Aanschaf X-ADV 750

Aeg

Rookie
27 feb 2023
1
0
Hey lezers,
Ik wil binnenkort mijn eerste motor halen en wil dat dit de x adv wordt, aangezien ik nog aan het studeren ben zal ik hem wel 2e hands halen en niet nieuw omdat dit natuurlijk ook wat geld kost. Nu is mijn vraag na het kijken van de verschillen tussen 2017-2018-2021 modellen wat de beste keuze in prijsklasse is. Ik kijk zelf naar de 2018 of 2021 model omdat deze mij aanspreken met de G-knop en in het nieuwste model de LCD-scherm en betere optrek kracht. Alleen zit hier natuurlijk ook meer geld aan vast. Ik hoor graag wat andere mensen ervaren.

Groetjes,
A
 
Ik ging kijken voor een X-Adv en kwam thuis met een t-max.. Het ligt eraan wat voor rijder je bent. Ik vind de x-adv nogal heel zwaar en lomp. Ook vind ik het idee van motorscooter niet van toepassing bij de x-adv. Je voelt het blok schakelen en echt comfortabel is het niet zo zeer. Je zou is een testrit moeten maken op beide.. dan zal je begrijpen wat ik bedoel. Verder vind ik ze wel grof & gruwelijk. Vooral de nieuwe modellen. Het is een keertje wat anders. je zou z’n x-adv kunnen vergelijken met een adventure motor.
 
Hey lezers,
Ik wil binnenkort mijn eerste motor halen en wil dat dit de x adv wordt, aangezien ik nog aan het studeren ben zal ik hem wel 2e hands halen en niet nieuw omdat dit natuurlijk ook wat geld kost. Nu is mijn vraag na het kijken van de verschillen tussen 2017-2018-2021 modellen wat de beste keuze in prijsklasse is. Ik kijk zelf naar de 2018 of 2021 model omdat deze mij aanspreken met de G-knop en in het nieuwste model de LCD-scherm en betere optrek kracht. Alleen zit hier natuurlijk ook meer geld aan vast. Ik hoor graag wat andere mensen ervaren.

Groetjes,
A
Alles onder 2021 is super lelijk alles boven de 21 is duurder 2e hands dan nieuw.
Nieuw is het niet te krijgen. Ik zoek er zelf ook een
 
Ik ging kijken voor een X-Adv en kwam thuis met een t-max.. Het ligt eraan wat voor rijder je bent. Ik vind de x-adv nogal heel zwaar en lomp. Ook vind ik het idee van motorscooter niet van toepassing bij de x-adv. Je voelt het blok schakelen en echt comfortabel is het niet zo zeer. Je zou is een testrit moeten maken op beide.. dan zal je begrijpen wat ik bedoel. Verder vind ik ze wel grof & gruwelijk. Vooral de nieuwe modellen. Het is een keertje wat anders. je zou z’n x-adv kunnen vergelijken met een adventure motor.
Ik wou een tmax alleen de Xadv is zo grof dat ik toch voor de Xadv ga de optrek kracht is echt anders
 
Vraag me echt af waarom
Het zo anders voelt terwijl
Torque?
100cc meer en meer gefocust op Torque vemoed ik ja.

Als yamaha een tenere 700 aanpast met een automatische bak krijg je hetzelfde effect als de x adv, Tenere 700 zou nog sneller zijn dan
 
Bij de X-adv krijg je gewoon een 6 versnellingsbak waarbij je zelf kunt (mee-)schakelen en dus motorrij-ervaring, de Tmax is toch gewoon een scooter...


Maar dat was de vraag helemaal niet!
De beroemde G-knop, ik denk dat je die nooit gaat gebruiken, wil je echt offroad ritten gaan maken dan zit een X-adv snel aan zn limiet.
LCD scherm: ja mooi, zeker met de connectivity, maar is dat je het prijsverschil waard?
Trekkracht: het is je eerste motor!! Als je niet dagelijks het verschil ervaart ga je 10% kracht niet missen.

Daarnaast is mijn advies altijd: ga eerst maar eens een jaartje op een (oudere) gebruikte motor rijden, de kans dat je hem laat vallen vanwege onervarenheid is veel groter. En er zijn ook bosjes mensen die na het halen van het rijbewijs en 1e motor opeens nauwelijks meer rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan