letsel. Een gestolen motor wordt vergoed door de verzekering. Vaak nog meer dan de motor waard is.

Ik heb liever dat de politie zijn schaarse middelen met belangrijkere zaken bezig houden zoals verkrachting, mishandeling en moord.

De enigste die hier aanvalt ben jij. Ik geef uitsluitend mijn mening over dit onderwerp. Waarop jij vervolgens de arrogantie toont om daar meteen een classificatie aan te hangen.
Wel even de dingen juist blijven zien mossel

Ik val de politie niet aan. Vind het ook flauw dat je met dergelijke opmerking meteen de discussie probeert te smoren.

Ik weet ook wel dat zij de bevoegdheden niet hebben die ze zelf graag zouden hebben.
Verder is er bij de politie nog een hoop winst te behalen, want ook daar hebben ze een hoop last van onnodige regelgeving en bureacratie.

Maar dat is een hele andere discussie.

Het ging hier over het uitdelen van flyers tegen diefstal van motoren

En ik blijf van mening dat het ronddelen van flyers niets oplost omdat de mensen de zaken die op dergelijke flyers wordt meegedeeld zelf ook wel weten.
Uitzonderingen daargelaten maar die zullen door die flyers ook niet veranderen.

Dat is waar ik hier iets over zeg.
 
Ze kunnen nav de aangiftes toch bepalen waar de meeste motoren gestolen worden, als er 1 plek is waar vaak wordt gestolen wacht je met je pet tot iemand zijn motor neerzet en daarna wacht je tot een ander hem ophaald! Das effectiever dan een flyer onder de :+ ruitenwisser !

Tja dan is er dus wel eentje minder die met een radarwagen op pad kan

LET OP, een dagje Maastricht of Limburg met de motor kan een flinke domper worden.
Dit is ook geen goede reklame voor maastricht, en wij motorrijders zijn big spenders dus de economie van maastricht ligt ook op z'n gat als we wegblijven :?
 
En wat moet de politie doen????

De politie heeft bijna geen bevoegdheden om zulke zaken effectief aan te pakken. De politie mag niet zomaar een motor neerzetten en wachten tot ie gestolen wordt zodat ze de criminelen kunnen pakken. Dat is uitlokking.
Is een radarpaal geen uitlokking??? :)

Hoe het juridisch in elkaar steekt weet ik niet maar als ze nou eens net zoals onze buren aan de andere kant van het water zouden doen en wat motoren op gevoelige plekken (OP SLOT) zouden uitzetten. Zendertje erin...., ff wachten tot ze gejat worden, (duurt echt niet lang in Limbabwe), ff volgen, invalletje doen, en dan de hele bende achter slot en grendel! Waarom niet??? Dan zou het lekker opruimen toch??

Dit soort akties zal meer gewaardeerd worden dan al dat zakkenvullende gelaser en geflits waar we allemaal doodziek van worden |(

Of :

Goedenmiddag meneer, ik zag dat bij het optrekken vanaf het verkeerslicht dat uw voorwiel iets van de grond kwam, das gevaarlijk weggedrag en op grond van artikel 5 vorderen wij nu uw rijbewijs in.
Damn...., man..., ga motordieven vangen!! Dat zijn de echte criminelen!
Uhh..., sorry, geen prioriteit. (lees, is te lastig/brengt te weinig op)

ik weet het, ik weet het, ik overdrijf ;)

(maar toch)
 
En zou dat nog helpen?
Misschien kunnen we dieven met flyers en stickers bekogelen B|
Dat helpt alleen, als je die flyers eerst om een steen heenvouwt :+
Maar idd, 't is belachelijk, dat er zo weinig tegen motordiefstal gedaan wordt. De 996 van de zwager van een bekende vanme werd uit een bewaakte motorstalling gestolen, daders stonden herkenbaar op de foto. Die gasten bleken daar al vaker motoren gestolen te hebben. Politie was de foto's van 9 maanden eerder "kwijt", bewakingsbedrijf had ze nog wel.
 
Ze kunnen nav de aangiftes toch bepalen waar de meeste motoren gestolen worden, als er 1 plek is waar vaak wordt gestolen wacht je met je pet tot iemand zijn motor neerzet en daarna wacht je tot een ander hem ophaald!

:^

12 motoren per maand, en vermoedelijk grotendeels in/rond het centrum en toevallig
dat niemand iets ziet of hoort?

Als ze flitsers kunnen camoufleren als groenbak of aanhanger kunnen ze toch ook een
agent onopvallend laten surveilleren?

Of zijn BOAs slimmer als regioagenten?
 
Is een radarpaal geen uitlokking??? :)

Hoe het juridisch in elkaar steekt weet ik niet maar als ze nou eens net zoals onze buren aan de andere kant van het water zouden doen en wat motoren op gevoelige plekken (OP SLOT) zouden uitzetten. Zendertje erin...., ff wachten tot ze gejat worden, (duurt echt niet lang in Limbabwe), ff volgen, invalletje doen, en dan de hele bende achter slot en grendel! Waarom niet??? Dan zou het lekker opruimen toch??

Dit soort akties zal meer gewaardeerd worden dan al dat zakkenvullende gelaser en geflits waar we allemaal doodziek van worden |(

Of :

Goedenmiddag meneer, ik zag dat bij het optrekken vanaf het verkeerslicht dat uw voorwiel iets van de grond kwam, das gevaarlijk weggedrag en op grond van artikel 5 vorderen wij nu uw rijbewijs in.
Damn...., man..., ga motordieven vangen!! Dat zijn de echte criminelen!
Uhh..., sorry, geen prioriteit. (lees, is te lastig/brengt te weinig op)

ik weet het, ik weet het, ik overdrijf ;)

(maar toch)


Nee je overdrijft helemaal niet !!!!!
 
Ik snap niet waarom uitlokking niet mag?

Als de politie ergens een motor neerzet die op slot zit is de situatie toch niet anders dan als ik mijn motor daar neer zet? Alleen gaat de politie nu staan wachten op de hoek om hun eigendom te beschermen.

Ik snap niet dat deze wetgeving niet word aangepast. Is toch een heel effectief middel lijkt mij.

In de usa hebben ze zelfs speciale auto’s hiervoor vol gehangen met kamera's…..van deze auto's kunnen ze op afstand de auto bedienen……dief rijd weg en dan slaat plots de motor af en springen de deuren op slot….en dan die verbaasde gezichten van die gasten _O-
 
En wat moet de politie doen????

De politie heeft bijna geen bevoegdheden om zulke zaken effectief aan te pakken. De politie mag niet zomaar een motor neerzetten en wachten tot ie gestolen wordt zodat ze de criminelen kunnen pakken. Dat is uitlokking.

Voor dat je weer eens de politie aan gaat vallen ga dan eerst eens uitzoeken wat ze wel en niet kunnen en mogen doen. Vind je dat ze te weinig doen dan moet je beleid makers eens aanpakken.

De politie wilt vaak wel maar mag het niet volgens de wet. En daarbij heeft zulke zaken ook niet een top prioriteit aangezien het alleen om goederen gaat en geen persoonlijk letsel. Een gestolen motor wordt vergoed door de verzekering. Vaak nog meer dan de motor waard is.

Ik heb liever dat de politie zijn schaarse middelen met belangrijkere zaken bezig houden zoals verkrachting, mishandeling en moord.

Ze mogen wel degelijk een motor neerzetten. Als ze hem maar netjes op slot zetten. Als er geen verschil is met andere geparkeerde motor mag je wel een lokvoertuig inzetten, is elders in het land ook al gedaan. Als hij met de sleutels erin onafgesloten wordt neergezet is het wel uitlokking.
Waarom ze het niet doen............. :?
 
Even inhaken dus..

een lokmotor mag!!!!!!!
in Utrecht heeft de afgelopen week een lokmotor gestaan
opgesteld door de politie zelf en hebben dus zodanig 3 daders op
kunnen pakken..
dit heeft uitgebreid op teletekst gestaan,
avn uitlokking is volgens de wet geen sprake geweest omdat er
geen ruchtbaarheid aan is gegeven, en er niet is gezegd of is gevraagd
om deze motor te ontvreemden.

de politie heeft nu dus zelf de maas in de wet gevonden en gebruikt
 
Het is simpelweg beroerd gesteld met het hele justitiele apparaat hier in Nederland. Wij staan bekend om ons poldermodel, en iedereen moet overal over mee kunnen praten en beslissen. Waarom danook niet over de taken van de politie.
Men is tegenwoordig als korps gewoon verplicht agenten af te staan voor snelheidscontrolerende taken, en daardoor missen we dus agenten die normale politietaken moeten doen.
Laten ze nu eens een onderzoek doen waar de burger graag zou zien waar het prioriteiten van de politie moet liggen, en in gelijke verhoudingen daar de mensen voor inzetten. Als ze bang zijn dat ze die inkomsten missen van de bekeuringen, wil ik daar best wel mijn deel zo vooruit voor betalen, en ook wel voor mijn gezinsleden, maar laat ze in godsnaam eens politiewerk gaan doen.
Als je ziet met wat voor een kutsmoesjes ze aankomen als je aangifte gaat doen, geen mensen, geen mankracht, geen tijd, elders nodig, dan begrijp ik het echt niet meer.
In duitsland is men bij een inbraak verplicht om sporenonderzoek te doen, zodat van elke inbraak in ieder geval de dader of gegevens daarvan bekend zijn. wordt er daarna ooit iemand opgepakt voor een misdrijf, kijken ze de gegevens na en hoppa weer 15 zaken opgelost. Hier mag je aangifte doen na een afspraak , en krijg je bijna bij het verlaten vanhet pand al een brief mee dat de gegevens te weinig zijn om daar iets mee te kunnen, dus is daar de zaak mee gesloten.
Maar vergeet niet je vinger uit (of op ) te steken, want dan komen ze je thuis nog ophalen ......
Denk niet dat ik nu ook overdreven heb, maar er zullen hier wel weer blauwen zijn die dit allemaal wel weer bestrijden, en even vertellen hoe goed ze hun werk wel weer niet doen, en dat ze ook alleen maar doen wat ze wordt opgedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan