ApriliaRSSS
MF'er
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk ook aan de vorm van de band bij een (jouw) gevoel van onbalans in het achterwiel bij > 100km/u. Een te brede band op een smalle velg kan dat gevoel ook veroorzaken.
Ik weet niet welke breedte band op een RS125 hoort maar ik kan me voorstellen dat dit niet een al te brede velg is.
Soms vindt men (bv de vorige eigenaar) het dan stoer om ook, net als die andere snelle motoren, een (te) brede band te monteren waardoor deze een andere vorm krijgt en een onstabiel weggedrag kan veroorzaken.
Ja dat kan het wel zijn, want er zit nu een achterband met een breedte van 160 onder, terwijl bij deze modellen de breedte max. tot 150 gaat. Ik heb een proefrit gedaan ja, maar toen hoorde ik geen slepend geluid en ik had max 80 km/u gereden, dus er kon niet veel mis zijn. Dus de breedte kan de oorzaak zijn?
Goedkoop zijn ze niet, maar om ze nou zeer duur te noemen... Gewoon standaard motorbanden.
Ze zijn nog zo goed als nieuw. Er is maximum 500km's mee gereden. Maar ik vraag me af, als het nu aan de band ligt, is het dan gevaarlijk om op de autosnelweg te rijden tegen 120 km/u?
Zit het wel in het achterwiel? Misschien ligt de oorzaak wel bij het voorwiel. Versleten balhoofdlager, demping van de voorvork niet in orde? Wat TS als een probleem achter ervaart, kan natuurlijk best ergens anders veroorzaakt worden.
Een goeie
Hij kan beter eerst goed (laten) uitzoeken waar het aan ligt als domweg iets vervangen.
Dat is nou het resultaat als je als klant een motorfiets achterlaat met als instructie een halfbakken diagnose (het achterwiel wiebelt tijdens het rijden) in plaats van een klacht (het voelt alsof het achterwiel wiebelt onder het rijden). Bij het eerste gaan ze je achterwiel controleren, bij het tweede beginnen ze met een rondje rijden.
Nou mag je ook een beetje meedenken verwachten van de motorzaak, maar het is een heel mooi voorbeeld van de kern van het probleem.
Okay, dus Day woordje 'voelt' dat zorgt ervoor dat de monteur de klacht compleet anders behandeld??
Dat is nou het resultaat als je als klant een motorfiets achterlaat met als instructie een halfbakken diagnose (het achterwiel wiebelt tijdens het rijden) in plaats van een klacht (het voelt alsof het achterwiel wiebelt onder het rijden). Bij het eerste gaan ze je achterwiel controleren, bij het tweede beginnen ze met een rondje rijden.
Nou mag je ook een beetje meedenken verwachten van de motorzaak, maar het is een heel mooi voorbeeld van de kern van het probleem.
De monteur kan begrijpend luisteren. In de situatie is een forum leuk, want je kan die zin 10x opnieuw lezen en zelfs als je traag van begrip bent precies zien hoe een zin compleet van betekenis veranderd door slechts een enkel woord.