achterbrug verlengen

anth0ny

Die hard MF'er
3 aug 2007
471
1
dordrecht
Al wat topics afgezocht alleen wat verouderd helaas..
Dus nog maals de vraag.
Is er iemand bekend met het verlengen van een achterbrug? Dit voor een fireblade sc28. Waarom? Dragracen en feever (driften)

Zie bijlage als voorbeeld.


Evt adressen zijn ook welkom.
full
 
Ben wel heel benieuwd!
Maar je hebt alles netjes aangepakt.

Daardoor heb ik bijna het idee dat je anders bent dan de meeste kerels met een verlengde achterbrug.
Hier in Den Haag zijn het voornamelijk een stelletje asocialen die in het centrum strepen trekken en voor overlast zorgen.

Maar moet wel zeggen dat een iets langere brug er altijd ook wel weer vetter uitziet.

Klopt. Ik heb eerste mijn huiswerk gedaan en afhankelijk van dat de bouw gedaan.

De strepen komen bij mij ook wel hoor eerst nog oefenen hahaha. (In de straat staan ze al :P)

Maar lekker toeren en bekijks hebben vind ik ook wel wat _O-

Ben ieder geval blij dat ik nu gewoon lekker kan rijden zonder me zorgen te hoeven maken voor oom agent want het valt toch op zo'n brug hihi..

De eendagskenteken gaan we maar een mooi plekje geven in de schuur als aandenken.

Volgende afpraak wordt dynojet rotterdam. Dan komt de stage 2 dynokit erop. Maar dat word pas na mijn vakantie.
 
We zijn inmiddels terug van de rdw in Zwijndrecht.

Daar aangekomen kwam er een ouder keurmeester. Voelde de bui al hangen.. Maar niets is wat het lijkt. Wat een ongelooflijk aardige man zeg!. Meneer heeft zelfs een foto van de motor gemaakt!. Alle aspecten door gelopen en afgetekend. Als laatste is de blade nog op de weegbrug geweest dit scheelde maar 4kg!

Tussendoor veel gepraat over o.a de achterbrug(credits naar JerryT natuurlijk!) Dat deze super mooi gelast was. Alles zag er op en top uit volgens de beste man. Die was ook zeer tevreden hoe de motor gebouwd was.(vering,verlichting etc)

Verder vroeg ik nog hoe het zat met Lelystad. De regel is dus zo alles na bouwjaar 1998 MOET NAAR LELYSTAD dan gelden dus de andere regels o.a. een weggedrag. Ik heb dus qua bouwjaar geluk gehad!

Ik kan nu eindelijk legaal rond rijden met verlengde achterbrug. Als het mee zit heb ik voor vrijdag de nieuwe kentekencard met 167cm wielbasis binnen! *O* *O*

Nu weten we allemaal ook wat de regels dus zijn. Voor 1998 lokaal station. Na 1998 tcl Lelystad dus!

Het scheelt me nu 355 euro! Straks maar de afspraak van 6okt annuleren! 8-)


[afbeelding]


Nu een wheelie om het te vieren!!!!! *O* *O* *O*


Oh, nee..... dat kan niet meer.... -O-
O-)
 
Gaaf man, dat het gelukt is. :}
En dat het 1998 criterium voor jou goed heeft uitgepakt.
Maar het allerbelangrijkste natuurlijk, dat het technisch gezien een knap stukje werk is geweest. Nu kun je met een gerust gevoel veilig de weg op.

:] :] :]
 
Gaaf man, dat het gelukt is. :}
En dat het 1998 criterium voor jou goed heeft uitgepakt.
Maar het allerbelangrijkste natuurlijk, dat het technisch gezien een knap stukje werk is geweest. Nu kun je met een gerust gevoel veilig de weg op.

:] :] :]

Ja zeker al was het opzich geen probleen geweest. De afspraak in Lelystad stond ook al gepland vanwege de onduidelijkheid hierover. Die heb ik net schriftelijk via de mail geannuleerd.

Zeker weten. Ook geen gezeur met oom agent (wok meldingen) en de verzekering.
 
Nog even voor de volgers.
En voor de volledigheid ten aanzien van de thans gelden regels.

Vraag: (Anthony)

Is het kantelpunt tot en met 31 december 1997? Met "eenvoudige", goedkope keuring.
En daarna, vanaf 1 januari 1998, kostbare "Lelystad" keuring?
 
Nog even voor de volgers.
En voor de volledigheid ten aanzien van de thans gelden regels.

Vraag: (Anthony)

Is het kantelpunt tot en met 31 december 1997? Met "eenvoudige", goedkope keuring.
En daarna, vanaf 1 januari 1998, kostbare "Lelystad" keuring?

Van uitgaan wat de keurmeester aangaf zeg ik ja. Vanaf (datum eerste toelating)1998 dus Lelystad.
 
Gefeliciteerd *O*

Super dat het gelukt is en nu hebben anderen die dit ook willen doen, een mooi verslag hier over hoe het allemaal in zijn werk gaat.


Dankje wel. Ben ook echt super blij. All het harde werk ieder geval voor niks geweest. En vooral het rdw gedoe. Met name bellen, mailen.. en uiteindelijk nu erachter komen wat dus echt de regels zijn.

Hopelijk kan hier iemand wat mee in de toekomst die dit ook wil gaan doen. Hangt dus helemaal af van bouwjaar.
 
Zou me anders niks verbazen als iemand op keuring gaat bij een lokaal station, op basis van de info die de keurmeester jou gaf.. en dan te horen krijgt dat ie toch naar lelystad moet :+

We kunnen discuseren maar het feit is dat de keurmeester al aangaf vanaf datum eerste toelating 1998 zijn de regels scherper. En dus tcl Lelystad. Wellicht zal het ooit is veranderen dat het niet meer uitmaakt welk bouwjaar de.motor heeft. Maar de bouwjaar van meneer keurmeester was ook ergens rond de 1956 :P dan mag je best verwachten dat iemand daar wat jaren werkt en er verstand van heeft..
 
Snap ik maar het is net wie je treft ben ik bang. Je hebt het zelf ervaren met je afspraakmakerij :)

Ja maar er is een groot verschil tussen een keurmeester en een administratief medewerker die de aanvragen behandeld en inplant....

In mijn geval volstaat dus een normale keuring wijziging motorfiets (5 tot 9 aspecten) tot bouwjaar 1998!. Kosten 55 euro Na 1998 geld dus de individuele typegoedkeuringen (wijziging wielbasis) kosten 400 euro... (permanente eisen datum eerste toelating,geluids,remtest en weggedrag)
 
Hee man geweldig dat het zo via een gewoon keuringsstation kon.
Maar idd enorm belachelijk dat de rdw de regels niet gewoon meteen duidelijk konden maken via de toch duidelijke vragen en informatie die jij gevraagd had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan