Cardanfreak
MF veteraan
- 10 mrt 2006
- 1.158
- 54
Hoi techneuten.
Afgelopen zaterdag na enkele maanden stilstaan de BMW R1100S naar buiten gehaald en een stukje gereden. Bandenspanning gecheckt en afgestoft. Hij startte gelijk. Heeft aan de druppellader gehangen. Tank was vol . Onderweg zag ik dat het acculampje bleef branden. Afgelopen jaar nog een nieuwe accu geplaatst dus dat zou ik uit kunnen sluiten. Heb iemand van het Motorforum deze vraag gesteld en kreeg als antwoord dynamo of spanningsregelaar misschien de boosdoener. Nu blijkt dat er geen losse spanningsregelaar is. Zit in de dynamo verwerkt?! Dynamoriem zou ook nog kunnen? ( een alternatief is de Contitech 4PK611 bij Mister Auto kwam ik tegen. Veel goedkoper dan origineel BMW. Is het veel werk om een dynamo te vervangen - moeilijkheidsgraad? Moet er veel gedemonteerd worden. Alvast dank voor jullie moeite om me een stapje verder te helpen.
Sportieve groet, Cardanfreak
Afgelopen zaterdag na enkele maanden stilstaan de BMW R1100S naar buiten gehaald en een stukje gereden. Bandenspanning gecheckt en afgestoft. Hij startte gelijk. Heeft aan de druppellader gehangen. Tank was vol . Onderweg zag ik dat het acculampje bleef branden. Afgelopen jaar nog een nieuwe accu geplaatst dus dat zou ik uit kunnen sluiten. Heb iemand van het Motorforum deze vraag gesteld en kreeg als antwoord dynamo of spanningsregelaar misschien de boosdoener. Nu blijkt dat er geen losse spanningsregelaar is. Zit in de dynamo verwerkt?! Dynamoriem zou ook nog kunnen? ( een alternatief is de Contitech 4PK611 bij Mister Auto kwam ik tegen. Veel goedkoper dan origineel BMW. Is het veel werk om een dynamo te vervangen - moeilijkheidsgraad? Moet er veel gedemonteerd worden. Alvast dank voor jullie moeite om me een stapje verder te helpen.
Sportieve groet, Cardanfreak