Acceleratie MotoGP

maar niet vanaf 0 km/u
Vanaf 0 is maar 1 keer in een wedstrijd. MM vergeleek de topsnelheid met de duc en daarbij gaf hij aan dat ze vergelijkbaar zijn maar dat de duc het sneller haalt. Dus volgens mij is dat valt dat onder accelereren.
 
0-100 in 2.3sec aldus Espargaro.

Rond 4:45

Dat is dus vet snel, een 1000cc standaard superbike zit rond de 3-3.5 sec. Allebei zullen ze gelimiteerd worden door grip/opzetmoment, niet vermogen. Dus die holeshot devices hebben zeker impact.
 
Start / startplaats is voor degenen zonder overmacht idd echt wel belangrijk tegenwoordig.
Als toeschouwer zie ik dat andersom, en kan overwinningen en hoge plaatseringen op een Ducati niet helemaal serieus nemen.
 
Hmm die volg ik ff niet ?!
Jij bedoeld dat als je met een duc wint dat het geen prestatie is ?
Dat die prestatie minder waard is. Bagnaia is de terechte kampioen, maar ik heb het gevoel dat dat wel voor een groot deel aan zijn superieure materiaal lag.
 
Dat die prestatie minder waard is. Bagnaia is de terechte kampioen, maar ik heb het gevoel dat dat wel voor een groot deel aan zijn superieure materiaal lag.
Stel, je motor is veel beter dan de rest maar er zijn er ook een stuk meer van in het veld, dan wordt het eigenlijk toch juist lastiger om kampioen te worden?

Stel dat de Yamaha 1sec sneller dan de ander merken zou zijn, hoeft Quartararo alleen nog maar Morbidelli te verslaan...:P

Ik begrijp je punt uiteraard maar je kunt het ook vanuit deze hoek benaderen
 
MotoGP:

  • 0-100 km/u: 2,3 seconden
  • 0-200 km/u: 5,5 seconden
  • 0-300 km/u: 10,7 seconden
Formule 1:

  • 0-100 km/u: 1,8 seconden
  • 0-200 km/u: 4,8 seconden
  • 0-300 km/u: 10,6 seconden
Houd er rekening mee dat deze tijden afhankelijk zijn van verschillende factoren, zoals het type voertuig, de omstandigheden op de weg en de rijvaardigheden van de bestuurder.
 
MotoGP:

  • 0-100 km/u: 2,3 seconden
  • 0-200 km/u: 5,5 seconden
  • 0-300 km/u: 10,7 seconden
Formule 1:

  • 0-100 km/u: 1,8 seconden
  • 0-200 km/u: 4,8 seconden
  • 0-300 km/u: 10,6 seconden
Houd er rekening mee dat deze tijden afhankelijk zijn van verschillende factoren, zoals het type voertuig, de omstandigheden op de weg en de rijvaardigheden van de bestuurder.
Waar heb je deze gegevens vandaan?
 
Dat die prestatie minder waard is. Bagnaia is de terechte kampioen, maar ik heb het gevoel dat dat wel voor een groot deel aan zijn superieure materiaal lag.
Zoiets dacht ik er idd al uit te halen, ik vind dat niet geheel realistisch.
Die duc is goed maar dat is bijvoorbeeld de aprilia ook vandaar dat Aleix ook een heel eind van het jaar mee kon strijden om het kampioenschap.
Daarbij komt dat als de duc zo superieur is dat de complete top 5 wel constant uit Ducs moest bestaan toch ?

Je kan het gewoon zien, Fabio kan veel meer en zit op het niveau van een fitte Marc.
Fabio is echt wel een talent maar zeker niet van nivo van Marquez in zn fitte tijden !
Beide doen iets bijzonders met een fiets die dat eigenlijk niet wil, dat vind ik dan wel weer een bijzonder talent
Waar heb je deze gegevens vandaan?
Denk van een f1 site..
 

Marquez in topvorm op een veel snellere motor...

Waarbij Marc altijd heeft aangegeven dat hij met hem speelde..
Fabio zat er toen heel goed op qua vertrouwen e.d. en de M1 had toen nog een giga voordeel qua bochtensnelheid.

Marc is de nieuwe mindfucker nu Rossi weg is
 
Terug
Bovenaan Onderaan