advies! niet lopende Honda CB-1 kopen of niet?

BramH!

Rookie
7 sep 2022
14
2
hallo iedereen!

ik heb een mooie Honda cb-1 gevonden op autoscout.
het is een 400 cilinder ouwe naked bike die er prima uitziet behalve dat hij niet meer loopt.

ik wou hem kopen als een sleutel motor om te leren.
heeft iemand nog een paar laatste tips of waarschuwingen? is het een slechte koop of idee?
kan je ergens anders goedkoper een sleutel motor kopen?

Mvg,
bram.



ps. hier is de link. Honda van € 500,-
 
400 cilinders? Zo'n Honda toch, toen durfden ze nog te experimenteren ...

Wat je vraag betreft, loopt hij niet meer omdat het benzine slangetje losgeschoten is of is elk van die 400 cilinders vastgeroest en is dat hele blok aan revisie en / of vervanging toe? Er zal een reden zijn dat hij zo goedkoop is, en ik weet niet hoe handig jij bent in het sleutelen.
 
Hoi,
Een maat van me heeft er ook 1 gehad, was een prima motor.
Echt veel dingen zijn er niet om je zorgen over te maken hoor.
Maar voor de mensen die er ook 1 hebben is er een topic voor de CB1, stel daar je vragen, en je krijgt antwoord.
De CB1 van mijn maat is daar ook heengegaan toen ie een wat zwaardere motor kocht.
Hier vind je dat topic:
Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)
De CB1 die je op het oog hebt ziet er zo te zien redelijk uit nog, al is het spuitwerk niet origineel meer. Misschien zijn alleen de carburateurs aan een schoonmaak beurt toe.

Groeten, en hopelijk veel plezier ermee!
 
Voor €500 kun je ook een sleutelmotor kopen die het nog wel doet.
Deze bijvoorbeeld:
Honda cb 250 Two Fifty VASTE PRIJS !!!!!!!
€ 500,00
≥ Honda cb 250 Two Fifty VASTE PRIJS !!!!!!! — Motoren | Honda — Marktplaats
Ik ben daar gaan kijken en op voorpoten met flinke pitting na was het voor dat geld een prima motor.
De binnensporten moeten om het goed te doen vervangen worden, anders blijf je keerringen vervangen. Ik had daar geen zin in/tijd voor. En bandjes zijn bijna aan vervanging toe.
 
Ik vind hem er niet prima uitzien.
de kleur is niet standaard, dat hoeft geen probleem te zijn maar goed spuitwerk is zeldzaam en dan was het ook niet goedkoop.
verder veel roest en oxidatie.
Dit is meer een motor die je koopt omdat je al een mooie CB1 hebt , maar specifieke reserveonderdelen zoekt wat het goedkoper maakt maar een hele reservemotor te kopen en dan het kenteken te laten vernietigen door de RDW.
 
Als je het echt een leuke fiets vindt, en je vindt het niet erg om er misschien meer geld in te steken dan hij uiteindelijk waard is, doen.
Maar er zijn zat fietsen die een stuk goedkoper zijn. Zeker als je het alleen doet om het als klusmotor te gebruiken.
 
Ik heb zelf 3 van die CB1 tjes gehad. Leuke en betrouwbare motoren, maar deze zou ik laten staan.

Moeilijk om aan onderdelen voor zo'n oude motorfiets te komen en opknappen ( qua kosten) is alleen te verantwoorden bij een heel net en origineel exemplaar
 
Ik heb er 2 staan. Met wat liefde oerdegelijke machines en ze rijden top. Ik kocht ze destijds wel rijdend en met wat werk maar voor de helft van de vraagprijs van deze. Nu liggen de prijzen wat hoger, maar toch.

Makkelijke machine om aan te sleutelen en qua onderdelen kon ik overal nog aankomen. De uitlaat is wel een ding, ik zie aardig wat roest bij de collector. Daar rotten ze nog weleens. Tweedehands moet je geluk hebben. Nieuw rvs systeem uit Engeland gaat richting de €1000.

Overigens vind ik deze niet zo netjes.. er zijn betere alternatieven wat dat betreft.
 
Vind je sleutelen leuk en heb je geld voor tegenvallers? ->doen

Wil je zo snel mogelijk rijden voor weinig geld? -> laten staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan